nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 5
Seznam kapitol
Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.
Batman: Arkham City
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, dole 4× MSAA; režim 4× MSAA + FXAA hra nepodporuje
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Batman: Arkham City patří ke hrám, na jejichž vývoji se podílela nVidia a režim FXAA je podporován přímo v nastavení hry. Ve hře nejsou zubaté hrany příliš vidět, nejvíce jsou patrné na nápisu Gotham Monorail na budově na pravé straně. Zatímco MSAA okraje nápisu bezchybně vyhladí, u FXAA je patrné rozmazání nápisu. Samotný proces vyhlazení hran je nicméně dobrý, zuby se efektu podařilo odstranit.
Test výkonu
Battlefield 3
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Třetí Battlefield byl minulý rok jedním z nejvýraznějších titulů a nVidia se na jeho vývoji značně podílela. Vyhlazování FXAA je proto implementované přímo do hry. S vyhlazováním hran si FXAA poradil výborně a efekt vyhlazení je lepší než u režimu 4× MSAA, díky dobře provedené implementaci navíc FXAA nevyhlazuje HUD. Okolo vyhlazených hran je nicméně patrné mírné rozmazání, které efekt MSAA nedělá.
Test výkonu