3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek 3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 12. 2010 02:00 21

Seznam kapitol

1. Ve znamení 11 2. GPU scéna č.1 — Deep Sea 3. GPU scéna č.2 — High Temple 4. Test fyziky, kombinovaný test 5. Sestava, metodika a výpočet skóre 6. Výsledky GK v GPU testech — nastavení Entry 7. Výsledky GK v GPU testech — nastavení Performance
8. Výsledky GK v GPU testech — Nastavení Extreme 9. Výsledky GK v dalších testech a celkové skóre 10. Výsledky CPU v GPU testech 11. Výsledky CPU v dalších testech a celkové skóre 12. Galerie screenshotů ze scény Deep Sea 13. Galerie screenů High Temple a kombinovaného testu 14. Závěr

Když se řekne benchmark pro grafické karty, spousta lidí si automaticky představí slavný 3DMark od Futuremark. S jeho minulou verzí Vantage výrobce mnoho chvály nesklidil, přesto však přišel s novou verzí pojmenovanou stroze 11. A předem mohu prozradit, že tentokrát je to mnohem lepší, byť na vrchol slávy se benchmark nejspíš nevrátí.

Reklama
3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá testovací scéna je situována doprostřed pralesa s velkým množstvím husté vegetace. Je tedy zřejmé, že náročné bude na této scéně zejména výpočet vegetace samotné, počítání jejího chování a stíny vrhané slunečním světlem. Celá scéna vypadá naprosto úchvatně a pokud jste stejně jako já doteď čekali na něco, co překoná vegetaci Crysis, scéna High Temple je tím pravým pro vás. Tento test přinejmenším mě osobně vrátil o mnoho let zpět, kdy jsem nadšeně koukal na 3DMark 2003/2005 a těšil se, až takovou grafiku nabídnou i počítačové hry.

Mimochodem jistě jste si všimli loga Antec na terénním autě a MSI na ponorce v testu Deep Sea. Futuremark se všemi výrobci počítačového hardwaru dlouhodobě spolupracuje a MSI i Antec teď pro změnu nový 3DMark propagují a přibalují jej ke svému hardwaru. Bylo tomu tak i u minulých dílů, ve Vantage v prvním GPU testu nesla loď pro změnu logo Sapphire a problematiky neznalí uživatelé Futuremark odsuzovali za uplnácení ze strany AMD.

GPU test č.3 — množství stínů ze slunečního svitu

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

V celkovém pořadí třetí test se odehrává při denním světle v zarostlých ruinách dávné civilizace. Kamera prolétá okolo teselovaných soch a zem je zarostlá bujnou vegetací. Skrz tu se prodírají sluneční paprsky a na scéně je tak možné pozorovat hru světla a stínu.

GPU test č.4 — noční džungle s bílým osvětlením

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve stejném prostředí se odehrává také poslední GPU test. Místo dne je však noc a scénu tak neosvětluje jediný zdroj světla (slunce), ale hned tři zdroje. Poměrně slabý je měsíční svit, přesto se však musí počítat jeho vliv na celkové zabarvení scény a množství stínů. Scénu zejména osvětlují zářící světlomety nedaleko umístěného automobilu, jde tedy o dva blízko sebe umístěné zdroje světla a vegetace tak vrhá množství vzájemně se překrývajících stínů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama