test-dvou-hd-6770-je-lepsi-usetrit-na-pameti-nebo-taktu
Hardware Článek Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu? | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 8. 2011 03:00 23

Seznam kapitol

1. Sapphire HD 6770 512 MB — balení, karta a detaily 2. Sapphire HD 6770 512 MB — jádro, chladič, specifikace 3. Gigabyte Radeon HD 6770 — balení, karta a detaily 4. Gigabyte Radeon HD 6770 — jádro, chladič, specifikace 5. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 6. 3DMark Vantage/11, Bad Company 2 7. Crysis, F1 2010 8. Far Cry 2, Just Cause 2
9. Mafia 2, Metro 2033 10. Splinter Cell: Conviction, WiC 11. Přetaktování 12. Hlučnost, teploty, spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena / výkon 15. Závěr

Hledáte-li levnou kartu pro občasné hraní v cenové hladině okolo dvou a půl tisíc, je vhodným kandidátem staronový AMD Radeon HD 6770. Kromě referenční verze však Sapphire nabízí ještě levnější model jen s 512 MB paměti, Gigabyte zase kartu se sníženými takty i cenou. Má smysl ušetřit, koupit levnější model a dohnat výkon taktováním?

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

K testování jsem zvolil klasickou sestavu pro měření grafických karet. Základem počítače tak byl procesor Intel Core i7 920 přetaktovaný na 3,6 GHz, základní deska MSI Big Bang Xpower a celkem 6 GB operační paměti. Použita byla grafická karta GeForce GTX 470 s celkem šesti verzemi ovladačů a testovalo se pod 64bitovou verzí operačního systému Windows 7. Celý počítač napájel 750W zdroj OCZ Fatal1ty.

Metodika testování

Protože dnes testujeme levné grafické karty, které většina z vás bude používat k menším monitorům, zvolil jsem pro dnešní test nižší rozlišení. Volba proto logicky padla na 1280 × 1024 px neboli stále poměrně hojně užívané rozlišení na 19" LCD panelech a 1680 × 1050 px, což je rozlišení typické pro 22" LCD panely. Testoval jsem jak bez, tak také se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran.

Testovací hry

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.

Test dvou HD 6770 – je lepší ušetřit na paměti, nebo taktu?
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama