Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

15. 5. 2012 03:00 17

Seznam kapitol

1. Nové typy post processing vyhlazování 2. Srovnání kvality jednotlivých typů vyhlazování 3. Testovací sestava, metodika 4. Anno 2070, AC: Revelations 5. Batman: Arkham City, Battlefield 3 6. Borderlands, Crysis
7. GTA: EFLC, Just Cause 2 8. Kingdoms of Amalur, Mafia II 9. Red Orchestra 2, Serious Sam 3: BFE 10. Splinter Cell: Conviction, TDU 2 11. Závěr

Před časem jsme vám přinesli test alternativního vyhlazování FXAA od nVidie, které je schopné vyhladit obraz i ve hrách, kde běžné metody vyhlazování hran nefungují. Dnes otestujeme konkurenční řešení od AMD — MLAA 2.0. Zaměříme se především na srovnání kvality jednotlivých technologií a jejich hardwarové nároky.

Reklama

Testovací sestava

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Testovací metodika byla poměrně jednoduchá. Vliv všech vyhlazování na výkon jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px v celkem čtrnácti hrách (jejich jednotlivé testovací sekvence jsou vypsané níže) a použil jsem režimy bez vyhlazování, s post processing vyhlazováním MLAA, s 4× MSAA (vždy vynuceno ve hře) a kombinaci 4× MSAA a MLAA. U her jsou dále přiloženy srovnávací screenshoty se všemi testovanými typy vyhlazování.

Testované hry

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11. Vypnuté byly jen dodatečné efekty GPU akcelerované fyziky PhysX.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Borderlands — Kreslená grafika hry je založena na Unreal enginu 3. Testuji na maximální nastavení hraním jednoho z prvních úkolů, kdy jdete zabít pět zmutovaných psů.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na vysoké. Testoval jsem jen v režimech bez a s MLAA (v GTA je vynucení MSAA nemožné)

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdoms of Amalur: Reckoning — Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Red Orchestra 2 — K testování jsem zvolil první misi kampaně jednoho hráče, kdy společně s německými vojáky dobýváte ruské městečko s kostelem. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS na začátku mapy při přestřelce o dobytí kostela.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo nejvyšší, framerate měřen pomocí programu FRAPS.

Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení detailů hry je maximální.
Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude
i Zdroj: PCTuning.cz

Test Drive Unlimited 2 — Výkon měřím průjezdem městskou lokací na ostrově Ibiza, testovací okruh je přibližně minutu dlouhý. Nastavení detailů je maximální možné, počet renderovaných snímků za sekundu měřím pomocí programu FRAPS.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama