NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 7. 2010 02:00 111

Seznam kapitol

1. Fermi a původní jádro GF100 2. Jádro GF104 — lovec se vším všudy 3. GeForce GTX 460 z pohledu NVIDIE 4. GeForce GTX 460 — karty a detaily 5. GeForce GTX 460 — jádra, chladiče, specifikace 6. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 7. 3DMark 06/Vantage, COD: MW 2 8. Colin McRae DiRT 2, Crysis
9. Dragon Age Origins, Far Cry 2 10. Call of Pripyat, H.A.W.X. 11. W40k Dawn of War II, World in Conflict 12. Přetaktování, teplota 13. Hlučnost, spotřeba 14. Celkový výkon 15. Poměr cena/výkon 16. Závěr

Poslední řada grafických karet NVIDIA GeForce 400 zatím není příliš oblíbená. Ne, že by karty nebyly výkonné, ale provozní vlastnosti architektury Fermi nejsou zrovna nejlepší. NVIDIA proto rychle připravila úplně nový čip GF104 a v podobě zbrusu nových GeForce GTX 460 768 MB a 1 GB s ním nabízí velice zajímavé řešení!

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Procesor Intel Core i7 920 @ 3,6 GHz
Základní deska Asus P6T DeLuxe
RAM Kingston 3× 2 GB DDR3, 1600 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce GTX 260
NVIDIA GeForce GTX 275
NVIDIA GeForce GTX 285
NVIDIA GeForce GTX 460 768 MB
NVIDIA GeForce GTX 460 1 GB
NVIDIA GeForce GTX 465
NVIDIA GeForce GTX 470
ATI Radeon HD 5770
ATI Radeon HD 5830
ATI Radeon HD 5850
ATI Radeon HD 5850
Ovladače GeForce 258.80
ATI Catalyst 10.6
Pevný disk — systémový WD VelociRaptor WD1500HLFS
Pevný disk — data WD Caviar WD3200AAKS
Zdroj Gigabyte Odin 1200W
Operační systém Windows 7 Ultimate 64bit

Stejně jako obvykle ve všech testech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz a k tomu slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem již tradiční skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Protože jsou obě GTX 460 karty poměrně výkonné, testoval jsem ve vyšších rozlišeních 1680 × 1050 px a 1920 × 1200 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a po mnoha žádostech jsem se u výkonných karet rozhodl zařadit také režim s osminásobným vyhlazováním hran. Byť je jeho přínos většinou velmi malý, nejvýkonnější grafické karty na něj mají dostatek výkonu. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují. V závěrečných kapitolách uvádím shrnující grafy jak s, tak bez osminásobného vyhlazování.

Testovací hry

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty Modern Warfare 2 — Hry ze série Call of Duty nemají zabudovaný benchmark, testuji proto hraním hry. V nejnovějším pokračování je to mise Exodus, ve které testuji hraním prvních 30 sekund hry, kdy společně s dalšími vojáky a tanky dobýváme předměstí amerického města. Nastavení grafiky je maximální, fps měřím programem FRAPS, AA zapínám ve hře.

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Colin McRae DiRT 2 — Offroadové závody DiRT 2 mají vestavěný benchmark, který testuje jedno kolo rallycrossu v Aréně v Londýně. Tento benchmark k testování používám, nastavení hry je DirectX 9 maximum, AA zapínám ve hře. Testovat v DiRTu výhody DirectX 11 nelze, protože hra pouze přidává možnost zapnutí HDAO a tesselace, samotné zvýšení fps se stejnými efekty např. použitím Compute Shaderů možné není).

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je na high, AA zapínám ve hře.

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Dragon Age Origins — Testuji průchod osadou lidí na počátku hry, nastavení grafiky je na maximu včetně AA zapnutého ve hře, fps měřím programem FRAPS.

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální pod DirectX 10, tedy Ambient Occlusion režim HBAO High. U karet s podporou DirectX 10.1 povoluji jejich podporu, u těch s DirectX 11 zase zapínám DirectX 11 renderování (dochází ke zvýšení fps), avšak DirectX 11 detaily jako tesselace nechávám vypnuté.

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancy's H.A.W.X. — Letecký simulátor H.A.W.X. testuji pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je maximální, u karet s podporou DirectX 10.1 a vyšší zapínám tuto podporu. AA nastaveno ve hře.

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám v ovladačích.

NVIDIA GeForce GTX 460 — Nečekané překvapení s Fermi
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama