Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech | Kapitola 13

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 5. 2011 00:00 27

Seznam kapitol

1. IT kuchařka aneb jak uvařit guláš 2. GTX 460 1 GB + přetaktovaní = GTX 560 3. Asus DirectCU II TOP — balení, karta a detaily 4. Asus DirectCU II TOP — jádro, chladič, specifikace 5. Gigabyte Super Overclock — karta a detaily 6. Gigabyte Super Overclock — jádro, chladič, specifikace 7. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 8. 3DMark Vantage/11, Bad Company 2 9. Crysis, F1 2010
10. Far Cry 2, Just Cause 2 11. Mafia 2, Metro 2033 12. Splinter Cell: Conviction, WiC 13. Přetaktování 14. Hlučnost, teploty, spotřeba 15. Celkový výkon 16. Poměr cena / výkon 17. Závěr

Když nVidia v lednu představila GeForce GTX 560, divili jsme se, proč karta nese zapomenuté přízvisko Ti. Nyní se celá situace trochu vyjasňuje, přichází totiž „běžná pětsetšedesátka“. Nejde přitom o žádný přehnaně ořezaný model, rozdílné jsou jen počty shaderů. Naopak z druhého pohledu jde o přetaktovanou původní GTX 460.

Reklama

Asus

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv je testovaná verze TOP od Asusu nejvýkonnější kartou společnosti, vyzkoušel jsem i její další přetaktování. Asus na krabici slibuje podporu pro zvyšování napětí, utilita Smart Doctor to však zatím nepodporuje, a tak jsem vyzkoušel přetaktování bez ní.

Protože Asus nasadil už od výroby poměrně slušné takty, bylo přetaktování spíše menší. Na jádře jsem se dostal jen o 50 MHz výš, paměti si pak nechaly říct z 4,2 na 4,8 GHz.

Far Cry 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování
i Zdroj: PCTuning.cz
Far Cry 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování

Mafia 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování
i Zdroj: PCTuning.cz
Mafia 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování

3DMark 11 nastavení eXtreme — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování
i Zdroj: PCTuning.cz
3DMark 11 nastavení eXtreme — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování

Spíše nižšímu přetaktování odpovídá také střídmý nárůst výkonu, který se pohyboval v průměru okolo šesti procent. Ale ani to není k zahození, když je to zdarma.

Gigabyte

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Podobně jako u Asusu jsem uspěl u karty Gigabyte. Ani zde zatím výrobce nepodporuje zvyšování napětí, a taktoval jsem tak s referenční hodnotou. Jádro šlo přetaktovat na 975 MHz stejně jako u Asusu, s pamětmi jsem pak dosáhl maximální stabilní hranice o 200 MHz níže (4,6 GHz).

Far Cry 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování
i Zdroj: PCTuning.cz
Far Cry 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování

Mafia 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování
i Zdroj: PCTuning.cz
Mafia 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování

Metro 2033 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, detaily High — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování
i Zdroj: PCTuning.cz
Metro 2033 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, detaily High — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování

Just Cause 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování
i Zdroj: PCTuning.cz
Just Cause 2 — nastavení 1920 × 1200 px, 4× AA, nejvyšší detaily — nahoře výkon na základních taktech, dole po přetaktování

Protože jsou základní frekvence karty Gigabyte o něco nižší, byl i přes srovnatelné přetaktování nárůst výkonu o něco vyšší a v průměru framerate poskočil o přijatelných osm procent.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama