Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 8
Seznam kapitol
Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?
GTA: Episodes from Liberty City
Srovnání kvality vyhlazování
Hrou velmi trpící na zubaté hrany je GTA 4 a jeho datadisk. Hra bohužel vůbec nepodporuje vyhlazování hran a MLAA tak získává na významu. I v tomto případě platí, že morfologické vyhlazování ani zdaleka neopraví vše a spousta chyb ve hře zůstane, subjektivně jsem si však během hraní všímal aliasingu výrazně méně. Navíc ani pokles výkonu není nijak zásadní, pohybuje se jen okolo 10 %.
Test výkonu
Just Cause 2
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Pro Just Cause 2 platí totéž co pro všechny ostatní hry podporující klasické vyhlazování. To nabízí výrazně lepší úroveň vyhlazení než MLAA, navíc za cenu nižšího propadu výkonu.
Test výkonu