Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 5. 2011 00:00 54

Seznam kapitol

1. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 2. 3DMark Vantage/11 3. Battlefield: Bad Company 2 4. Crysis 5. F1 2010 6. Far Cry 2 7. Just Cause 2 8. Mafia 2
9. Metro 2033 10. Splinter Cell: Conviction 11. World in Conflict 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena / výkon 15. Duely aneb GeForce versus Radeon 16. Závěr

Výběr nové grafické karty není vzhledem k obrovskému množství produktů na trhu vůbec jednoduchou záležitostí. Abyste se v této džungli karet vyznali, připravili jsme pro vás megatest, ve kterém jsme otestovali téměř třicítku grafických karet v cenovém rozpětí od 700 do 15 000 Kč a v rozlišeních od 1280 × 1024 až po 2560 × 1440 px.

Reklama

 Přehled všech dílů megatestu:

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Možná vás při pohledu na tabulku napadá, proč jsem slabé grafické karty testoval na takto silné sestavě. Důvodem k tomu byla jednak snadná srovnatelnost všech testovaných karet (mainstreamové karty jako nVidia GeForce GTS 450 či ATI Radeon HD 5770 jsem testoval i ve vyšších rozlišeních jako 1920 × 1200 px s 8× AA) a pak také to, abychom u karet otestovali jejich opravdový výkon a nikoliv to, zda je brzdí běžný mainstreamový doujádrový procesor.

Metodika testování

Protože dnes testujeme levné grafické karty s cenou do čtyř tisíc korun, které většina z vás bude používat k menším monitorům, zvolil jsem pro dnešní test nižší rozlišení. Volba proto logicky padla na 1280 × 1024 px neboli stále poměrně hojně užívané rozlišení na 19" LCD panelech a 1680 × 1050 px, což je rozlišení typické pro 22" LCD panely. Testoval jsem jak bez, tak také se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran.

Testovací hry

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Megatest 28 grafik— výsledky nižší a střední třídy
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama