Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 6
Seznam kapitol
Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?
Battlefield: Bad Company 2
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
V Battlefield: Bad Company 2 fungují dobře všechny typy vyhlazování. Výrazně kvalitnější je klasický antialiasing, který si na rozdíl od morfologického vyhlazování dobře poradil se zuby na dřevěné bedně v popředí a lépe vyhladil i zbraň a zábradlí (i v jeho vyhlazování jsou ale vidět nedostatky, zejména u ostnatého drátu v pozadí). Navíc má nižší nároky na výkon a jednoznačně proto doporučujeme klasický MSAA.
Test výkonu
Borderlands
Srovnání kvality vyhlazování
V Borderlands je vynucení klasického vyhlazení problematické a vyzkoušel jsem tak jen morfologické vyhlazování. Rozdíly u statických screenů nejsou velké, v praxi je ale zážitek ze hry s MSAA výrazně lepší a jen málokdy se setkáte se zuby jezdícími po hranách. Daní je ale pokles frameratu o třetinu při zanutí MLAA. Hra je nicméně i tak plynulá.
Test výkonu