nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 4. 2012 03:00 32

Seznam kapitol

1. Nefunkční vyhlazování hran ve hrách 2. FXAA — zelená odpověď na morfologické vyhlazování 3. Testovací sestava, metodika 4. Anno 2070, AC: Revelations 5. Batman: Arkham City, Battlefield 3 6. Borderlands, Crysis
7. GTA: EFLC, Just Cause 2 8. Kingdoms of Amalur, Mafia II 9. Red Orchestra 2, Serious Sam 3: BFE 10. Splinter Cell: Conviction, TDU 2 11. Závěr

Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.

Reklama

Testovací sestava

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Testovací metodika byla poměrně jednoduchá. Vliv všech vyhlazování na výkon jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px v celkem čtrnácti hrách (jejich jednotlivé testovací sekvence jsou vypsané níže) a použil jsem režimy bez vyhlazování, s post processing vyhlazováním FXAA, s 4× MSAA (vždy vynuceno ve hře) a kombinaci 4× MSAA a FXAA. U většiny her jsou přiloženy srovnávací screenshoty se všemi testovanými typy vyhlazování, u některých však chybí. Je to dané tím, že efekt post processing vyhlazování lze zachytit jen přes funkci PrintScreen. Ne všechny hry však lze spustit v okně a ve fullscreen režimu PrintScreen nefunguje správně.

Testované hry

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11. Vypnuté byly jen dodatečné efekty GPU akcelerované fyziky PhysX.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Borderlands — Kreslená grafika hry je založena na Unreal enginu 3. Testuji na maximální nastavení hraním jednoho z prvních úkolů, kdy jdete zabít pět zmutovaných psů.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na vysoké. Testoval jsem jen v režimech bez a s FXAA (v GTA je vynucení MSAA nemožné)

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdoms of Amalur: Reckoning — Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Red Orchestra 2 — K testování jsem zvolil první misi kampaně jednoho hráče, kdy společně s německými vojáky dobýváte ruské městečko s kostelem. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS na začátku mapy při přestřelce o dobytí kostela.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo nejvyšší, framerate měřen pomocí programu FRAPS.

nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení detailů hry je maximální.
nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje
i Zdroj: PCTuning.cz

Test Drive Unlimited 2 — Výkon měřím průjezdem městskou lokací na ostrově Ibiza, testovací okruh je přibližně minutu dlouhý. Nastavení detailů je maximální možné, počet renderovaných snímků za sekundu měřím pomocí programu FRAPS.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama