Hlavní stránka Hardware Grafické karty Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.5.2011
Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Výběr nové grafické karty není vzhledem k obrovskému množství produktů na trhu vůbec jednoduchou záležitostí. Abyste se v této džungli karet vyznali, připravili jsme pro vás megatest, ve kterém jsme otestovali téměř třicítku grafických karet v cenovém rozpětí od 700 do 15 000 Kč a v rozlišeních od 1280 × 1024 až po 2560 × 1440 px.


Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

První část výsledků megatestu byla zamřena na méně výkonné karty určené pro hraní v rozlišeních 1280 × 1024 a 1680 × 1050 px s žádným nebo čtyřnásobným vyhlazováním hran. Stejně jako před rokem jsem ověřil, že nejméně výkonné karty jsou pro hraní nepoužitelné, snížila se však hranice „použitelnosti“. Pokud vás opravdu tlačí peníze či jste nenáročný hráč, vystačíte si s kartou za cca patnáct stovek, přičemž lepší volbou než nVidia GeForce GT 440 je ATI Radeon HD 5670 1 GB.

Pakliže můžete utratit více, situace už není ani zdaleka tak jednoznačná a de facto všechny testované karty od dvou tisíc výše mají něco do sebe. I tak se mi ale jako nejlepší volba do dvou a půl tisíc zdá ATI Radeon HD 5770 1 GB, za tři tisíce bych doporučil GeForce GTX 460 SE a za tři a půl plnohodnotnou GeForce GTX 460 s 1 GB paměti. Argumenty pro a proti všech kategorií jsem podrobně prošel v minulé kapitole.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

 

Přehled všech dílů megatestu:

 

Děkujeme společnosti Alza.cz, která zapůjčila velké množství grafických karet.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Děkujeme společnosti Dell za zapůjčení 27" monitoru s rozlišením 2560 × 1440 px.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Děkujeme partnerům Asus, Intel, Gigabyte, MSI a nVidia, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

 Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

 



Tagy: megatest  grafickych karet  recenze  test  review  bechmark  velky srovnavaci test  nvidia  amd  ati  geforce  radeon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.5.2011 06:34:29   199.64.72.xxx 245
Kam se poděla nVidia GTX 275? V představovaných kartách byla a v měření ne. Proč? Docela by mě zajímalo, jak by si vedla.
2.5.2011 08:06:11   86.44.88.xxx 45
Taky jsem sklamany
2.5.2011 08:15:08   83.240.22.xxx 227
GTX 275 ma vykon vyssi nez tyto levne karty, v testu vykonnych karet samozrejme bude.
2.5.2011 09:23:08   86.44.88.xxx 50
Tak to se tesim na pristi dil. Dekuji.
2.5.2011 09:23:33   109.239.78.xxx 20
No doufám, že tam bude nějaký porovnatelný test, zajímalo mě souboj GTX 460 1GB vs. GTX 275, měl jsem za to, že GTX 460 je o chlup výkonnější, ale ono ne? A bude možné ty vyšší modely zítra porovnat s nižšími? Já jen, jestli tam jsou testy od 1920x1200 a vyšší rozlišení, bez stejně otestovaných slabších modelů, tak ten přechod v mainstreamu se bude špatně srovnávat.
2.5.2011 09:28:51   109.239.78.xxx 50
PS: proč je ten čas v komentářích o hodinu posunutý?
2.5.2011 12:52:27   89.102.128.xxx 50
GTX 460 1GB je zhruba o 5% vykonnejsi nez GTX 275 a to samozrejme s mnohem lepsimi provoznimi vlastnostmi o moznosti vysokeho OC nemluve. Proc nebyla zahrnuta do dnesniho testu je zahada, ale asi je to tim, ze v dobe sveho uvedeni byla GTX 275 mirena o tridu vyse nez GTX 460, ale souhlasim ze mela byt GTX 275 zahrnuta i do techto testu.
2.5.2011 14:58:05   147.32.200.xxx 31
Tak tohle je pěkná blbost. GTX460 1GB je výkonnější než GTX 275. Patří sem, ne do těch výkonějších. Ale spíše bych jí nezařazoval sem, ale přihodil bych 1GB GTX460 s těm výkonnějším a k rozlišenní FullHD, protože většina lidí co jí má hraje právě ve FHD.
2.5.2011 18:55:11   109.239.78.xxx 01
Tak tak, dokonce hraji FullHD a 3D:-)
2.5.2011 06:43:23   212.5.212.xxx 724
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2011 06:58:52   195.113.174.xxx 53
kamarade podivej se na nadpis
2.5.2011 07:48:09   212.5.212.xxx 710
to nic nemeni na fakte ze tam nieje 5850 na porovnanie s 6850!
2.5.2011 09:24:32   109.239.78.xxx 42
A co ji porovnat s 6950?
2.5.2011 06:50:29   89.103.73.xxx 60
tady je chybka od autora, za ty penize se prodava 1GB, ALE DDR3 1GB DDR5 je za cca 1800,- takze v te chvili bude pomer cena/vykon nekde jinde
2.5.2011 08:38:16   83.240.22.xxx 20
Diky za upozorneni, opravil jsem to vcetne grafu i textu (pomer cena/vkon sel dolu, ale i tak je karta lepsi volbou nez GT 440, byt ne s tak velkym rozdilem)
2.5.2011 12:43:35   80.251.245.xxx 40
tak nejlepší je stejně varianta 512MB DDR5, která jde sehnat už těsně nad 1400,- a výkon má naprosto stejný jako 1GB varianta. 1GB je prostě zbytečný pro takovou kartu.
2.5.2011 07:10:16   81.90.175.xxx 103
Mne mrzí, že v žádných testech a ani v takto komplexních není MS flight simulátor, což bych tedy opravdu ocenil. Taky je to hra, která grafiku slušně prověří...
2.5.2011 07:49:59   86.49.77.xxx 43
Přesně tak, specifická náročnost FSX prověří všechny komponenty.
2.5.2011 07:51:39   46.149.115.xxx 46
Proč tě to tak mrzí, když MS FSX je absolutně závislý na CPU ? Grafiku opravdu neprověří
2.5.2011 08:41:22   81.90.175.xxx 42
Závislý je hodně na CPU, třeba teď jsem přešel na čtyřjádro a je to oproti dvoujádru hodně znát. Nicméně na grafice taky hodně sejde. Hodně byl znát jen přechod z winXP na win7 tím, že grafika začala využívat DX10. Jeden by nevěřil, ale rozdíl byl hodně znatelný. Takže na grafice rozhodně sejde.
2.5.2011 14:21:52   46.149.115.xxx 30
Samozřejmě, je to "hra" - tedy něco tam ta grafika dělá, ale když tu "náročnost" tak obhajuješ, monitoruj si během létání vytížení GPU a CPU - i GPU střední třídy ti stačí a rychlejší se již jen fláká, protože většinu grafiky FSX bohužel táhne CPU - neskutečně mizerně deoptimalizovaná hra...
2.5.2011 07:47:49   195.113.40.xxx 921
Při pohledu na poměr cena / výkon vás asi nejdříve zaujme ATI Radeon HD 5450. Jeho otřesný poměr cena / výkon je dán ještě horším výkonem, který nevykompenzuje ani nízká cena okolo sedmi set korun s daní. A podobně jsou na tom i další modely nezařazené do testu jako třeba nVidia GeForce GT 520, která by dle mého odhadu založeného na zahraničních recenzích dopadla ještě hůře.

Bomba, tak už víme že si jí na hraní opravdu, ale opravdu kupovat nemáme. To jsme nikdo nevěděli! Co takhle místo zcela zbytečného testování otestovat něco s čím se dá hrát ? Zeby to byl tygl, pardon 5850/5870 ??!!
2.5.2011 08:10:44   46.149.115.xxx 93
Samozřejmě, že spoustu lidí zajímá i takový "odpad" jako 5450 - minimálně mohou porovnat výsledky se svojí integrovanou a zjistit, že by si nepomohli K 5850/70 - tohle jsou výsledky lowendu po střední třídu - z toho tak nějak vyplývá, že 5850 bude příště -pokud byla v seznamu grafik v samostatném článku, který jsi určitě pečlivě pročetl
2.5.2011 10:10:11   195.113.82.xxx 38
quote=khorghan]Samozřejmě, že spoustu lidí zajímá i takový "odpad" jako 5450 - minimálně mohou porovnat výsledky se svojí integrovanou a zjistit, že by si nepomohli K 5850/70 - tohle jsou výsledky lowendu po střední třídu - z toho tak nějak vyplývá, že 5850 bude příště -pokud byla v seznamu grafik v samostatném článku, který jsi určitě pečlivě pročetl [/quote]

Pro hraní her si nikdo nekupuje ani integrovanou grafiku ani 5450, tudíž v testu by se asi o dost více lidem líbily grafiky jiné. A ano, seznam jsem si narozdíl od tebe púřečetl a pokud se něco nezměnilo, tak vím že ani v příštím testu na high end 5850/5870 nebude !
2.5.2011 12:27:30   46.149.115.xxx 52
Funkcí reagovat opravdu nemusíš zbytečně protahovat diskuzi.
Toto není test gafik pro hraní her, to je prostě test grafik. Evidentně nemáš představu, kolika lidem na hraní ta integrovaná grafika stačí Ano, opravdu seznam četls a dokonce sis jako většina stěžoval na absenci 5850/70 (ač opět velmi naivně - 80% hráčů má podle tebe 5850/70 - a vyřešils něco ? Myslíš, že to vyřešíš teď ? Je problém si najít, jaké z testovaných grafik 5850 zhruba výkonem odpovídá ?
2.5.2011 09:19:11   78.98.14.xxx 81
Tomáš Šulc napsal:
GTX 275 ma vykon vyssi nez tyto levne karty, v testu vykonnych karet samozrejme bude.


Takze gtx275 je vykonnejsia ako gtx460 768? To je divne, vzhladom na vyssi pocet shaderov (336 ku 240, vyssiu frekvenciu (675 ku 632) a DDR5 pamate... prinajhorsom by som veril tomu,ze tie karty su zhruba rovnako vykonne, ale aby bola 275 vykonnejsia a este na tolko, ze je zaradena do vyssej kategorie?
2.5.2011 09:28:46   94.112.138.xxx 60
Presne tak, je to blbost. Ta karta by tu urcite mela byt!
2.5.2011 09:38:01   213.220.198.xxx 51
prave tyhle karty sem castokrat sledoval jak si vedou, jako majitel 260-216ky sem byl zvedavej jestli by se mi vyplatil nakup 460ky..a v mnoha hrach sou ty karty pomerne dost vyrovnany, takze 275 ma..dle meho nazoru urcite..nad 460/768 naskok. Nekde holt pomyslny prechod mezi kategoriema udelat museli no, holt bude v pristim testu 275ka mezi nejpomalejsima SP ma sice jen 240, nicmene bezej na 2,5x frekvenci jadra a oproti fermi sou taky dost...hmh..efektivnejsi, jak to tak podle vysledku testu obecne vypada
2.5.2011 10:19:46   78.108.152.xxx 20
Tomáš Šulc napsal:
GTX 275 ma vykon vyssi nez tyto levne karty, v testu vykonnych karet samozrejme bude.
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6850/28.htmlDocela mě překvapuje toto vaše tvrzení, jakožto zkušeného zdejšího redaktora. Samozřejmě, že gtx 275(specifikace už napoví) je slabší než gtx 460 1GB/HD6850, vždyť i gtx 285 je slabší než oba nejvýkonější modely tohoto testu. Jsem myslel, že tento fakt musí každy pravidelný čtenář vědět, recenzent nemluvě.
Zde je důkaz: >
2.5.2011 10:23:58   78.108.152.xxx 31
Tomáš Šulc napsal:
GTX 275 ma vykon vyssi nez tyto levne karty, v testu vykonnych karet samozrejme bude.
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6850/28.html
Pro pravidelného čtenáře místních článků snad ani není potřeba si tohle ověřovat, u recenzenta nemluvě. Takže gtx 275 v testu rozhodně být měla.Zde je důkaz: >
2.5.2011 10:27:03   78.108.152.xxx 41
Docela mě překvapuje, že vy jakožto zkušený redaktor, zde uvádíte takovou hloupost. Samozřejmě, že gtx 275 je slabší než gtx 460 1GB/HD6850. Už specifikace napoví. Vždyť i gtx 285 je pomalejší než výše uvedené karty.

Viz. odkaz o příspěvěk výšše
2.5.2011 11:28:24   213.29.3.xxx 12
kdes na to přišel, podívej se sem https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/18107-nvidia-geforce-gtx-460-necekane-prekvapeni-s-fermi?start=14
2.5.2011 10:53:02   94.229.39.xxx 20
Tomáš Šulc napsal:
GTX 275 ma vykon vyssi nez tyto levne karty, v testu vykonnych karet samozrejme bude.


toto nie je pravda...460 je silnejsia ako 275
2.5.2011 11:46:42   78.108.152.xxx 10
ArgCZ napsal:
kdes na to přišel, podívej se sem https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/18107-nvidia-geforce-gtx-460-necekane-prekvapeni-s-fermi?start=14

No vidím, tam že gtx 275 je pomalejší než gtx 460 1GB. Je to půl roku starý test, takže od té doby byl výkon vylepšen ovládači, které samozřejmě běžně zvedají výkon aktuální generace. A nárůst u starých generací je minimální. Takže momentálně je gtx 460 1GB/HD6850 výkonnější dokonce než gtx 285.
Viz. link na test z techpowerup
2.5.2011 12:30:06   213.29.3.xxx 00
tady je test na TPU ze stejné doby jako na PCT http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_460_1_GB/31.html

dopadlo to úplně stejně jako ten od tebe, prostě metodika, žádné ovladače, když se podíváš na jednotlivé hry, tak zjistíš, že dost často/častěji si GTX460 s GTX285 prostě neporadí, ale co.. někomu ke štěstí stačí průměr z průměru kde vě dvou-třech hrách GTX460 dostane boost a podle toho mu to stačí
2.5.2011 11:49:24   89.235.62.xxx 162
Že Vám v testu GTX460 vyjde výkonnější jak HD6850 o tom jsem ani na chvilku nepochyboval , ale že má podle Vás
GTX460 i nižší spotřebu HD6850 tak to jsem vážně nečekal.
2.5.2011 12:45:30   109.239.78.xxx 10
Spíš, že GTX275 vyšla výkonnější:-) Ale co už:-)
2.5.2011 12:50:41   80.251.245.xxx 150
GTX460 taky v daném nižšším rozlišení bez vyhlazování, či s vyhlazováním 4x je skutečně výkonnější než HD6850. Ale co si budem povídat tyto karty by si již zasloužily testovat je ve FullHD rozlišení, kde již HD6850 je výkonější než GTX460. Ono ten výběr pro tento test měl skončit s HD6790/GTX550. Karty od GTX460/HD6850 by opravdu už slušelo testovat ve FullHD s min. 4x vyhlazování.
2.5.2011 13:49:59   80.212.89.xxx 10
Aku nahradu zobrat? Podmienka je len aby mala HDMI 1.4, vykon zhruba na urovni tychto v teste +/-.. Inak na mne vidite ake hlupe je brat nadupanu kartu pri novom pc..a nieje co hrat, crys 2 naskriptovana opakovana nuda a nic nove co vas chyti na obzore.Vsetko zdrzuju co je podozrive, a je jedno ci platime za hry alebo nie.Aj na konzolach len opakovane besselery
2.5.2011 14:26:26   90.179.99.xxx 30
Taky jsem marne hledal fullHD, zvlast kdyz stoji v titulku "od 1280 × 1024 až po 2560 × 1440 px" Takhle to postrada smysl
2.5.2011 14:51:31   94.142.234.xxx 70
zajímavé, že když byla HD6850 uvedena na trh byla ve všech recenzích průměrně o 10% výkonnější jak GTX460 a ještě měla nižší cenu a spotřebu.
Nezdá se mi, že by jen novější ovladače nVidie dělaly takový rozdíl.
2.5.2011 14:58:40   94.142.234.xxx 100
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/obermaier/radeons_6000_1/spotreba_1.png
To mi vysvětlete, jak je možné, že v jednom testu je to tak a v dalším úplně obráceně.
2.5.2011 15:06:24   89.24.97.xxx 51
Jsem rád za zařazení HD3870 a 4850 jako srovnávacích karet , HD3870 stále v jedné sestav používám a je na ní leccos stále hratelné. Jinak více než užitečný článek
2.5.2011 16:39:53   212.80.64.xxx 30
Maor napsal:
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/obermaier/radeons_6000_1/spotreba_1.png
To mi vysvětlete, jak je možné, že v jednom testu je to tak a v dalším úplně obráceně.

JJ přesně ten graf jsem měl na mysli . Že by nějaká drobná mistyfikace.
2.5.2011 18:41:50   94.112.138.xxx 50
Tohle proste neni mozne, zajimalo by me, jak tohle pan redaktor vysvetli - i podle naroku na napajeni - 460 myslim potrebuje 2 6piny a 6850 jen jeden..ze by pan redaktor delal test po kalbe, kdy byl jeste trochu nazelenaly?? Ne vazne, jak je takovy vysledek mozny, kdyz i podle testu na jinych webech i starsiho tady to dycky vychazi opacne??
2.5.2011 18:52:27   85.93.170.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2011 19:07:05   78.108.152.xxx 10
Ta GTX 275 bude v tom testu výkonnějších karet jak pěst na oko. Vždyť pravděpodobně nejslabší karta toho testu HD5850 je výkonnější o nějakých 20% než 275ka. Jinak souhlasím s místní výtkou, že testovat karty jako gtx 460 1GB/HD6850 pouze do rozlišení 1680 × 1050 px je docela nedostatek. A to že je gtx 460 1GB lepší do nižších rozlišení je známá pravda, tak proto ten celkový výsledek.
2.5.2011 19:18:32   109.80.110.xxx 20
To, že v tomto testu chybí GTX 275 nebo Radeony HD58xx je logické. Kdo by na těchto kartách hrál v nižším rozlišení, než je FullHD?
Ale na druhou stranu, co tu pak zase dělá GTX460 a HD6850?
Dle mého názoru je dobře, že tu jsou, protože je dobré mít porovnání, jak dopadají v nižších rozlišeních.
Ale to jen za předpokladu, že v příštím testu vyšší třídy budou tyto GTX460 obsažené, jinak to ztrácí informační hodnotu a je to s prominutím blbost. Navíc jedním dechem odůvodňovat absenci GTX 275 tím, že je výkonější je směšné, viz odkazy na testy.
2.5.2011 19:22:22   109.80.110.xxx 10
Jo a ohledně té spotřeby je to taky divné: https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/obermaier/radeons_6000_1/spotreba_1.png
V tomto testu vychází GTX460 lépe, ale v předchozích hůře, jak je to možné?
2.5.2011 20:03:32   94.142.234.xxx 01
je to fakt divný, dočetl jsem se, že problém s různými výsledky je způsoben tim, že GTX se často prodávala v oc edici a proto vycházela o něco výkonnější.
Tady je ale HD6850 v OC edici a gtx460 v referenční, takže ty výsledky nedávají smysl, uvidíme v další části testu, jestli se objeví ve full HD rozlišení
2.5.2011 21:07:54   92.52.55.xxx 31
Ja viem, ze HD3870 bola do tohto testu zaradena len pre zaujimavost, no aj tak ma prekvapil, aky nizky vykon v niektorych testoch dosiahla, hlavne v porovnani s 9800GT.
Kedze mam tuto kartu, tak mam jej vykon v porovnani s novymi kartami zaujima, a tiez viem, ze Far Cry 2 zvlada podstatne lepsie nez tu ukazuju testy, takze som svoju kartu otestoval vo Far Cry 2, nastavenie ako je tu v teste 1280x1024 bez AA...PC: Core 2 Q9550 (2,8 GHz, nepretaktovany), 6GB RAM, HD3870 512MB(nepretaktovana, Catalyst 11.3), Win 7 64-bit...a vysledok: 40,7 FPS, pritom vy ste v teste namerali len 33 FPS.
Povedal by som, ze tych 40,7 podstatne viac odpoveda realite, hlavne v porovnani s 9800GT. Ja viem, ze sa vysledky nedaju uplne porovnavat, ale toto je uz poriadny rozdiel...cim to je? je to nejaka chyba v teste? http://www.michal3d.ic.cz/other/images/FarCry2_1280x1024.jpg
3.5.2011 14:22:20   80.251.245.xxx 10
Hlavní problém byl u HD3870, že naprosto propadne při zapnutí vyhlazování. Stačí zapnout 4x vyhlazování a rázem hodně ztrácí. Tuhle kartu sem měl nějaké 2roky a vyhlazování prostě u ní nešlo použít.
4.5.2011 16:28:54   78.98.93.xxx 11
clanok Sapphire Radeon HD 6850 – Král poměru cena výkon? -
Radeon HD 6850 jasnou volbou.
Zajímavý výkon, možnost připojení několika LCD, slušná spotřeba a možnost dalšího taktování povyšuji nad možnosti o pár set levnější GeForce 460.

clanok Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy - O stokorunu levnější je Radeon, který je současně pomalejší a za GeForce GTX 460 1 GB zaostává v průměru o čtyři procenta.

A potom sa ma kto v tom vyznat?!
6.5.2011 10:28:35   195.168.46.xxx 11
Mohli by ste prosim uvadzat aj ceny v Eurach zo slovenskych e-shopov. Predsa len tu chodi aj vela Slovakov a moc na mi nechce si to stale prepocitavat.
Vdaka

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

104 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 43.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.