Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 10
Seznam kapitol
Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Splinter Cell: Conviction je příkladem hry postavené na Unreal Enginu 3, kde si podporu vyhlazování dodatečně dodělali sami vývojáři a nutno říct, že staré dobré vyhlazování i zde funguje lépe než MLAA, navíc s polovičními nároky na výkon.
Test výkonu
Two Worlds II
Srovnání kvality vyhlazování
V novém RPG Two Worlds II klasické vyhlazování nefunguje a pokud jej chcete přesto mít, je morfologické vyhlazování jedinou cestou. Ve hře jako takové zubaté hrany nejsou moc vidět, přesto na několika místech MLAA pomůže, což případné majitele Radeonů jistě potěší. Nicméně nároky na výkon jsou poměrně vysoké, přijdete o třetinu fps.
Test výkonu