Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

20. 12. 2010 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod - CrossFire 2. Sapphire Radeon HD 6950 2GB 3. Sapphire Radeon HD 6970 2GB 4. Testovací sestava 5. Testovací hry a metodika 1/2 6. Testovací metodika 2/2 7. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge
8. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 9. HawX, Hawx 2, JC2, Metro 2033, RE5 10. STALKER CoP, WiC, Unigine, Vantage, 3DM11 11. Shrnutí výkonu 12. Spotřeba a ceny 13. Škálování CrossFire a teploty 14. Závěr

S uvedením nových grafických karet se také vždy zabýváme výkonem v Multi-GPU řešení. S novými Radeony HD 6900 to nebude jiné. V dnešním článku se společně podíváme jak výkonná je dvojice obou uvedených karet v našich testovacích hrách. Úroveň škálování výkonu v CrossFire je vysoká a často překoná i konkurenční SLI.

Reklama
Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-jLMC2PAPI

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark 11 (DX11) - Předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme v defaultním presetem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama