Antialiasing — teoretický i praktický test vyhlazování hran | Kapitola 12
Seznam kapitol
Zubaté hrany trápí většinu hráčů her všech žánrů, a tak na potlačení „zubů“ zapínáme antialiasingové filtry. Málokdo však ví, jak aliasing vzniká, jak funguje antialiasingový filtr a jaké jsou jeho hardwarové nároky. Na to vše v dnešním článku odpovíme – a k tomu si ještě otestujeme osm grafických karet až do režimu 8× MSAA.
Zatímco dříve bylo vyhlazování hran velkým strašákem a zejména u pomalejších grafických karet bralo mnoho desítek procent výkonu, dnes je situace jiná, poklesy výkonu jsou mírné a přibližně stejně velké u celého spektra grafických akcelerátorů. Z naměřených výsledků je patrné, že se oba výrobci grafických karet velmi zaměřili na optimalizace grafických karet pro režim vyhlazování hran. V základním režimu 2× MSAA jsou propady výkonu okolo 7-9 %, v režimu 4× MSAA okolo deseti procent a nejvýkonnější režim 8× MSAA vám pak vezme v průměru okolo dvaceti procent výkonu proti režimu bez jakéhokoliv vyhlazování. Neplatí ani několik let staré pravidlo, že grafické karty AMD Radeon jsou pro režim 8× MSAA vhodnější a mají výrazně menší propady výkonu. Jisté rozdíly tu sice jsou, pouze však v globálně nevýrazném řádu jednotek procent (na rozdíl od místy i desítek procent před lety).