nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 4. 2012 03:00 32

Seznam kapitol

1. Nefunkční vyhlazování hran ve hrách 2. FXAA — zelená odpověď na morfologické vyhlazování 3. Testovací sestava, metodika 4. Anno 2070, AC: Revelations 5. Batman: Arkham City, Battlefield 3 6. Borderlands, Crysis
7. GTA: EFLC, Just Cause 2 8. Kingdoms of Amalur, Mafia II 9. Red Orchestra 2, Serious Sam 3: BFE 10. Splinter Cell: Conviction, TDU 2 11. Závěr

Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.

Reklama

Borderlands

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Srovnání kvality vyhlazování

 vlevo nahoře AA vypnuto, dole FXAA; režim MSAA hra nepodporuje pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
i Zdroj: PCTuning.cz
vlevo nahoře AA vypnuto, dole FXAA; režim MSAA hra nepodporuje pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Borderlands je postaven na Uneral enginu třetí generace a klasický režim vyhlazování hran nepodporuje, technologie FXAA je proto jediným řešením, jak v poměrně zubaté hře získat alespoň nějaké vyhlazení. Na komiksové grafice jsou zuby velmi patrné a technologie FXAA je poměrně úspěšně vyhlazuje. Na plotu v pozadí je nicméně vidět, že nespojité linie efekt z principu své činnosti opravit nedokáže. Stejně tak si při detailním zkoumání snímků všimnete rozmazání při použití FXAA.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Srovnání kvality vyhlazování

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Na testované scéně v Crysis jsou zuby patrné především na obou střechách. Efekt FXAA je sice částečně vyhladil, kvalita vyhlazení je nicméně výrazně horší než u klasického vyhlazení 4× MSAA. Doslova bídné je pak vyhlazení u ostrých hran listů palem a trávy, obojí efekt nevzhledně rozmaže, zatímco režim MSAA zachová původní ostrost.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama