Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu
Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.10.2009
Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu

Zaujaly vás nové ATI Radeony HD 5000, o kterých v posledních dnech diskutuje celý svět? Nás také a přinášíme vám další z jejich testů. Dnes se zaměříme na CrossFire řešení. V redakci se nám totiž sešly hned dvě lákavé kombinace. Tou první jsou dva Radeony HD 5770 a jejich poměr cena/výkon, druhou pak ultimátní řešení v podobě dvojice HD 5870.


ATI Radeon HD 5770 1 GB v CrossFire

Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu

V našem testu jsem se zaměřil na dvě dvojice karet, nejprve se věnujme tomu levnějšímu řešení a to dvojici Radeonů HD 5770 v CrossFire. Asi největším lákadlem těchto dvou karet je poměr cena/výkon. Za nějakých sedm tisíc totiž dostanete výkon na úrovni jednoho Radeonu HD 5870, který se přitom prodává o tisícovku dráž. Má to však několik háčků. Tím nejdůležitějším samozřejmě je, aby CrossFire ve hře fungovalo. Většinou tomu tak bude, některé hry jej však nepodporují a připravte se také často na pokusy s ovladači. Multi GPU (a platí to jak pro CrossFire, tak také pro SLI) zkrátka není pro ty, kteří chtějí sednout a hrát.

Další nevýhodou dvou Radeonů HD 5770 v CrossFire je spotřeba, která je v porovnání s jedním Radeonem HD 5870 ve 3D o cca 30 W vyšší. To však není takový problém jako hlučnost. Zatímco Radeon HD 5870 vás svým tichým chlazením ohromí v příjemném slova smyslu, u dvou karet HD 5770 tomu bude přesně naopak.

Já osobně bych si tedy dvě levné karty místo jedné dražší (v tomto případě HD 5770 CF vs. HD 5870) nekoupil. Hlučné chlazení a zejména problematické multi GPU jsou pro mě dostatečné důvody, které mi ušetřená tisícovka nevykompenzuje. Nicméně pokud rádi experimentujete a uvedených mínusů se nebojíte, klidně dvojici levných karet zkuste. Je tu navíc mnou v článku několikrát zmiňovaná možnost koupě jedné karty teď a druhé až v době, kdy ji budete opravdu potřebovat. A to jde s jednou kartou jaksi stěží.

Výhody a nevýhody

  • podpora DirectX 11
  • velmi vysoký výkon (cca HD 4870 X2/HD 5870)
  • v highendu velmi slušný poměr cena/výkon
  • v klidu tiché karty
  • možnost koupi jednu kartu dnes a druhou levněji časem
  • ATI Eyefinity (až šest monitorů)
  • jde o CrossFire (ne vždy škáluje, více problematické než jedna karta)
  • v zátěži opravdu nepříjemně hlučné chlazení
  • chybí podpora PhysX

ATI Radeon HD 5870 1 GB v CrossFire

Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu

Druhou dvojicí karet, na kterou jsme se v testu podívali, byly dva ATI Radeony HD 5870 zapojené do CrossFire. Myslím, že výkon těchto karet nemá smysl příliš komentovat. Každému z nás je zkrátka jasné, že výkon dvou Radeonů HD 5870 nemá v dnešní době smysluplnou konkurenci a pokud chcete nejvýkonnější řešení na trhu není dnes jiné volby. Pochopitelně tedy za odpovídající peníz, ale koho by zajímalo nějakých 16 tisíc korun, že? Navíc jsou tu i příjemné praktické vlastnosti jako je snesitelně hlučné chlazení i v zátěži, což u dvou grafických karet v této kategorii nebývá zvykem. Spotřeba je sice vysoká, nicméně to zájemce o tato řešení zajímá asi tak stejně jako cena. Co naopak s těmito kartami získáte je jistá dávka exkluzivity. Myslím, že asi každý vám bude závidět poté co zjistí, že ve vašem počítači jsou osazeny tyto dvě grafické karty.

Nabízí se však dvě otázky. Tou první je, zda je vůbec možné obrovský výkon těchto karet někde smysluplně využít. Napadá mne Crysis v extrémním rozlišení s AA a Very High nastavením, zde dvojice Radoenů rozhodně zahálet nebude. Také STALKER Clear Sky nepatří k nenáročným titulům a pokud si potrpíte na absolutně plynulou hru, je CrossFire z Radeonů HD 5870 v dnešní době jedinou volbou. Na tuto otázku jsme si tedy odpověděli. Tou druhou pak je, zda raději nepočkat na duální kartu na jednom PCB. Její výkon bude stejný, cena nejspíš také. Je však možné, že bude AMD pro tyto karty vybírat jen ty nejlepší jádra, díky čemuž by karta mohla mít nižší spotřebu. V neposlední řadě také bude zabírat jen jediný slot, díky čemž vám zbude místo na TV Tuner, zvukovou kartu a podobně. Kterou z možností však nakonec zvolíte, to už je jen a jen na vás.

Výhody a nevýhody

  • podpora DirectX 11
  • s přehledem nejvýkonnější řešení na trhu (30 % nad GTX 295)
  • exkluzivita (2× HD 5870 jen tak někdo nemá)
  • tiché chlazení v klidu, přijatelně hlučné v zátěži
  • ATI Eyefinity (až šest monitorů)
  • extrémně drahé řešení (16 000 Kč vč. DPH)
  • obrovské nároky na výkon CPU (Core i7 na 3,6 GHz nestačí)
  • špatný poměr cena/výkon, vysoká spotřeba (zájemci neřeší)
  • chybí podpora PhysX

Poděkování

Za zapůjčení grafické karty PowerColor Radeon HD 5770 děkujeme společnosti T.S. Bohemia.

Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu

Za zapůjčení grafické karty Asus Radeon HD 5770 děkujeme společnosti Asus.

Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu

Dále děkujeme partnerům Acer, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu

Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu Radeony 5770/5870 v CrossFire — ve znamení výkonu



Tagy: ATI  Radeon  HD 5870 CrossFire  HD 5770 CrossFire  CorssFire  recenze  review  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.10.2009 05:00:01   82.99.137.xxx 704
Tento test iba potvrdzuje ze ten kto chce dnes naozaj vykon, tak kupi jednoznacne ATI 5870. Naviac, je to karta ktora je lacnejsia ako obe najvykonnejsie gr. karty od konkurencie.
....................
Neviem, ja to zhrniem do slov, ze nie je co riesit :-)))
19.10.2009 05:50:47   62.168.125.xxx 290
tak tak,a zrejme sa ani niet co cudovat ze AMD tieto karty testuje na Core i7. Ci uz jednu, alebo CF zapojenie...
19.10.2009 06:45:55   194.228.245.xxx 222
Pekelny vykon Nadherne skalovani crossfire ve hrach ktere se do ted nedalo pohodlne hrat na poradne detaily a ted je vykonu haldy viz STALKER nebo pro jine zase CRYSIS ...v nekterych hrach to je i temer 100% (z ohledem na chybu mereni)
19.10.2009 06:07:12   90.176.204.xxx 420
Přesně tak, a myslím, že kdo používá mozek tak ho neodradí ani to, že ATiny nemají PhysX. Doufám, že NVidia zamaká a bude opět důstojnou konkurencí.
19.10.2009 07:45:08   89.102.171.xxx 212
nVidia jistě taky časem něco nabídne, ale tyto vánoce patří ATi Tak ještě testík crossfire HD 5850 ať to máme komplet. (Snad jsem ho tu někde nepřehlídnul )
19.10.2009 08:02:35   195.28.78.xxx 852
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.10.2009 08:47:52   78.99.6.xxx 71
Pozor treba prepájať len jedným mostíkom. Dva robia problém.
19.10.2009 08:54:43   85.207.234.xxx 211
Píšeš nesmysly. Jediné multi řešení, které má smysl, je duální. Škálování s tri a více SLI/CF jde do kytek.
Takže na nějaké divoké teorie o TRI SLI s GF 295 zapomeň.
Jedině že by si chtěl rychleji točit elektroměr.

Kupovat dnes GF 295 je pitomost.
Stejná pitomost je nahrazovat GF 295 Radeonem 5870, pokud nechceš hlavně ušeřit za proud.
Pokud si chtěl nárůst výkonu, tak sis měl počkat na Hemlock (5890)
19.10.2009 09:34:30   195.28.78.xxx 1117
nikde som nenapisal ze je to spravne riesenie, proste som sa tak rozhodol... Ja sa pri tom na peniaze nepozeram, ci uz za elektriku ci uz za kartu/karty. Peniaze tu netreba vobec riesit ide o vykon a spokojnost, to je vsetko, ja som narazil na taky problem aky som popisal a nevychvalujem ziadnu kartu. Keby som bol za nvidia tak nekupim predsa ati a opacne ak by som bol za ati nebudem si ciastocne pindat na svoju kartu a k tomu dokonca ktoru mam prad dni, jedine co som tu napisal je moj postreh to je vsetko.Staci sa na to pozriet bez pohladu financii, spotreby prudu a podobne. V HIGHENDOCH SA NEPOZERA NA FINANCIE ZO ZIADNEJ STRANY. A JA OSOBNE NIESOM ZASTANCA ANI JEDNEJ STRANY CI UZ ATI ALEBO NVIDIA: KUPUJEM OBE ZNACKY PODA MOJHO UVAZENIA A ROZHODNUTIA.NA TVOJU RADU TO URCITE VYMENIM za HEMLOK, NEDA MI TO NEVYSKUSAT.
19.10.2009 20:18:27   85.70.255.xxx 20
navic tri 295 zapojit nejde, to by bylo 6 grafickych jader a zadne six-sli neexistuje takze nejvic dve 295tky
20.10.2009 01:39:03   81.110.37.xxx 04
No neviem ako je to u Nvidie, ale u ATI je myslím možné normálne spojazdniť 4*4870X2 do CrossfireX.

Btw kebyže mám neobmedzené financie, tak s takýmto niečím by som sa pozabával a asi by som to skúsil či to má vôbec nejaký zmysel v praxi dať štyri duálne karty do kopy ...bohužiaľ už rok mi musí bohate stačiť iba jedna 4870X2 s Accelerom...ale tak zase si nemám prečo sťažovať(síce musím na dvoch dobre známych hrách obmedziť AA na rozlíšení 2048*1152, ale tak ja som skromný )
19.10.2009 07:35:07   86.49.58.xxx 313
Tomasi/Vasku , panove.... Obstarejte prosim do testu Hemlocka (nebo i na trvalo) zarizeni schopne zobrazit rozliseni 2560*1600 a uvazujte o zarazeni 8xMSAA / 24xCFAA ED do testovanych nastaveni. Karty dostanou radne zabrat, navic se dostanete nejblize pravdepodobnym rezimum, ktere potencialni kupce zajimaji. Dik!
19.10.2009 11:08:45   89.102.19.xxx 316
nechci ti kazit radost ale tohle uz se tu resi dlouuuuho a porad nic...holt poradny test si musis naji jinde...
(duvod : na 30" LCD nema pct prachy a 8AA je zvyhodneni radeonu (hehehe) - je to horsi nez phissX, diky ati totiz hry zamerne snizuji pri 8AA fps na gforce kartach, tenhle uzavreny ati-standart se tu tudiz testovat nebude aby testy byly dost objektivni, a dokonce ani na ati kartach, ktere nemaji dost vykonu (tech 100+fps ve skoro vsech testech proste neni ono) dale : majitele 5870/5870CF vetsinou nemaji ani monitor s 1920, natoz s 2560 - testy se delaji pro obycejne lidi, proto se nejvykonejsi reseni na trhu testuje v 1680 bez AA - ovsem s velociraptorem a i920...))
19.10.2009 16:34:38   165.72.200.xxx 60
Ano vim, ze se to tu dlouhodobe resi a proto vyuzivam moznosti a opetovne vznasim dobre mireny pozadavek. Proste u Hemlocka se bavime o uberhighendu, (FullHD res je z pohledu vykonu GK mainstream), 24CFAA ED je zase nejlepsi dostupny AA (pominu-li extremni SSAA). Nezadam srovnani s konkurenci, rad bych videl vykonove propady pri takovych nastavenich a s nim i moznosti teto karty, ktera do prichodu GF100-based karty bude tvorit tridu sama pro sebe.
30.10.2009 13:27:52   83.240.99.xxx 10
Rozlišení 2560x1600 není potřeba testovat na 30'LCD.
19.10.2009 07:44:49   62.77.84.xxx 321
...a to jsou ještě ovladače pro 5xxx v plenkách...
20.10.2009 01:48:52   81.110.37.xxx 31
Nie len ovládače, ale aj hry...najviac som naozaj krútil hlavou nad tým, keď vyšla 5870 a ľudia boli sklamaný z jej výkonu, ktorý bol tesne pod duálnymi riešeniami, no nikomu nedoplo, že tento výslodok je v zastaralých DX9/10 hier a v DX11 bude mať 5870(ako aj ostatné DX11 karty) výrazne navrch oproti DX10/10,1 kartám, pretože tam sa až poriadne využije nový HW, ktorý sa pri starých DXoch vôbec nevyužíva...nehovoriac o tom, že vo všetkých momentálnych hrách na trhu je aj tak jedno, keď je ten výkon hoci aj tesne pod starými duálnymi riešeniami, keď aj tak je to ďaleko za hranicou hrateľnosti ;)
19.10.2009 08:35:50   84.47.80.xxx 25
Jednoznacne hd 5870 ale jedine v crossfire lebo 1 to ej nic moc to radsej dualnu a chcem sa spytat bude aj hd 5870x2 ??
19.10.2009 08:55:12   78.99.6.xxx 40
Ja som si kúpil dve 5870 a musím uznať že je to dosť dobré. Jediný problém, je len v beta ovladačoch. Ešte nexistujú oficiálne s podporou 5870. Ten slabý nárast výkonu pridaním druhej karty je problem ovladačov. Ako poznáme ATi tak to sa časom zmení. Pre všetkých čo chcú prepájať dve karty radeon treba použiť iba jeden prepájací mostík. Dva robia problémy a znižujú v niektorých hrách výkon.
19.10.2009 09:03:07   89.235.54.xxx 60
mno nez cross dvou 5770 bych radsi prihodil litr na 5870 protoze 2 karty zerou vic nez jedna . Jinac o crossu 5870 zadna tam se na to nekouka. Jen se ptam koho musim zabit abych dostal test s 8xAA u crossu dvou 5870 pac vykon na to je a me jako potecionalniho zajemce o koupi to zajima pac chci z karty dostat nejvic co jde.
19.10.2009 09:07:58   85.13.114.xxx 161
A není lepší, než kupovat 2x5770, koupit jednu 5850 a pořádně přetočit? Výkon bude na stejno, a za ušetřený peníz koupím lepší chlazení a ještě mi zbyde na večeři s nějakou super buchtou
19.10.2009 09:29:04   193.165.2.xxx 25
Bohužel AMD nějak zablokovalo přetaktování a jeden z mála programů co to dokáže je od MSI, ale pokud si dobře vzpomínám, tak tady v testu nešel přetaktovat o více než 7%. Prý je to blokace v BIOSu karty, tak snad se to podaří vyřešit...
19.10.2009 23:05:49   81.28.18.xxx 11
ale taktovat jde a to snadno. Autor clanku je lama nebo nevim, fora sou plne lidi co uz ji dali na 950Mhz na jadre. Ja se taky dostal na tuto hodnotu a to diky MSI utilite kde zvedam napeti (1.16V) a AMD GPU Utilite kde taktuju 950/1250 vykon sel nahoru o 20%
19.10.2009 09:59:14   217.196.208.xxx 40
co takhle udělat článek o naježení si pc pod stromek, myslim tím 3 sestavy od low endu nahoru , vyjaděne pro maximalni vykon za slušne prachy, už sem to tu (krom highendu) neviděl dlouho, a na konci krize moc lidi penize nema
19.10.2009 10:21:39   90.177.156.xxx 181
Uz je prvni DX11 hra proc netestujete v ni? http://www.nejmenovany web.cz/images/stories/Aktuality/ATI/HD5000/HD5700/TEST/DX11.png
Tento test naprosto vyvraci tvrzeni, ze DX11 je u HD5750-5770 na nic. Podle testu to vypada, ze HD5770 bude v novych hrach na urovni HD4890, a pokud jeste prida DX11 nejake FPS, tak je HD5770 lepsi volba nez teda na PCT pisete.
19.10.2009 11:12:32   128.141.139.xxx 42
Ahoj, co priste pustit na takove sestave Flight Simulator X a X-plane.

Oba simulatory jsou dost nenazrane. Zajimal by mne frame rate pri maximalnim nastaveni.

Mozna se ukaze, ze je na kartach (a procesoru) stale co vylepsovat a nebude potreba spekulovat zda lze karty naplno vyuzit. Obzvlaste pokud neni povrch generovan ale jsou stazeny ortofotomapy.

Mozna by bylo fajn zaradit tyto "hry" do standardni skupiny testu.
19.10.2009 11:21:44   90.178.77.xxx 101
No jak je vidět, tak testovat dvě 5870ky v CF má smysl pouze v extrémních rozlišeních a max. detailech včetně max. vyhlazování. Cokoli jiného nemá smysl, protože by byly karty bržděny procesorem. Zjevně tam kde CPU není brzdou a hra je lépe optimalizována pro vícejádrová CPU, tak je výkon s přehledem víc jak 50% nad GTX 295. Pro vysoká rozlišení dobrá volba a jednoznačně dobrý nástin výkonu očekávaných dvoučipovek.
Pokud Fermi porazí HD5870, jako že asi ano, tak na dvoučipovku bude ztrácet hodně.
19.10.2009 12:48:29   88.102.31.xxx 529
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.10.2009 13:43:00   78.99.6.xxx 103
omyl pri uvedení gtx 280 neporazila 9800GX2. Mimochodom stále sa tu zabúda že nová generácia ATI grafík je DX 11 ready. Čiže do budúcna jasná výhoda nad dnešnými zlepencami v podobe gtx295 a 4870X2. A to nehovorím o prevádzkových vlastnostiach, ktoré sú jednoznačne na strane 5870-ky.
19.10.2009 15:18:53   88.102.31.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.10.2009 13:03:17   85.70.16.xxx 117
19.10.2009 14:06:09   147.32.223.xxx 120
Sorry ale jestli jsi v tomhle nepochopil tu ironii a narážku, tak už fakt nevím...
19.10.2009 13:22:13   90.177.156.xxx 161
TommyCZ napsal:
typuju ze Fermi porazi GTx295 tak o 5-10% , tak jako to bylo u Gt9800X2 a GTX280.... pokud ano tak uz bude mit jednocipovka od nvidie naskok 20% pred HD5870, pak prijde hemlock ktery bude max o 50% vykonejsi nez jednocipovka Hd5870 to znamena ze fermi na hemlock bude ztracet 30% ale pozor prijde dvojcipovka Fermi a ta prekona hemlock tak o 20-30%.... Takze kanadani si ted muzou uzivat svych 5minut slavy.... nic proti Ati mam je rad.., ale posledni dobou me stve jak vsichni nasazujou na nVidiu... protoze se jednou opozdila.... pamatujete si jak ati byla s 2900XT ve skluzu asi tak rok.. a vsychni ji fandili.... a ted kdyz je pozadu nvidia tak stejne vsichni fandi ATi. jak usmevne kolik je v CZ/SK fanATIku....


myslim ze normalni clovek si koupi co se mu zda lepsi, za penize co ma a je mu uplne jedno jestli to je nvidia nebo ati
19.10.2009 15:22:50   88.102.31.xxx 42
S tim normani naprosto souhlasim, ale znam dost lidi co by v zivote nesli do ATi a nebo naopak ty co by si nekoupily nVidi i kdyby byla sebevykonnejsi. Proste lidi sou takovy...
20.10.2009 03:28:38   81.110.37.xxx 41
No na jednej strane máš pravdu, no na druhej strane ti priblížim môj prípad - dávnejšie som nemal jasného "favorita", aj keď Nvidia mi svojím marketingom sympatická nikdy nebola, no ešte trebárs v dobe, keď vyšlo 8800GTS/512MB, tak som silno uvažoval o kúpe tejto karty, no od uvedenia tejto karty Nvidia kvapkala na moju trpezlivosť natoľko, že mi absolútne pretiekla a v žiadnom prípade by som už do žiadnej nešiel, či tobôž ju niekomu odporučil(a to ešte nie je tak dávno, čo som kamošom montoval do PCčiek práve Nvidie). Totižto už som si mnohokrát povedal, že Nvidia už nižšie klesnúť nemôže a ničím horším ma prekvapiť nemôže, no stále prichádzala s niečím ďalším a ďalším, až som si povedal dosť...nikdy viac!!! Pokiaľ tu bude AMD s takou politikou akú má a s takými konkurenčnými produktami, tak nie je čo riešiť...
19.10.2009 13:41:27   194.228.245.xxx 274
"Stejne vas obdivuji PCT". Mnohokrat vam tady haldy lidi pise ze by jste nemeli psat ze PHYSX jako nevyhodu a vy to tam stejne napisete.

Prijde mi ze ty komentare tady slouzi pro lidi jenom aby se pobavili a rekli co maji na srdci. Pro vas (i kdyz komentar je miren k vam PCT) je to suma fuk

To ze CPU nestaci bude asi dano tim rozlisenim ktere tady pouzivate.

Kdyby jste pouzili vetsi tak skok mezi 2x 5870 mezi GTX295 je asi podstatne vetsi?
20.10.2009 03:36:36   81.110.37.xxx 21
Si to povedal pekne a výstižne...ako napr. ten Batman je tam s tým Physxom a tými grafmi fakt úplne na smiech...ako je pekné vidieť výkonnostný rozdiel medzi grafikami od Nvidie s výkonom jedného jadra v core i7@3,6GHz, ale myslím, že o tom tento test nie je a fakt premýšľam nad tým, nakoľko je tento solventný...myslím, že už tu chýba iba zmeniť farbu webu z modrej na zelenú alebo aspoň na pól, nech Intel nie je nijak ukrátený ;)
19.10.2009 14:09:27   95.102.80.xxx 10
mam otazku...ak bude cena a vykon 5870x2/5890 rovnaka ako cena a vykon 5870-ky v CF pricom sa este stale hybeme v high-ende cize nam na peniazkoch a najma ekektrinke nezalezi, preco by som mal cakat na hamlock???jedine ze by bol aspon o trochu vykonnejsi...ale ako sa pise,tak to asi nebude. jediny dovod,preco sa teda rozhodnem pre hemlock ma byt viac,miesta v bedni?=D
19.10.2009 16:37:33   89.102.44.xxx 20
No nemala by byt stejna. SPRAVNE X2 by mela byt levnejsi nez 2x 5870. Zhlediska materialu a pouzitych soucasti, ale nejsem si jistej jestli to tak byva
19.10.2009 16:46:51   93.91.145.xxx 10
Ahoj. Nejen více místa, ale také menší spotřeba a myslím že i není problém se škálováním výkonu jako někdy u dvou karet. Pokud se mýlím, opravte mě někdo.
19.10.2009 16:00:42   85.248.47.xxx 50
Pekny test, dakujem...., tak Ta fermi ma polozenu vysoko latku, 30 percent nad GTX295 je dost..., dufam, ze Fermi nesklame...., ked tak rozmyslam, asi si kupim lacnu HD5750, trosku natocim a casom si prikupim dalsiu do crosfire, za par supiek to bude paráda, výkon, spotreba, cena.....
19.10.2009 19:37:32   81.92.148.xxx 10
škoda že v tabulkách není GTX 285 v SLI docela by mě to zajmalo....
19.10.2009 19:39:56   89.102.199.xxx 41
Ted budu asi pro smich, ale vubec me nenapadlo, ze se physx da ve hrach vypnout. Lepe receno ze vsech tech clanku a komentaru atd to vubec nevyplynulo, ze by se bez toho karta od ATI mohla obejit, abych si hru podporujici physx mohl zapnout. Vsichni o tom pisou jako kdyby to byla zkaza pro ATI, ze budou jejich karty v budoucnu nepouzitelny, protoze nepodporuji physx. Prijde mi ze jsou vsichni moc namlsany mit vsechny detaily na maximum. Ted uz physx opravdu vubec neresim. To je jako kdybyste u kazdyho clanku psali, ze atiny nemaj v ovladacich digitalni resonanci nebo jiny nesmysly...
19.10.2009 23:51:18   90.177.156.xxx 20
No byla jedna hra Cryostasis, tam Physx vypnout neslo, takze to na ATi opravdu neslo hrat. Jinak pochopitelne nikdo nebude delat hru, ktera pobesi na sotva polovine pocitacu, takze Physx je spis mrtve, nez ze by bylo potreba.
20.10.2009 10:57:30   85.207.210.xxx 00
Tu jsem v testu čekal, myslím, že by se to docela uplatnilo
25.10.2009 02:15:33   78.98.189.xxx 22
Myslim si ze tento test nebol spraveny tak ako mal byt. Dvojjadrove VGAcky mali vzdy horsie vysledky ako jednojadrove SLI, alebo CF riesenie. Koli tomu by som odporucal autorovi aby pre uplnost pridal testy SLI GTX275 a GTX285. Potom by tento test mohol hovrit o kvalitach tej alebo tej znacky.
2.11.2009 08:03:28   91.195.107.xxx 00
Zdravim, dostal jsem k narozkám 5870 a NFS:Shift mi pri startu "rychleho zavodu s 15 auty" jede pri startu 18 snimku,pak se to jako vysplha na nejakejch 20-30 !!! mereno FRAPSem na max detaily v 1920x1080. To sem teda jako čekal mnohem vic.

Moje sestava Core2Duo 3,4GHz, DDR3 4GB 1100Mhz WinXP SP3 nebo WIN7 64bit. Ovladace 9.10. Posledni directX.

Naprosto srovnatelnych vysledku jsem dosahoval s moji 8800GTS 512MB ach jo.. Napadá Vás proč tomu tak je? např. v Batmanovi to jede tak 40-50. Prijde mi to jako by 5870 jela na 50% Napadá Vás někoho čím to je??? Děkuji za jakýkoliv postřeh.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

75 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.