GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480 | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

9. 9. 2010 01:00 65

Seznam kapitol

1. GeForce GTX 460 1GB ve SLI 2. Porovnání karet a specifikace 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 1/2 5. Testovací metodika 2/2 6. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge 7. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV
8. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 9. STALKER CoP, World In Conflict, Unigine, Vantage 10. Shrnutí výkonu 11. GeForce 12. Spotřeba 13. Závěr a shrnutí

Jak jsem před časem slíbil, přinášíme vám test dvojice oblíbených GeForce GTX 460 ve SLI. Výkon tohoto řešení vás donedávna vyšel levněji než pořízení jedné GeForce GTX 480, po jejích pomalých slevách tomu tak už není. O kolik je dvojice levnějších karet výkonnější a zdali dosáhne i na výkon Radeonu HD 5970 se dnes podíváme.

Reklama
GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-jLMC2PAPI

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

GeForce GTX 460 1GB SLI - Soupeř pro GeForce GTX 480
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama