nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje | Kapitola 10
Seznam kapitol
Ačkoliv zubaté hrany trápí většinu her, podpora vyhlazování hran u her stále není automatická. AMD proto před rokem přestavilo morfologický antialiasing schopný vyhladit obraz každé hry. Nyní se konečně přidává i nVidia se svým řešením FXAA. Jak v praxi funguje a jaké jsou jeho chyby, jsme vyzkoušeli hned ve čtrnácti hrách.
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Test výkonu
Test Drive Unlimited 2
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo FXAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA + FXAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
V závodní hře Test Drive Unlimited 2 je jsou zubaté hrany patrné především u střechy domu. Tyto hrany vyhlazuje FXAA i MSAA podobně. FXAA však nepatřičným způsobem rozmazává vzdálenější stromy, trávu a silnici.
Test výkonu