Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

29. 7. 2011 03:00 54

Seznam kapitol

1. nVidia GeForce GTX 275 2. ATI Radeon HD 4890 3. Testovací sestava, metodika, seznam her 4. ArmA II, Assassins Creed 5. Bad Company 2, Borderlands 6. Bulletstorm, Crysis 2
7. DiRT 3, F1 2010 8. GTA: EFLC, Just Cause 2 9. Mafia 2, Metro 2033 10. Red Faction, Serious Sam HD 11. Splinter Cell: Conviction, TDU 2 12. Závěr

Výkon grafické karty je pro každého hráče jeden z nejpodstatnějších aspektů a pravidelný upgrade by měl být samozřejmostí. Naštěstí ale díky stagnujícímu vývoji grafiky ve hrách se cykly obměny hardware prodlužují. Jak si zahrajete s loňským highendem Radeon HD 4890 a GeForce GTX 275? Otestovali jsme 16 moderních her!

Reklama

Testovací sestava

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože testuji starší grafické karty, zvolil jsem také slabší testovací sestavu. Jejím základem se stal dvoujádrový procesor Intel Core i3-560 starší architektury Nehalem na základní frekvenci a 4 GB operační paměti. I tento poměrně slabý základ dnes s přehledem stačí k hraní nových her s výkonnými kartami.

Metodika testování

Cílem dnešního měření je zjistit, zda je možné na testované GeForce GTX 275 a Radeonu HD 4890 hrát moderní hry. Nenastavoval jsem proto implicitně nejvyšší detaily, ale volil jsem nastavení grafiky tak, aby hra byla ještě plynule hratelná. V tomto plynulém nastavení (většinou vysokém až nejvyšším) jsem pak prováděl měření frameratu a udělal také několik screenů, aby byla patrná kvalita grafiky. V případě, že byl výkon dostatečný i na nejvyšší detaily, zapnul jsem i vyhlazování hran.

Obě testované karty ve své době patřily do vyšší střední třídy a nové se prodávaly za cenu okolo šesti až sedmi tisíc korun s daní. Tomu jsem proto přizpůsobil i testovaná rozlišení a zvolil jsem vyšší dvojici 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.

Testované hry

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

ArmA II: Operation Arrowhead — Datadisk pro Armu II je vybaven vestavěným benchmarkem, pomocí kterého testuji. Nastavení grafiky je vysoké.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Brotherhood — Poslední díl série testuji v nejvyšším nastavení bez vyhlazování hran. Protože hra nemá vlastní benchmark, měřím framerate pomocí FRAPS při procházce Římem.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Borderlands — Jako testovací lokaci jsem si vybral část kampaně, kdy po loadingu začínáte v úkrytu, vyběhnete na prostranství, kde jsem postřílel několik zmutovaných psů a utíkal skrz bránu k hrobce, kde jsem testování ukončil. Celá scéna trvá cca minutu a její průběh jsem logoval pomocí programu FRAPS.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Bulletstorm — Testuji hraním hry na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran, fps měřím pomocí programu FRAPS. Testoval jsem hraním první části mapy Waterfront v Echo módu.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Pokračování velmi náročné hry testuji při středním nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Hra nemá vlastní benchmark, testuji proto vlastním hraním (během první mise v městském parku) a framerate měřím pomocí FRAPS.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 3 — V nových rally závodech měřím výkon pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je nejvyšší možné v DirectX 9 režimu včetně čtyřnásobného vyhlazování hran.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2010 — Testuji projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na vysoké. Testoval jsem s vypnutým vyhlazováním (v GTA je vynucení MSAA nemožné).
Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Hru jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je vysoké bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování hran bylo vypnuté.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 9 s vypnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům hry bylo nastavení grafiky jen High.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Red Faction: Armageddon — Testuji v počáteční otevřené lokaci, ve které máte zničit celkem tři věže se solárními panely. Každou z nich jsem pomocí výbušných barelů rozstřelil a fps měřil pomocí programu Fraps.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo Ultra včetně čtyřnásobného vyhlazování hran.

Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů
i Zdroj: PCTuning.cz

Test Drive Unlimited 2 — Testuji hraním klasického závodu se sedmi AI ovládanými protivníky na prvním ostrově (Ibiza). Nastavení grafiky je maximální bez vyhlazování zapnutého ve hře. Framerate měřím programem FRAPS.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama