Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Morphological AA — alternativní vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 2. 2011 21:03 20

Seznam kapitol

1. Aliasing — jak vzniká 2. Další typy vad, Antialiasing 3. MLAA — post processing efekt 4. MLAA — kompatibilní hardware a vynucení 5. Testovací sestava, metodika 6. Bad Company 2, Borderlands
7. F1 2010, Far Cry 2 8. GTA: EFLC, Just Cause 2 9. Mafia 2, Serious Sam HD 10. Splinter Cell: Conviction, Two Worlds II 11. W40K: DoW II, WIC 12. Závěr

Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?

Reklama

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Srovnání kvality vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Splinter Cell: Conviction je příkladem hry postavené na Unreal Enginu 3, kde si podporu vyhlazování dodatečně dodělali sami vývojáři a nutno říct, že staré dobré vyhlazování i zde funguje lépe než MLAA, navíc s polovičními nároky na výkon.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Two Worlds II

Srovnání kvality vyhlazování

 nahoře AA vypnuto, dole MLAA pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
i Zdroj: PCTuning.cz
nahoře AA vypnuto, dole MLAA pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

V novém RPG Two Worlds II klasické vyhlazování nefunguje a pokud jej chcete přesto mít, je morfologické vyhlazování jedinou cestou. Ve hře jako takové zubaté hrany nejsou moc vidět, přesto na několika místech MLAA pomůže, což případné majitele Radeonů jistě potěší. Nicméně nároky na výkon jsou poměrně vysoké, přijdete o třetinu fps.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama