nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 4. 2012 03:00 32

Seznam kapitol

1. Nefunkční vyhlazování hran ve hrách 2. FXAA — zelená odpověď na morfologické vyhlazování 3. Testovací sestava, metodika 4. Anno 2070, AC: Revelations 5. Batman: Arkham City, Battlefield 3 6. Borderlands, Crysis
7. GTA: EFLC, Just Cause 2 8. Kingdoms of Amalur, Mafia II 9. Red Orchestra 2, Serious Sam 3: BFE 10. Splinter Cell: Conviction, TDU 2 11. Závěr

Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.

Reklama

Batman: Arkham City

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Srovnání kvality vyhlazování

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, dole 4× MSAA;  režim 4× MSAA + FXAA hra nepodporuje
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Batman: Arkham City patří ke hrám, na jejichž vývoji se podílela nVidia a režim FXAA je podporován přímo v nastavení hry. Ve hře nejsou zubaté hrany příliš vidět, nejvíce jsou patrné na nápisu Gotham Monorail na budově na pravé straně. Zatímco MSAA okraje nápisu bezchybně vyhladí, u FXAA je patrné rozmazání nápisu. Samotný proces vyhlazení hran je nicméně dobrý, zuby se efektu podařilo odstranit.

Test výkonu

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3

Srovnání kvality vyhlazování


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Třetí Battlefield byl minulý rok jedním z nejvýraznějších titulů a nVidia se na jeho vývoji značně podílela. Vyhlazování FXAA je proto implementované přímo do hry. S vyhlazováním hran si FXAA poradil výborně a efekt vyhlazení je lepší než u režimu 4× MSAA, díky dobře provedené implementaci navíc FXAA nevyhlazuje HUD. Okolo vyhlazených hran je nicméně patrné mírné rozmazání, které efekt MSAA nedělá.

Test výkonu

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama