Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 2. 2012 03:00 45

Seznam kapitol

1. Nové Radeony na obzoru, GeForce v nedohlednu 2. nVidia GeForce GTX 560 3. nVidia GeForce GTX 560 Ti 4. AMD Radeon HD 6870 5. AMD Radeon HD 6950 6. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 7. 3DMark Vantage, 3DMark 11, Anno 2070 8. AC: Revelations, Battlefield 3
9. Crysis, Crysis 2 10. DiRT 3, Just Cause 2 11. Metro 2033, Splinter Cell: Conviction 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena / výkon 15. Závěr

AMD Radeony řady HD 7900 už sice byly uvedeny na trh, na karty střední třídy si však ještě pár dní počkáme. Než se tak stane, přinášíme vám test čtyř karet v ceně od čtyř do šesti tisíc korun ze stávajících generací. Postavili jsme proti sobě GeForce GTX 560 / Ti a Radeony HD 6870 / 6950 a otestovali je v devíti moderních hrách.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokých rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do šesti tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama