Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround

Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 3. 2012 03:00 43

Seznam kapitol

1. Hraní na třech monitorech na vzestupu 2. Jak zprovoznit Surround krok za krokem 3. Testovací sestava, hry a metodika 4. Anno 2070 5. Assassin 6. Batman: Arkham City 7. Battlefield 3 8. Crysis
9. Crysis 2 10. DiRT 3 11. Just Cause 2 12. Mafia 2 13. Metro 2033 14. Splinter Cell: Conviction 15. Test Drive Unlimited 2 16. Závěr

LCD monitor s full HD rozlišením dnes není problém koupit za pět tisíc. Nemáte-li hluboko do kapsy, za cenu jedné highendové grafické karty lze takové panely koupit hned tři a otevřít si cestu k famóznímu hraní. Jaké jsou hardwarové nároky a jak si s netradičními poměry stran poradí nové hry? Ve dvou článcích představíme řešení obou výrobců.

Reklama
Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozběhat režim tří monitorů nVidia Surround je poměrně velmi jednoduché a vše se nastaveuje přes nVidia Control Panel. Ještě než s konfigurací začnete, je nutné mít v počítači zapojeny obě grafické karty s nainstalovanými ovladači a zapojeným SLI můstkem a samozřejmě musí být připojeny i všechny monitory. Jakmile je vše připraveno, nastavte kolonce SLI Configuration Span displays with Surround a stiskněte tlačítko Configure..., čímž se spustí průvodce.

Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround
i Zdroj: PCTuning.cz

V prvním okně je nutné nastavit, zda chcete panely provozovat v režimu landscape (klasický režim na šířku) nebo Portrait (na výšku) a současně panely přesunout do správného pořadí tak, aby čísla na panelech odpovídala jejich fyzickému umístění. K zobrazení čísel přímo na panelech slouží tlačítko Identify.

Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround
i Zdroj: PCTuning.cz

V dalším okně je možné nastavit bezel correction neboli korekci rámečků. Pokud korekci nenastavíte, budou rámečky panelů a fyzické mezery mezi panely úplně ignorovány a přechod z jednoho panelu na druhý se nebude jevit jako plynulý (cílem korekce je navození dojdu, že obraz existuje i pod rámečky panelů).

Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround
i Zdroj: PCTuning.cz

Šířka rámečku se nastavuje v pixelech a pro lepší orientaci se na příslušném přechodu zobrazí motiv silnice, který se posunuje o nastavený počet pixelů. Pokud máte panely v nějaké nestandardní poloze a šířky jsou pro každou mezeru jiné, je možné korekci nastavit individuálně.

Hrajeme na třech monitorech — test nVidia Surround
i Zdroj: PCTuning.cz

Po provedení korekce vás průvodce už jen informuje o nových rozlišeních, které budete moct nastavit v prostředí Windows/v počítačové hře. Kromě speciálního rozlišení s korekcí vznikne i běžné rozlišení dané součtem jednotlivých panelů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama