Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

27. 3. 2012 03:00 18

Seznam kapitol

1. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 2. 3DMark Vantage, 3DMark 11 3. Anno 2070 4. Assassin´s Creed: Revelations 5. Battlefield 3 6. Crysis 7. Crysis 2 8. DiRT 3
9. Just Cause 2 10. Metro 2033 11. Splinter Cell: Conviction 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena/výkon 15. Duely aneb GeForce versus Radeon 16. Závěr

Ve včerejším vydání jsme si představili všech 13 grafických karet s cenou pod 4000 Kč, které jsme podrobili standardní sérii redakčních testů. Dnes si ukážeme výsledky z měření, podíváme se na poměr cena / výkon a určíme favority, které se vyplatí koupit. Nejenom vzhledem k současné situaci na trhu, ale i s ohledem na další vývoj.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Možná vás při pohledu na tabulku napadá, proč jsem slabé grafické karty testoval na takto silné sestavě. Důvodem k tomu byla jednak snadná srovnatelnost všech testovaných karet se všemi modely a pak také to, abychom u karet otestovali jejich opravdový výkon a nikoliv to, zda je brzdí běžný mainstreamový doujádrový procesor.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokých rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama