Asus Radeon HD 5870 Matrix — ultimátní predátor | Kapitola 7
Seznam kapitol
Novinka ze známé série Asus ROG s označením Matrix přináší opravdu vyladěný Radeon HD 5870 s nereferenčním designem, hybridním chladičem, pokročilými možnostmi ladění, vytříbenými komponenty a navíc využívá nestandardního napájení pomocí dvojice 8pinových konektorů. Podařilo se inženýrům Asusu navrhnout ultimátní kartu?
Testovací sestava se skládá ze základní desky ASUS P7P55D EVO. Paměti posloužily 2 x 2 GB DDR3 OCZ 1700 MHz CL8. Dále jsem k testování použil procesor Core i5 750. Úložiště je sestaveno z disku Seagate 250 GB, zdroj jsem použil Fortron Epsilon 700W. To vše doplněno o ovladače nejnovější dostupné verze.
Hry jsem otestoval v přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím výsledky grafické karty. Procesor pracoval na frekvenci 4040 MHz (19 x 213), QPI 7656 MHz a paměti na 1700 MHz při časování 24-8-8-8-1T. Testoval jsem pod operačním systémem Windows 7 Ultimate 64-bit.
Testovací hry
Pro dnešní test jsem zvolil trojici náročnějších her, které jsem doplnil pěticí benchmarků. Pod DirectX 10 jsem testoval: Far Cry 2, Crysis: Warhead a syntetický benchmark 3DMark Vantage. Pod DirectX 11 proběhly testy v titulech: S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat, Stone Giant, Colin McRae: DiRT 2 a Unigine Heaven Benchmark 2.0.
Ovladače
Grafickou kartu HD 5870 Matrix jsem testoval s nejnovější verzí WHQL ovladačů - Catalyst 10.4 WHQL.
Testovací hry a metodika
Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem Short Ranch dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na UltraHigh", AA nastaveno v benchmarku. Hodnota AF poté v ovladačích natvrdo.
Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Použil jsem testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní. Výsledky pak vypisuje samotná utilita. Nastavení bez a s vyhlazováním bylo nastaveno na „Gamer“. Hodnotu AF jsem nastavil v ovladačích, AA jsem pak nastavoval v menu testovacího nástroje.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat - (DX11) + Fraps. V tomto případě jsem zvolil benchmark, který dobře simuluje skutečné hraní. Ve výsledku jsou hodnoty z posledního a zároveň nejnáročnějšího testu „Sun Shafts“ Nastavení vše na High DX11, stupeň vyhlazování a teselaci jsem nastavoval přímo v benchmarku. pro jeho stažení využijte odkaz zde.
3DMark Vantage - (DX10) - Měřím průběh celého benchmarku v nastavení Performance. Výsledek však nezapočítávám do celkového hodnocení karty.
3DMark 06 - (DX9) - Opět měřím průběh celého testu v základním nastavení, výsledek jako u 3DMark Vantage nezapočítávám do celkového hodnocení karty.
Stone Giant (DX11) - Do testu jsem zařadil i žhavou novinku od švédských vývojářů. Syntetický benchmark není rozhodně procházkou růžovým sadem.
Colin McRae DiRT 2 (DX11) - Pro otestování adrenalinové závodní hry jsem využil integrovaného benchmarku ve hře. Nastavil jsem vše na maximální detaily, AF jsem nastavil v ovladačích, anti-aliasing přímo natvrdo ve hře.
Unigine Heaven Benchmark 2.0 (DX11) - Zapomenout jsem nemohl ani na inovovaný první DX11 benchmark, který nové rozhraní Microsoft plně podporuje.