Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 7
Seznam kapitol
Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?
F1 2010
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
F1 2010 je příkladem hry, kde je klasické vyhlazování ukázkově implementováno. MSAA tak upravuje nespojité linie a vyhlazeny jsou všechny hrany, zatímco MLAA opraví jen ty největší nedostatky a rozdíl mezi MLAA a MSAA je patrný na první pohled. MSAA má navíc proti MLAA jen poloviční propad ve výkonu, tudíž jej jednoznačně doporučujeme.
Test výkonu
Far Cry 2
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
U Far Cry 2 se situace opakuje. MLAA sice nějaké vady v obraze opraví, výrazně kvalitnější je ale MSAA vyhlazování, které si navíc vzalo jen 20 % výkonu, zatímco MLAA téměř 40 %!
Test výkonu