Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Morphological AA — alternativní vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 2. 2011 21:03 20

Seznam kapitol

1. Aliasing — jak vzniká 2. Další typy vad, Antialiasing 3. MLAA — post processing efekt 4. MLAA — kompatibilní hardware a vynucení 5. Testovací sestava, metodika 6. Bad Company 2, Borderlands
7. F1 2010, Far Cry 2 8. GTA: EFLC, Just Cause 2 9. Mafia 2, Serious Sam HD 10. Splinter Cell: Conviction, Two Worlds II 11. W40K: DoW II, WIC 12. Závěr

Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?

Reklama

F1 2010

Srovnání kvality vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

F1 2010 je příkladem hry, kde je klasické vyhlazování ukázkově implementováno. MSAA tak upravuje nespojité linie a vyhlazeny jsou všechny hrany, zatímco MLAA opraví jen ty největší nedostatky a rozdíl mezi MLAA a MSAA je patrný na první pohled. MSAA má navíc proti MLAA jen poloviční propad ve výkonu, tudíž jej jednoznačně doporučujeme.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2

Srovnání kvality vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

U Far Cry 2 se situace opakuje. MLAA sice nějaké vady v obraze opraví, výrazně kvalitnější je ale MSAA vyhlazování, které si navíc vzalo jen 20 % výkonu, zatímco MLAA téměř 40 %!

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama