GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 7

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra World In Conflict bývá významně limitovaná procesorem a hodnoty výrazně nad 90 fps není možné téměř zahlédnout. Z tabulek vyplývá, že škálování je na obou stranách slušné, CrossFire si ale pomůže více. S druhým Radeonem získáme 81,6 procent a u SLI jen to 70,8 procent. I přesto, že CrossFire škáluje lépe, úrovně konečných fps jsou u obou řešení téměř stejné a spíše vede GeForce.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

V závodní hře GRID také CrossFire i SLI funguje dobře. Opět vidíme scénář podobný několika minulým hrám, kde jednou vede CrossFire a jinde SLI. Průměrné skóre nárůstu výkonu je podobné, CrossFire dosáhlo 78,9 procent a SLI 73,7 procent. Pověstná výhoda Radeonů s vyhlazováním 8xAA se zde potvrdila, a toto nastavení má větší dopad na výkon GeForce.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře Half Life 2 je škálování s druhou kartou limitováno výkonem procesoru, určitou hranici nelze s naším nastavením překročit (limit 4GHz CPU je asi 245 fps). U obou řešení je škálování s druhou kartou značně vyrovnané a průměrný výsledek odráží tuto skutečnost. CrossFire si odnáší 57,5 procent navýšení výkonu a SLI 53,5 procent. Ohledně vyhlazování 8xAA, je tentokrát dopad na výkon stejný v obou případech. GeForce si s 8xAA hodně polepšila.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama