Hlavní stránka Hardware Grafické karty Sapphire Radeon HD 6950 1GB – cenová bitva v plném proudu!
Sapphire Radeon HD 6950 1GB – cenová bitva v plném proudu!
autor: Z. Obermaier , publikováno 31.1.2011
Sapphire Radeon HD 6950 1GB – cenová bitva v plném proudu!

Před pár dny jsme vám nabídli recenzi GeForce GTX 560 Ti, v dnešním testu skládačku karet střední třídy finálně zkompletujeme. Jako jedni z prvních na světě vám přinášíme recenzi prodejní verze Radeonu HD 6950 s 1 GB paměti. O kolik bude pomalejší než 2GB verze, a jak obstojí vůči GeForce GTX 560 Ti?


Sapphire Radeon HD 6950 1GB – cenová bitva v plném proudu!

Výkon

Zajímavým zjištěním byl fakt, že Radeon HD 6950 vlastně 2 GB paměti vůbec nepotřebuje a 1 GB mu pro jeho doporučené rozlišení bohatě stačí. Měření výkonu, kdy se karta většině testů za 2GB verzí nezaostávala, hovoří jasnou řečí. 1 GB paměti se projevil pouze ve třech testech a nejvyšším nastavení, jinak nikde. V této třídě bude asi 1 GB stále standardem, Radeony ale umí s pamětí hospodařit lépe než GeForce. Výkon se tolik nepropadá a hlavně minimální fps jsou mnohdy vyšší. V rozlišeních do 1920×1200 jsou si ale karty hodně vyrovnané, a dá se s klidem říci, že jejich výkon je zhruba stejný. Při výběru tedy budou hrát prim i další možnosti karet a preference zákazníka.

Vlastnosti

I když jsem si myslel, že bude spotřeba levnějšího Radeonu nižší než 2GB verze, bylo tomu naopak. Zřejmě díky jinému napájení a nebo horším jádrům se spotřeba dostala na úroveň GeForce GTX 560 Ti, tedy výše než u původní karty. Zde se nám tedy podruhé obě zmíněné karty srovnávají. Problémem naší konkrétní karty je laciný chladič určený původně pro mnohem úspornější Radeony HD 6800. Je i na základním nastavení hlučný, po přetaktování jde o "vysavač". Pokud se rozhodnete pro 1GB verzi Radeonu HD 6950, poohlédněte se po tišším řešení, například MSI a jejich Twin Frozr II. Díky chladiči jsou vysoké i teploty karty a malá rezerva pro přetaktování. To ale nakonec nebylo špatné, podařilo se mi jádro přetaktovat o 20 procent, kdy výkon stoupl průměrně o 15 procent - nad úroveň Radeonu HD 6970.

Osobní názor

Pokud bych měl porovnat dva hlavní soupeře - Radeon HD 6950 1GB a GeForce GTX 560 Ti, bylo by to asi takto: Výkon karet je téměř stejný, do rozlišení 1920×1200 je hodně vyrovnaný, v 2560×1600 Radeon zřetelně zvítězí. Také minimální fps byly většinou na straně Radeonu a GeForce podávala v některých hrách horší výsledky, někde to bylo naopak. I tady je to tedy spíše "plichta". Srovnatelná je i spotřeba v klidu i zátěži. Na stranu GeForce se ale přiklání misky vah při porovnání chladiče. Radeon od Sapphire má mnohem horší a hlučnější chladič. Přetaktování obou karet je také +/- na úrovni 1 GHz, GeForce možná o pár MHz zvítězí, není to ale nijak zásadní rozdíl. Po všech stránkách jde o rovné soupeře, kdy na jedné straně máme ještě CUDA a PhysX a na druhé Eyefinity a šest monitorů.

Pokud bych měl rozhodnout konkrétně, volím jako lepší volbu Radeon HD 6950 1GB, umí lépe hospodařit s 1GB pamětí, jen si pohlídejte lepší chlazení. GeForce GTX 560 Ti je naopak levnější o pár stokorun, slušela by jí ale krapet nižší cena (Radeonu HD 6950 1GB také). Tady se nemusíte bát ani jedné z voleb, záleží jen na vašich sympatiích. Pokud bych ale měl zvolit v této kategorii z vícero modelů, je jasnou volbou Radeon HD 6950 2GB se starším PCB a možností odemčení na plnohodnotný Radeon HD 6970. Za svou cenu jde o absolutní bombu.

Sapphire Radeon HD 6950 1GB – cenová bitva v plném proudu!

Graf ceny produktu Sapphire Radeon HD 6950 1GB DDR5 poskytuje server Heureka.cz

Sapphire Radeon HD 6950 1GB – cenová bitva v plném proudu!

Grafickou kartu do testu zapůjčil Czech Computer

Sapphire Radeon HD 6950 1GB – cenová bitva v plném proudu!

Monitory pro testování grafik poskytlo HP Czech republic



Tagy: AMD  ATI  Radeon  6950  graficka  karta  Sapphire  1GB  recenze  review  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.1.2011 00:23:46   195.212.29.xxx 3810
Pekna s dobre napisana recenzia ako vzdy.
31.1.2011 00:25:06   195.212.29.xxx 810
kurna kde je edit? Ne s ale a dobre napisana recenzia som myslel
31.1.2011 08:17:10   212.111.4.xxx 115
Jojo taky se přidávám a těším se na test GTX560 s 2GB paměti ;)
31.1.2011 04:07:08   81.92.148.xxx 5113
to že nejde odemknout na 6970 bych do záporů nedával, je to celkem logický že to výrobce neumožnil....
31.1.2011 07:14:33   90.178.69.xxx 1310
Když 2GB verze šla, tak bych to tam určitě uvedl, ale na poslední místo.
31.1.2011 11:40:47   195.113.165.xxx 161
Zajmali by mě důvody mínusu, když píšu pouze fakta, jestli aktuálně příplatek 350,- za 2GB a možnost odemčení je málo...A ktomu když to 2GB verze umožnuje a 1GB ne, tak nevím no, asi jsem moc nezaujatý a tak nechápu ty mínusy.
31.1.2011 08:04:52   195.225.72.xxx 131
Podle mě to do souhrnu patří, jenže podobné vlastnosti nejsou ani kladné ani záporné, ale spíš neutrální. Chtělo by to prostě třetí kategorii vedle kladů a záporů na vlastnosti, které mohou někoho zajímat, ale nedají se vytknout nebo přičíst k dobru.
31.1.2011 07:15:21   90.178.69.xxx 10
V závěru máte 2x DirectCompute + OpenCL.
31.1.2011 08:02:14   178.40.115.xxx 62
Skyline.ni napsal:
to že nejde odemknout na 6970 bych do záporů nedával, je to celkem logický že to výrobce neumožnil....


nehladajte zbytocne vsade chyby .. podla mna to je dobre ze to tam napisal
31.1.2011 08:17:55   88.212.40.xxx 918
no cena v slovenskych obchodoch je 280-290e (s dph), takze idem radsej do GTX 560 Ti ktora je u nas o dobrych 50e lacnejsia
31.1.2011 08:50:51   217.12.54.xxx 184
ja neviem ale asi pozeras njavyssiu cenu v alze. 6950 1GB ide od 233€ a 2GB od 253€ tak apson nezavadzaj ok?
31.1.2011 11:17:08   88.212.40.xxx 92
lenze ja som pisal o cenach s DPH.. a ako pozeram tak pozeram, v Alze je najlacnejsia 6950 za 267e a aj to je Sapphire s velmi hlucnym vetrakom... 2gb uz idu okolo 280-290e presne ako som napisal...

takze ak si mam vybrat medzi Sapphire 6950 1gb (267) alebo Gigabyte 560 Ti OC (233), tak je to myslim jasne...
31.1.2011 16:02:43   217.12.54.xxx 03
si snad robis srandu nie??? vies ja som pisal iba vyrobne naklady...

a ako pozeram tak pozeram: http://www.heureka.sk/?h[fraze]=6950+2GB
pripadne
http://graficke-karty.heureka.sk/sapphire-radeon-hd-6950-1gb-ddr5/

takz e ak si mam vybrat medzi 250€(6950 2GB) a 250€ (560), tak je to myslim jasne...
31.1.2011 11:20:19   88.212.40.xxx 64
Dayllen napsal:
Dayllen napsal:
kks no tak zato by si zasluzila aj diamantovo platinovu hviezdu!!! zasa sa ukazala objektivnost pct...
(zaujimave ze len tu je to tych 34%


neviem ci dobre vidim ale 6950 2GB nema tiez hviezdu? ja viem vykon 6970 za 250€ je pomerne dost zly a to hlavne oproti 560 OC ktora sa ledva dotahuje na 6950 za 260€ a vo vyssich rozliseniach s 4/8AA nema sancu...



to by ma zaujimalo kde si videl 6950 2gb za 250e... iba ze by si hovoril o cenach BEZ DPH... no potom treba povedat ze 560 Ti sa da kupit za 193e BEZ DPH...
31.1.2011 16:05:41   217.12.54.xxx 11
napr. tu

http://talk ive.sk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=51729&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1
31.1.2011 16:07:15   217.12.54.xxx 11
alebo za 260€
http://www.pixmania.sk/sk/sk/8766002/art/pixmania/radeon-hd-6950-2-gb-gddr5.html?srcid=8375&Partenaire=Heureka&CodePromo=oui&af track=TVRRNE96RXlNVEF6OzEyOTY0OTAwMDk7
31.1.2011 18:55:37   192.128.3.xxx 10
aby to nebola nejaka buda... v popise karty je:

Grafická karta s chipom Radeon HD6850 s jadrom taktovaným na 800MHz.
31.1.2011 08:21:45   83.240.109.xxx 135
Na spotřebu já se směju, ale tady mě vážně pobavila.
chladič mě taky zklamal, 3HP není málo a tolik má i GTX560Ti a je na tom líp.
Recenze pěkná.
31.1.2011 08:49:08   78.24.15.xxx 2221
karta podává výkon jako minulý týden testovaná GTX560ti a stříbrnou hvězdu nedostala? nebude vtom trošku zaujatosti?
31.1.2011 13:01:42   213.220.211.xxx 1213
Hvezdu si urcite nezaslouzi. Hlucne chlazeni, spatne OC, nemoznost odemknuti a cena, ktera je v porovnani s 6950 2GB o nicem.
31.1.2011 09:02:41   46.135.76.xxx 1926
Sheep-Master napsal:
karta podává výkon jako minulý týden testovaná GTX560ti a stříbrnou hvězdu nedostala? nebude vtom trošku zaujatosti? [/quote][quote=Sheep-Master]karta podává výkon jako minulý týden testovaná GTX560ti a stříbrnou hvězdu nedostala? nebude vtom trošku zaujatosti?
nebude, 560 to dostala za 34 procent vykonu navic a 1 ghz
31.1.2011 09:33:13   89.102.174.xxx 2111
tak to je mega LoL zdůvodnění
31.1.2011 09:41:08   147.230.150.xxx 503
Nechci zabíhat do téma zaujatosti, ale sám napíšete že 6950 1GB je lepší volbou než 560 Ti, ale hvězdu nedostane protože má smůlu že není o 34% výkonnější než její předchůdce. Není takhle důležitější aktuální výkon, vlastnosti, cena v porovnání s konkurencí? To jaký je rozdíl proti jiné starší kartě je přeci naprosto nevýznamný údaj.
31.1.2011 09:52:13   89.24.94.xxx 232
Možná bych jen poupravil v hodnocení místo AMD Radeon HD6950 na Saphire Radeon HD6950, jelikož jak sám píšeš, spotřeba mohla být vinou zvolených součástek použitých Saphire (+ i jejich hlučnost chlazení)
31.1.2011 10:04:32   87.249.128.xxx 244
Uvidíme s čím přijdou jiní výrobci a jak se postaví k řešení chlazení a spotřebě karty. Docela mě pobavil mínus, že karta nejde odemknout na HD6970...to u GTX560Ti mohl obr rovnou napsat do mínusu, že karta nejde odemknout na GTX570/580
31.1.2011 10:18:26   87.249.128.xxx 235
Tak jsem namátkou kouknul na guru3d na test HD6950 1GB a spotřeba karty je tam stejná, jako u 2GB verze. Takže bych to viděl buď na špatný kousek od Sapphire, nebo je chyba mezi židlí a klávesnicí na straně pct
31.1.2011 11:39:38   195.113.165.xxx 51
Když HD 6950 s 2GB stojí pouze o 350,- více aktuálně na CZC, tak nevím jestli se tak 1GB vůbec vyplatí...A 2GB jde odemknout, jsem v tom zajedno s OBR ač mnohdy s ním nesouhlasím.
31.1.2011 11:55:12   88.208.100.xxx 70
tve prirovnani ma jednu a dost podstatnou vadu. Zadne GTX posledni dobou neslo odemknout nahoru. Za to ati se diky tomu po 6950 jenom zaprasilo tudiz kdyz je tu ta moznost odebrana je korektni to uvest jako minus nic spatneho to neni hlavne kdyz si na PC TUNINGu:}. Ostatne ty minusy a plusy si muzes projit a sam urcit jednotlivym faktorum nejakou prioritu a sam pak usoudit zda je to pro tebe takove plus nebo minus jestli beres nazor recenzenta jako dogma tak pak ano jenze ono to dogma neni je to jen souhrn informaci ktere ti pomuzou se rozhodnout.
31.1.2011 10:44:19   194.228.227.xxx 1712
Koukám, že tu přilítla kupa lidí co do všeho rádi rejpou. Taky by se na vás mohli tady vys... a neměli byste recenzi žádnou.
Já osobně souhlasím s tím, že stříbrnou hvězdu si nezaslouží, ale ne kvůli nárůstu výkonu či taktování. Výkonem i OC je na úrovni GTX 560ti, ale hlučnost chlazení a jeho účinost je tragédie a to je jedno z hlavních kritérií co u grafiky požaduji. S tímhletím si stříbrnou hvězdu nezaslouží, nebo snad ano? Otázkou bude jaká bude od jiných výrobců.
31.1.2011 09:49:34   217.12.54.xxx 1616
kks no tak zato by si zasluzila aj diamantovo platinovu hviezdu!!! zasa sa ukazala objektivnost pct...
(zaujimave ze len tu je to tych 34%
31.1.2011 09:55:53   217.12.54.xxx 147
Dayllen napsal:
kks no tak zato by si zasluzila aj diamantovo platinovu hviezdu!!! zasa sa ukazala objektivnost pct...
(zaujimave ze len tu je to tych 34%


neviem ci dobre vidim ale 6950 2GB nema tiez hviezdu? ja viem vykon 6970 za 250€ je pomerne dost zly a to hlavne oproti 560 OC ktora sa ledva dotahuje na 6950 za 260€ a vo vyssich rozliseniach s 4/8AA nema sancu...
31.1.2011 12:15:35   213.220.198.xxx 174
Tak, procetl jsem recenzi a pak komentare, a co nevidim? pulka komentaru place nad tim ,ze karta nema hvezdicku, a druha pulka nad tim ze nasli cenu jinou nez je tu udana. To ja panecku zabavny a hlavne smysluplny počtení prectu recenzi, vidim jak si karta stoji, tam kde rad nakupuju zjistim za kolik se prodava mam li o ni zajem, a je to, udelal by to tak kazdej i kdyby tuhle recenzi necet a tyhle komentare muzete radsi psat do redakce bravicka nebo ceho
31.1.2011 16:09:58   217.12.54.xxx 23
ide o zvadzanie potencialnych kupcov! ak si niekto chce kupit nejaku kartu a uvidi TU ze 560 je lepsia ako 6950 tak jasne ze si asi potom skor kupi 560... (ja sa etse furt smejem na tych zaporoch 6950 2GB )
31.1.2011 16:54:32   213.220.198.xxx 11
aha, tak z toho bych taky nemoh usnout
31.1.2011 18:47:55   78.80.26.xxx 10
Taky nechápu, mrknu na data (vyčerpávající výčet), přečtu sice názor autora, ale rozhodnu se sám. Kdo přeletí grafy, aby pak studoval závěrečné shrnutí a na základcě toho se rozhodne, toho prodejce na místě překecá, ať vezme jejich zaprášený ležák ze skladu, co za něj produkťák koupí pivo tomu, kdo ho toho zbaví, nebo mu rodiče rovnou vysvětlí, že nejlepší bude koupit "tu nabouchanou, už sestavenou mašinu z Tesca, kde je - moderní 4 jádrový procesor - no to je tutovka, že to bude pecka na hry, na co ňáka grafika"
Tuhle mentalitu nemá cenu řešit
31.1.2011 12:48:10   90.178.56.xxx 186
Neberu nikomu právo se vyjádřit, ale osobně mi OBRova recenze přijde slušná a vyčerpávající, případní kupci dostali dost informací k rozhodnutí zda brát či ne a jestli někdo kupuje podle toho, že testovaný kus obdrží nějakou hvězdu (pohár, věnec, kladívko, atd.), pak si asi neumí udělat vlastní názor z dodaných faktů.
A plusy/mínusy nejsou taky dogma - v plusech je (mělo by být) to, co lze pochválit, v mínusech co by šlo zlepšit. Nesuďte podle několika bodů v tabulce +/-, je tu 17 stran informací, jaký si udělat na kartu názor. Já ho mám a za recenzi děkuju - slušná práce!
31.1.2011 14:19:10   84.16.60.xxx 10
JaM napsal:
Dayllen napsal:
Dayllen napsal:
kks no tak zato by si zasluzila aj diamantovo platinovu hviezdu!!! zasa sa ukazala objektivnost pct...
(zaujimave ze len tu je to tych 34%


neviem ci dobre vidim ale 6950 2GB nema tiez hviezdu? ja viem vykon 6970 za 250€ je pomerne dost zly a to hlavne oproti 560 OC ktora sa ledva dotahuje na 6950 za 260€ a vo vyssich rozliseniach s 4/8AA nema sancu...



to by ma zaujimalo kde si videl 6950 2gb za 250e... iba ze by si hovoril o cenach BEZ DPH... no potom treba povedat ze 560 Ti sa da kupit za 193e BEZ DPH...

6950 2GB ide po 260€ a 1GB po 240€(su aj lacnejsie ale ja verim obchodom kde dlhe roky nekupujem) cize podla mna 6950 1GB ma vynikajuci pomer cena vykon aj ked 560Ti ide po 230€(gigabyte bez OC s OC okolo 260€)
31.1.2011 14:27:59   84.16.60.xxx 20
Dayllen napsal:
Dayllen napsal:
kks no tak zato by si zasluzila aj diamantovo platinovu hviezdu!!! zasa sa ukazala objektivnost pct...
(zaujimave ze len tu je to tych 34%


neviem ci dobre vidim ale 6950 2GB nema tiez hviezdu? ja viem vykon 6970 za 250€ je pomerne dost zly a to hlavne oproti 560 OC ktora sa ledva dotahuje na 6950 za 260€ a vo vyssich rozliseniach s 4/8AA nema sancu...

jednoznacne by som mementalne kupoval 6950 1GB je o nieco drahsia ako 560 ale ma vykon o 5-14 percent vyssi...a tych 14 percent dosahuzje v AA tituloch cize do buducna by sa viac oplatila ta 6950 lebo ma vyssi vykon v narocnejsich hrach ako napr. Metro 2033
31.1.2011 14:30:12   83.208.197.xxx 22
Dayllen napsal:
kks no tak zato by si zasluzila aj diamantovo platinovu hviezdu!!! zasa sa ukazala objektivnost pct...
(zaujimave ze len tu je to tych 34%


na hardware canucks vysla 560 nad 46 dokonce 35 procent ...
31.1.2011 15:45:15   62.245.102.xxx 35
Dayllen napsal:
kks no tak zato by si zasluzila aj diamantovo platinovu hviezdu!!! zasa sa ukazala objektivnost pct...
(zaujimave ze len tu je to tych 34%


Tak ako tu uz niekto napisal podomnou ze na hardwarecanucks vyslo 35 percent nad, ale ked sa ti nepaci objektivnost recenzii na pct tak preco tu chodis a pises taketo kraviny? Ak chces objektivnost ktora ti bude vyhovovat tak chod citat recenzie na blaboloblog (nejmenovany web). Tam budes urcite spokojny.
31.1.2011 16:12:43   217.12.54.xxx 15
ani pct. ani nejmenovany web nie su objektivni... na obidva sa chodim len pobavit co sa tam popise (napr. tu z grafov vijde nieco a na druhej strane pisu opak tak co niekedy to je smiesne )
31.1.2011 17:20:01   80.251.245.xxx 20
objektivní možná nejsou, ale nevěřím, že by si některý web dovolil manipulovat s výsledky. Je to prostě o tom jak mají nastavené samotné testy a na čem se testuje (Je docela rozdíl jestli testuješ na OC i7,nebo na Phenom X6). Samozřejmně lze nastavit metodiku tak aby více vyhovovala některé značce.
31.1.2011 16:29:43   62.245.102.xxx 11
Dayllen napsal:
ani pct. ani nejmenovany web nie su objektivni... na obidva sa chodim len pobavit co sa tam popise (napr. tu z grafov vijde nieco a na druhej strane pisu opak tak co niekedy to je smiesne )


Ved to je to o com hovorim. Ja tiez nechodim vypisovat na jeden alebo druhy. Proste precitaj si pobav sa a urob si vlastny zaver, ale ked tu vidim tychto nv haterov ktory sa navazaju do celkom dobrej recenzie resp. autora tak mi neda nereagovat. Deti by chceli striebornu hviezdicku no.
31.1.2011 16:40:27   217.12.54.xxx 131
neda mi to este nepodotknut k tym hviezdickam ktore ukazuju objektivnost(zbytocne tie grafy su vacsinou objektivne ked potom autor napise nieco ine )

naposledy ATI/AMD dostalo tu hviezdu ako ,,specialna,, edicia ASUS ARES... bolo to 19.7.2010 (trochu davno nemyslite?)
ALE! odvtedy nVidia dostala 5x hviezdu (trochu vela nemylsite?)
460,450TOP,480(light.),580,560.
nedostala ju ani 6850 ani 6870 ani 6950 2GB ani 1GB ani 6970
31.1.2011 17:07:51   85.161.119.xxx 10
Jo, Radeon HD 6950 2GB se starším PCB a možností odemčení je teď vážně nejlepší volba. Sám jsem ale kvůli pěknému TwinFrozr II chladiči, který je skoro tak dobrý jako pořádný pasiv, zvolil 6950 v nereferenční verzi bez dvou BIOSů a bez možnosti odemčení na 6970. Ale ani mi to nevadí. Ta karta je dost výkonná i tak, je prostě fajn, víc od těchhle 40nm modelů nechci.
31.1.2011 18:04:00   217.12.54.xxx 20
to potom radsej powercolor 6950 pcs++ ktora je asi najvykonejsia 6950 a ako som cital ma aj dual bios
31.1.2011 19:19:34   85.161.119.xxx 10
O nějaký extrémní přetaktovaný výkon mi ani nešlo, nejsem taktovač (a jestli bych do R6950 nahrával BIOS z 6970, tak jen proto, abych odemkl další Stream procesory). PowerColor PCS++ HD6950 má pasiv menší, než MSI R6950 TwinFrozrII, čili bych si ho nekoupil. Třeba se objeví i jiné a lepší chladiče, ale v době, kdy jsem R6950 kupoval, mi přišel TwinFrozrII nejlepší a stále mi tak přijde. Ve 2D je to ten masivní pasiv schopen uchladit i bez větráčků, což je skvělý.
31.1.2011 19:22:25   81.92.148.xxx 11
Lumiere napsal:
nehladajte zbytocne vsade chyby .. podla mna to je dobre ze to tam napisal


v tom připadě by tam mohlo bejt v záporech physx který tam nemá co dělat když to karta nepodporuje proste stejně jako odemčení jádra... 
nehledám nic zbytečnýho,,, jen návrh
1.2.2011 12:04:47   90.178.56.xxx 53
Dayllen napsal:
neda mi to este nepodotknut k tym hviezdickam ktore ukazuju objektivnost(zbytocne tie grafy su vacsinou objektivne ked potom autor napise nieco ine )

naposledy ATI/AMD dostalo tu hviezdu ako ,,specialna,, edicia ASUS ARES... bolo to 19.7.2010 (trochu davno nemyslite?)
ALE! odvtedy nVidia dostala 5x hviezdu (trochu vela nemylsite?)
460,450TOP,480(light.),580,560.
nedostala ju ani 6850 ani 6870 ani 6950 2GB ani 1GB ani 6970


Do pytle, to je jak kolovrátek: kupuješ jakoukoliv grafiku kvůli tomu, že dostala nějaké ocenění v testech, nebo kvůli tomu, aby ti na ní běžely spolehlivě a v co nejlepší kvalitě hry, které hraješ? Osobně je mi u zadnice, co a kde která karta dostala - zajímá mě výkon a cena. Pokud dobře počítám, prošlo mi kompem víc ATIn, než nVidií, ale fňukat tady nad tím, že 6950 nedostala hvězdičku a sepisovat kvůli tomu petici, to fakt nebudu.
4.2.2011 09:02:02   195.68.234.xxx 10
AMD Radeon 6990 320MB/s trochu ste sa splietli s jednotkami ;) MB - GB

ale inak pekná recenzia...
5.2.2011 19:50:51   91.127.192.xxx 10
A proč se tedy tato ocenění vůbec udělují? Aha? Tebe to možná nezajímá, ale jiné třeba ano, je to hodnotící a srovnávací prvek jako každý jiný - ne každý je schopen absorbovat všechny hodnoty výsledků a syntetizovat z nich závěr.
6.2.2011 13:04:36   89.176.187.xxx 11
Takže 560Ti s rozumným chlazením a DPH 5500,-.
6950 1GB/2GB s rozumným chlazením a DPH 6300,-.

Tedy 800kč (14,5%) příplatek za prakticky stejný výkon. Pokud vezmu v úvahu i karty se základním chlazením, vychází to pro AMD trochu lépe, ale pořád je tam cca 550kč (10,5%)příplatek za nic.

Jelikož se rozhoduju co koupit místo mé 8800GT tak mám zatím z poměru cena/výkon jasno. Uvidíme jak se v průběhu února pohnou ceny
8.2.2011 06:15:58   90.179.164.xxx 00
uz jsem objednal - MSI GTX560Ti Twin Frozr II/OC za necelych 5500,- Recenzovana HD6950 je, dle meho, zbytecny produkt. Pokud je opravdu 2GB verze jen o cca 300 Kc drazsi a jeste lze "upgradnout", potom by si tuhle 1GB verzi koupil jen zoufalec (nic ve zlem). Dokonce i v porovnani s 560kou si nejsem jisty, jestli je to lepsi koupe - vykon lepsi jen v nejvyssim rozliseni (a tenhle segment trhu je, myslim, stejne jen obycejny mainstream) za cenu vyssi o cca 500 Kc. Osobne bych za favority videl GTX560 nebo HD6950 2GB pro trosku majetnejsi.
8.2.2011 10:37:21   90.178.56.xxx 00
tynyt napsal:
A proč se tedy tato ocenění vůbec udělují? Aha? Tebe to možná nezajímá, ale jiné třeba ano, je to hodnotící a srovnávací prvek jako každý jiný - ne každý je schopen absorbovat všechny hodnoty výsledků a syntetizovat z nich závěr.

Protože si to tak jednotlivé weby rozhodly - někdo uděluje hvězdy,jinej palce,další kladívka nebo pohárky atd. Je to ale vždycky ocenění subjektivní,protože o něm rozhoduje recenzent.Nevím,jak složité je mrknout se na výsledky v testech,cenu,eventuálně další pomocné parametry (hlučnost,spotřeba,výbava) a rozhodnout se pro/proti koupi - já osobně to právě tak dělal a složité mi to nepřišlo.
A než tu plamenně orodovat za udělení hvězdy,vyjádřím radši podporu výrobci zakoupením jeho produktu.Toť celé.
13.2.2011 06:30:53   88.202.127.xxx 00
Když má 6950 1GB lepší poměr cena výkon a 560 Ti je po čertech dobrá karta,tak 6950 je lepčí po dvou čertech?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

83 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 34.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.