Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Morphological AA — alternativní vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 2. 2011 21:03 20

Seznam kapitol

1. Aliasing — jak vzniká 2. Další typy vad, Antialiasing 3. MLAA — post processing efekt 4. MLAA — kompatibilní hardware a vynucení 5. Testovací sestava, metodika 6. Bad Company 2, Borderlands
7. F1 2010, Far Cry 2 8. GTA: EFLC, Just Cause 2 9. Mafia 2, Serious Sam HD 10. Splinter Cell: Conviction, Two Worlds II 11. W40K: DoW II, WIC 12. Závěr

Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?

Reklama

Battlefield: Bad Company 2

Srovnání kvality vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

V Battlefield: Bad Company 2 fungují dobře všechny typy vyhlazování. Výrazně kvalitnější je klasický antialiasing, který si na rozdíl od morfologického vyhlazování dobře poradil se zuby na dřevěné bedně v popředí a lépe vyhladil i zbraň a zábradlí (i v jeho vyhlazování jsou ale vidět nedostatky, zejména u ostnatého drátu v pozadí). Navíc má nižší nároky na výkon a jednoznačně proto doporučujeme klasický MSAA.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Borderlands

Srovnání kvality vyhlazování

 nahoře AA vypnuto, dole MLAA pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
i Zdroj: PCTuning.cz
nahoře AA vypnuto, dole MLAA pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

V Borderlands je vynucení klasického vyhlazení problematické a vyzkoušel jsem tak jen morfologické vyhlazování. Rozdíly u statických screenů nejsou velké, v praxi je ale zážitek ze hry s MSAA výrazně lepší a jen málokdy se setkáte se zuby jezdícími po hranách. Daní je ale pokles frameratu o třetinu při zanutí MLAA. Hra je nicméně i tak plynulá.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama