Hlavní stránka Hardware Grafické karty ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI
autor: Z. Obermaier , publikováno 15.11.2010
ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

Hned v úvodu týdne se budeme opět věnovat novým GeForce GTX 580. Nejdříve vám ukážeme prodejní verze karet od dvou významných výrobců ASUS a EVGA. Dále si tuto dvojici karet spojíme ve SLI a později i do trojitého SLI. Jistě tušíte, že výkon těchto dvou řešení bude ohromný, stejně jako vysoká spotřeba a cena kombinace karet.


ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

Výkon

Hodnocení výkonu je dnes jednoduché, je totiž bezkonkurenční. Dvojice GeForce GTX 580 rozdrtí s přehledem vše co je dnes na trhu. Takový výkon je samozřejmě vykoupen ohromnou pořizovací cenou všech komponent takového počítače, stejně jako spotřebou elektřiny. Výkon dvou výkonných grafických karet je také často omezen výkonem procesoru a tento musí být jedině Core i7-900 s taktem minimálně 4 GHz. Pro majitele vícero velkých LCD panelů nebo náročné hráče hrající na 3D Vision Surround ale dnes neexistuje lepší volby, toto řešení jako jediné nabízí dostatek výkonu i pro tyto hráče.

Naopak trojice grafik ve SLI je spíše exotickou záležitostí určenou na drcení světových rekordů, než domácí hraní. Trojici karet musíte vždy osadit vedle sebe a pokud nebudete mít vodní bloky, budou se grafiky neúnosně zahřívat - budou hlučné. Také limitace i nejvýkonnějším procesorem dneška není ideální a nárůst s třetí kartou není díky tomu vysoký. Zde musím říci, že během celého testu jsem nenarazil na žádný ani nejmenší náznak micro-stuttering, a to dokonce ani u Tri-SLI řešení. Vše bylo plynulé, včetně závodní hry, kde se to nejvíce projeví.

Osobní názor

Pokud jde o osobní názor na věc, ten není tak přímočarý. Výkon dvou grafik ve SLI je ultimátní, a kdo jej chce, spotřebu neřeší. Na druhou stranu stále doporučuji počkat s čím přijde před vánoci konkurence. Ať bude výkon Radeonů HD 6900 jakýkoliv, zcela jistě zahýbe s cenou i GeForce GTX 580. Proto opět radím, než si pořídíte brutální SLI ze dvou GeForce GTX 580 za současné ceny, zamyslete se a ještě počkejte. Popřípadě si pořiďte jednu kartu nyní a druhou až bude vše jasné. Obecné doporučení pak zní takto: Chcete to nejvýkonnější a hrajete na jednom/dvou 30" LCD? - Pak je pro vás GeForce GTX 580 ve SLI jasnou volbou. Náruživí hráči s vícero panely v 3D Vision Surround ani jinou možnost nemají, pokud chtějí to nejlepší.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

Grafické karty a desku do testu zapůjčil ASUS Computer

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

Také samozřejmě Nvidia ..

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

Dále také Czech Computer s r.o.

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI

Monitory pro testování grafik poskytlo HP Czech republic

ASUS a EVGA GeForce GTX 580 – Výkon v zapojení SLI a Tri-SLI



Tagy: Nvidia  GeForce  GTX 580  SLI  Tri-SLI  multi-gpu  grafické karty  výkon  spotřeba  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.11.2010 04:14:22   80.239.242.xxx 359
Podle mě ve hrách,ve kterých SLI neškaluje adekvátně nebo skoro vůbec.. Neviděl bych v tom limit ze strany CPU ale spíš špatná optimalizace vývojářů a potom podpůrného teamu NVIDIA Just Cause 2 používá výpočty CUDA a do dnes nebyly schopní optimalizovat hru pro více jak jednu GPU. . .
15.11.2010 15:08:34   89.103.143.xxx 263
Trochu bych upravil cenu takové sestavy, na které se spustí SLI dvou GTX 580, protože Obr zmínil cenu 110k i s monitorem, což je trochu přestřelené.
SLI dvou GTX 580 pojedou na jakékoli základní desce 1366, není tedy nutné si pořizovat zrovna EVGA Classifield, která je sice špičkou, ovšem pro extrémní taktování. Při výběru jakékoli jiné např. Asus P6 (X, TD,..) se ušetří 4k aniž by to šlo jakkoli poznat na výkonu.
Stejné je to i s výkonem procesoru. Dát do košíku 980X je mrhání penězi, úplně stejnou službu udělá i7 950 přetaktovaný na 4GHz, stojí o 16k méně.
Volit 6GB Dominatorů za 16k může jedině člověk, který neví co s penězi. Pro taktování i7 úplně stačí použít 1600MHz s latencí 8 za cenu 3k - tím ušetříme dalších 13k, aniž by to jakkoli šlo poznat na herním výkonu.
Volbu zdroje bych možná nekomentoval, je zde alespoň dostatečná rezerva, i když se i zde dá ušetřit při výběru 1kW s účinností 80+ Silver, zde se dá ušetři asi 2k, ale není nutnost.
Nakonec skříň. Lian-Li P80 jsem viděl, skutečně povedený kousek, jenže jak se člověk podívá na cenu, spoustu lidí odradí. Skříň je individuální záležitost, takže do místního výběru bych nerýpal, ovšem úplně stejně poslouží i CM ATCS 840, osobně bych dal přednost spíše CM, ale proti gustu...
Tímto výběrem se jakkoli nesnížil výkon sestavy a přitom se ušetřilo 37k. Když by bylo potřeba tyto peníze nutně utratit, lze postavit kompletní vodní chlazení s oběmi GPU bloky + CPU okolo 15k, tím mít větší taktovací potenciál, samozřejmě nižší hlučnost. Protože mají GTX 580 dobré chlazení, tak vodník nebude potřeba (i když já přecházím na 580 Hydro od EVGA) a stejná sestava vyjde o třetinu levněji (ještě při započítání nákupu HDD, ventilátorů,..)
15.11.2010 17:20:51   83.208.197.xxx 91
Právě že důvody proč vybrat desku EVGA a podobné jsem zmínil, žádná Asus P6 neumí dát karty ob slot a mít v nich stále 16 PCI linek ...

Také jsem zmínil, že Core i7 se čtyřmi jádry je už někde limitem i na 4 GHz a chce to víc, šest jader a lepší taktovatelonost alespoň 4,4-4,5 GHz. Tedy minimum Core i7-970, což ale už vyjde nastejno s 980X ...

Ano paměti je možné koupit levnější ... to souhlasím
15.11.2010 19:32:24   89.103.143.xxx 100
Nebudeme zabíhat do podrobností, pak by mohli sponzoři přijít na věc, že stačilo půjčit s Asus P6X, která umí 16+16 pro 2-Way SLI nebo 16/8/8 pro 3-Way SLI Že je potřeba zapojovat grafiky ob slot si nemyslím, stejně tak to ani nevypadá z fotek, že by tak bylo testováné - tedy horní PCI-E a grafika, která zabere 2 sloty a pak další PCI-E s grafikou, která zabere dva sloty. Rozhodně bych se neodvážil oponovat znalci Tvého kalibru, jen si myslím, že tato deska (stejně jako všechny EVGA) jsou zbytečně předražené a pro běžné lidi zbytečným luxusem, nehledě na fakt, že topí jako čert, kdyby neměla tak velký pasiv na NB, tak se upeče. Ale musím uznat, že zase s touto deskou již má člověk neomezené taktovací možnosti, jen je otázkou, kolik lidí tohle ocení. Co se týče procesoru, tak jsem testoval Core i7 975 s defaultním taktem 3,33GHz na 2-Way SLI GTX 480 a rozhodně bych neřekl, že procesor brzdil jejich výkon. Je podle mě úplně jedno, jestli se použije Core i7 950 a nebo 975, na 4GHz budou mít stejný výkon. Tedy myslím si, že 950 na 3GHz nebude brzdou pro 2Way SLI, při přetaktu na 4GHz nebude brzdou pro 3-Way SLI. Ale jsou to jenom domněnky, chtělo by to prakticky zjistit na Vašem Core i7 920, jestli se dosáhne rozdílných výsledků než s recenzovaným 980X. Protože předpokládám, že jste časově velmi zaneprázdněn, zůstane tedy jenom u domněnek. Tedy jenom námět na téma, jestli bude možné zjistit obecně, jaký procesor bzdí při jakých taktech grafickou kartu - názory na to se liší, testů je velmi málo.
22.11.2010 10:02:35   87.159.153.xxx 01
Supercomputer P6T7 ano, akurat nie je o moc lacnejsia ak vobec nez ta EVGA. :-)
15.11.2010 05:00:29   79.127.160.xxx 232
no, myslím, že on limit může být v CPU v tom smyslu, že v menších rozlišeních ty hry dosahují velkých fps, jelikož prostě grafiky na tak malém rozlišení zvládají zobrazování nad míru. Tam se pak projeví pouze procesor, který nestihá dodávat data. Prostě hra v tomto rozlišení není náročná graficky, ale datově - procesorově. Pokud se zvedne dostatečně rozlišení, zvednou se konečně dostatečně i nároky na grafiky a pak je vliv procesoru "menší", jelikož grafiky se prostě více zahřejí a nemusí čekat na procesor, až jim dodá data na zobrazení. Tam, kde hra neškáluje, je to jasné a nemá význam to řešit . Nicméně možná by bylo dobré s těmito testy počkat na konkurenci, jelikož vzhledem k momentálním možnostem grafik takový test nemá příliš smysl. Je jasné, že když je základní karta 580 výrazně výkonnější, než 5870, že bude výrazně výkonnější i ve sli vs cf. Prostě zde nedošlo k souboji konkurenčních karet, ale jako údaje a hodnoty, aby měl člověk představu o 580 je to dobré. Jen by to chtělo aby se i ATI již rozhoupala, ať je o čem diskutovat
15.11.2010 05:19:50   78.98.66.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.11.2010 06:32:06   91.148.7.xxx 200
Ked ste uz testovali SLI ,co takt spravit testy aj na 3 monitoroch 1920x1080.To by tie karty malo vytazit.Inak dobry test.
15.11.2010 07:53:37   192.109.140.xxx 56
Nemozem suhlasit s tym, ze v rozliseni 1920x1200 sa SLI neoplati. Mam 2x ASUS 470GTX a skaluje mi to aj 100% v niektorych hrach. V rozliseni 1920x1200. Uz v 1680x1050 sa SLI neoplati, to skor 1x 580GTX.
15.11.2010 08:12:12   217.77.165.xxx 36
To plati pro ty nejvykonnejsi karty
15.11.2010 07:51:46   90.179.164.xxx 54
zda pri testovani SLI / tri-SLI nebyl pozorovan microstuttering. V diskuzich jsem cetl, ze nekteri hraci u multi-GPU reseni tento jev pozoruji, prumerne fps jsou super, ale obcas pry dochazi ke kratkodobemu propadu fps, ze na zlomek vteriny dojde k "zamrznuti (trhnuti)" obrazu. Udajne proto nekteri radeji doporucuji radeji single GPU pred multi-GPU (HD59xx). Jak je to tedy se zapojenim 580tek v SLI a je zde patrna analogie s dvoucipovymi kartami?
15.11.2010 08:10:03   192.109.140.xxx 14
Mne GTX480 SLI skaluje dobre. Tie sekania sa vobec neprejavuju. Ci uz v GTA IV alebo Bad company 2 alebo Stalker Clear Sky a CoP. Hrajem aj FIFU a vsetko bezi super. Crysis takisto. Mam Corei7 920@3,6GHz
15.11.2010 08:14:42   217.77.165.xxx 55
Tento jev dobre znam, u sli ze dvou 460 jsem ho pozoroval. U 480 a 580 ne u 5970 opet nekde je v crysis a dirt
15.11.2010 08:48:27   90.179.164.xxx 13
Díky za info, ac me zrovinka ta informace u 460tek nepotesila. Tak nejspise pockam na nastupce 470ky a vysledky recenzi (tajne doufam, ze NV zapracovala obdobne jako na 580).
15.11.2010 10:52:47   109.239.78.xxx 24
Tak jestli máš 460 a místo druhé do SLI pořídíš něco výkonnějšího, tak ti zbyde dostatečně výkonná karta na akceleraci PhysX, což u některých her se stále může hodit.
15.11.2010 08:10:48   188.75.185.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.11.2010 08:18:44   217.77.165.xxx 227
Michas hrusky a jablka. V kapitole shrnuti vykonu pocitam se vsemi rozlisenimi v te druhe jen 2560. Priste lepe cist a pak psat hlouposti
15.11.2010 09:08:03   88.146.12.xxx 161
Diky Obre za clanek. Na takovou vec sice nemam, ale vdycky si rikam jake by to asi bylo mit 2-3 nejvykonejsi grafiky v kompu /jedno jake znacky/. Alespon ma clovek prehled k porovnani. Je dobre ze ve shrnuti vykonu byly i OC karty, to vzdycky trochu zamicha poradi. Tesim se na test 69xx CrossfireX
15.11.2010 10:51:35   89.239.15.xxx 55
teda skaluje to docela mizerne, jen to je pravda..
15.11.2010 11:01:11   195.47.26.xxx 70
Prosím, byla měřena spotřeba té ultimátní sestavy s 3-SLI? Šlo by to doplnit? I proto, abychom věděli, jak účinné jsou zdroje? Když to 1000W zdroj nedával, kolik si bral 1200W zdroj ze zásuvky? Díky za info.
15.11.2010 11:08:29   95.82.142.xxx 90
V tehle konfiguraci by mozna nebylo od veci testovat crysis na Enthusiast nastaveni
15.11.2010 11:29:35   109.239.78.xxx 114
To ani u nižších karet, jsem pro, koho baví hrát na high místo very high:-) Navíc pokud člověk nemá 120Hz monitor, tak cokoli nad 60 fps je v podstatě zbytečné:-) Je hezké, že karta obrz zpracuje, ale když se ke člověku výsledek nedostane...
15.11.2010 12:59:35   84.16.60.xxx 00
chcel by os msa autora opytat ci ma v PC kompletnu recenziu + prejav FPS v CF pre karty 6850, pisal som uz v diskusii 6850 CF ale nedostal so modpoved nakolko je ot uz starsi clanok tak pisem tu...
mail:
peter.moravsky.ml@gmail.com
15.11.2010 17:23:10   83.208.197.xxx 00
poslán mail ...
15.11.2010 13:09:21   89.102.38.xxx 105
Tak kterej blázen si toto koupí?
15.11.2010 13:59:16   89.102.140.xxx 35
Z. Obermaier napsal:
Tento jev dobre znam, u sli ze dvou 460 jsem ho pozoroval. U 480 a 580 ne u 5970 opet nekde je v crysis a dirt

SLI z dvou 580GTX jsem měl tu čest také ozkoušet a microstrutering jsem nepozoroval ani po oc. Procesor byl použit i7 920, přetaktovaný na 4.5GHz.
Naopak u dvou radeonů 5850 byl ms velice citelný i po jejich přetaktování přes 1GHz
15.11.2010 14:28:17   91.148.24.xxx 00
Myslel som to tak,ze GF580 SLI ste mohli otestovat aj v rozliseni 5760x1080 (3 monitory FullHD) potom by tie karty mozno procesor nebrzdil.
15.11.2010 17:24:28   83.208.197.xxx 00
až bude krapet času a seženu třetí monitor uděláme ... ale do konce roku toho bude ještě tolik, že nto asi letos nestihneme
15.11.2010 15:29:07   212.5.194.xxx 24
Zišlo by sa pridať aj test 2x HD5970 v Cross-Fire. Aby to bolo férovejšie. Je to síce fajn, že 3x GTX580 je o 120 percent výkonnejšia ako HD5970, ale z tohto pohľadu je to úspech AMD.
15.11.2010 17:21:43   83.208.197.xxx 32
Počkáme už na 6970 v CrossFire, škálování dvou 5970 je už pasé ...
15.11.2010 16:15:43   90.180.172.xxx 53
Z tohoto co tu vidím mám poněkud rozpačité pocity.
Na jednu stranu je to velice zajímavé zejména pro čtenáře a HW nadšence, ale v reálu tato sestava 3 grafické karty GTX 580 zdroj 1kW atd... To už tak zájamavé nebude hlavně spotřeba, ale o tom tu nechci psát. S drtivou většinou co napsal jeronim77 z czc.cz souhlasím, až na ty paměti tady bych si dovolil nesouhlasit důvody které mám si nechám pro sebe.

Za přečtení to stojí zejména testy atd.. výkon opravdu krásné, ale pro ty co spíše chtějí vybrat grafickou kartu na vánoce bych doporučil čtenářům konkurenční stránky ******.*******.cz zejména Mirek Jahoda napsal a otestoval grafické karty velice stručně a výstižně i grafi jsou OK.

Co se týče testu tak nesouhlasím s cenou kterou uvedl autor okolo 100 000,- kč dá se pořídit levněji i když podobnou sestavu jsem sestavoval já a ta vyšla téměř na čtvrt miliónu recenze zde: http://www.youtube.com/watch?v=M_sRpgIi7us každopádně za přečtení ze zajímavosti to stojí, ale za dlouhodobé používání něčeho takového běžně doma to moc nestojí... mít ale stotisícovej plat i výš šel bych do PC sestavy za bezmála jeden milión :-)
15.11.2010 17:25:30   90.178.251.xxx 11
Chtěl bych se zeptat přímo autora recenze na to jestli bude fungovat SLI dvou GTX580 osazených vodním blokem na základní desce EVGA Classified s i7920 přetaktovaným na 4GHz 6GB corsair + 3x3,5 SATA HDD + čerpadlo + 8x12cm ventilátorů.. Zajímalo by mě zda toto všechno může utáhnout zdroj CORSAIR HX1000 i v případě přetaktování obou grafik např. na 900 pro jádro a 4500 pro paměti. Bude mít zdorj ještě nějakou rezervu nebo se již bude při vyšších zátěžích pc vypínat jako to dělalo 3xsli? A poslední dotaz bych měl zda má vůbec sli smysl pokud mě baví hry jako Metro a Stalker na hodně velké detaily. Monitor mám 1920x1080 3D a rád bych tyto hry hrál 3D ale jen na tom jednom monitoru. Předem díky za odpověď.
15.11.2010 17:30:52   83.208.197.xxx 10
ja provozuju Core i7-980X na 4,4 GHz + 2x 580 SLI na 850/4500 MHz a 1000W mi stačí úplně bez problémů. na 3D byť na jednom monitoru se SLI vyplatí ... vždy, hlavně na takhle náročné hry
15.11.2010 20:46:10   84.168.245.xxx 01
Chcel by som sa spytat Obra - ako bol merany Unigine Heaven benchmark, t.j uroven kvality shaderov, teselacie, anisotropneho filtrovania a AA?

Boli to defaultne hodnoty po starte (high, normal, 4, off), ci maximalne (high, extreme, 16, 8x)?
15.11.2010 21:24:39   84.168.245.xxx 10
Nwm. logika vravi, ze defaultne (high, normal, 4, off). Ale potvrdenie toho by som uvital. :-)
16.11.2010 08:24:45   213.81.190.xxx 00
Tak ja si myslim, ze po desate hodine vecerni preci nikdo nemuze chtit odpoved ...
16.11.2010 10:35:21   88.208.104.xxx 20
Dik za recenzi, pěkná. Mě by moc pomohla informace o minimech nebo ještě lépe průběhy. Mám 5970, předtím dokonce 3way crossfire 4870X2+4870 a velmi, velmi často byl průměr krásnej ale minima stejný jako u jedný karty. Zkrátka moje hráčská zkušenost říká, že % škálování by se mělo spočítat v minimu průběhu FPS ne průměru; pak je papírově krásný ale v podstatě naprd, no.
23.11.2010 16:41:43   213.192.34.xxx 10
Pěkné, pěkné... ještě by mě zajímalo, jak si vede jedna a pak dvě GTX580 při hraní s 3D Vision. A vůbec, okolo 3D už tu dlouho nic nebylo...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

90 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.