nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 7
Seznam kapitol
Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City
Test výkonu
Just Cause 2
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Ve hře Just Casue 2 nejsou zubaté hrany kvůli množství efektů rozmazávajících obraz příliš patrné a rozdíly mezi jednotlivými režimy téměř žádné nejsou. Nevýhodou režimu FXAA je rozmazání loga Just Cause 2 a údaje o počtu fps a času.
Test výkonu