GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře Far Cry 2 funguje CrossFire i SLI perfektně. V nejnižším nastavení 1920x1200 0xAA je na tom lépe SLI, ve všech dalších nastaveních je škálování podobné na obou stranách. Díky chybě v ovladači se v nejvyšším nastavení CrossFire podivně propadlo, tedy je průměrné skóre horší. Nebýt tohoto zaškobrtnutí, bylo by škálování na obou stranách kolem 90 procent. CrossFire utržilo 64,3 procent a SLI 92,3 procent. Také si všimněte, jak výkonný je nyní režim 8xAA u GeForce, dokonce překonává i Radeon. NVIDIA na tomto aspektu hodně zapracovala a jak uvidíme v mnoha hrách, vyhlazování 8xAA už není doménou karet AMD.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

V další hře Left 4 Dead je také škálování výkonu obou systémů perfektní. V některých nastaveních roste výkon lépe u Radeonů, někde u GeForce. Konečný, průměrný výsledek je téměř shodný. CrossFire si odnáší škálování 77,1 procent a konkurenční SLI ještě o kousek lépe s 78,1 procent. Také tady jsou propady s vyhlazováním 8xAA stejné na obou stranách, ani zde nemá už AMD výhodu.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Fallout 3 je limitován procesorem a maximální hranice fps je kolem 85 snímků. Když se podíváme do tabulek, je situace opět hodně vyrovnaná. V některých nastaveních se vede lépe SLI, jinde naopak CrossFire. Průměrný nárůst výkonu s druhou kartou je u Radeonů 32 procent a u GeForce 35,9 procent. V této hře má vyhlazování 8xAA na výkon vyšší dopad u GeForce a Radeony se drží o kousek lépe.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama