Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Morphological AA — alternativní vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 2. 2011 21:03 20

Seznam kapitol

1. Aliasing — jak vzniká 2. Další typy vad, Antialiasing 3. MLAA — post processing efekt 4. MLAA — kompatibilní hardware a vynucení 5. Testovací sestava, metodika 6. Bad Company 2, Borderlands
7. F1 2010, Far Cry 2 8. GTA: EFLC, Just Cause 2 9. Mafia 2, Serious Sam HD 10. Splinter Cell: Conviction, Two Worlds II 11. W40K: DoW II, WIC 12. Závěr

Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?

Reklama

GTA: Episodes from Liberty City

Srovnání kvality vyhlazování

 nahoře AA vypnuto, dole MLAA pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
i Zdroj: PCTuning.cz
nahoře AA vypnuto, dole MLAA pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Hrou velmi trpící na zubaté hrany je GTA 4 a jeho datadisk. Hra bohužel vůbec nepodporuje vyhlazování hran a MLAA tak získává na významu. I v tomto případě platí, že morfologické vyhlazování ani zdaleka neopraví vše a spousta chyb ve hře zůstane, subjektivně jsem si však během hraní všímal aliasingu výrazně méně. Navíc ani pokles výkonu není nijak zásadní, pohybuje se jen okolo 10 %.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2

Srovnání kvality vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Pro Just Cause 2 platí totéž co pro všechny ostatní hry podporující klasické vyhlazování. To nabízí výrazně lepší úroveň vyhlazení než MLAA, navíc za cenu nižšího propadu výkonu.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama