GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 4

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama

Tuto kapitolu, přesně v tomto znění najdete u každého novějšího testu grafických karet. Pokud se chcete podívat, jak testujeme do posledního detailu, zamiřte nejprve do tohoto článku. Tam si můžete stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak běžně testujeme hry.

V tomto testu najdete kromě dvaceti obvyklých her, také tři novinky. Jsou jimi letecká arkáda Tom Clancys H.A.W.X. a PhysX titul Mirrors Edge. Tyto dvě hry mají vestavěný test, tedy nebylo složité je do testu zařadit. Dnešní test je tedy měřením z dvaceti tří her. Třetí novinka v testu je akční RPG Sacred 2, které se dočkalo PhysX updatu. Také v této hře si výkon změříme, i když u nás mnoho oblíbená hra není. Je to ale jediný zástupce tohoto žánru v našem portfoliu her, tedy tam i zůstane do budoucna. Měřit dnes budeme pouze v High-End rozlišeních 1920x1200 a 2560x1600, včetně vyhlazování 4xAA a 8xAA (MSAA).

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře. Pozor, tato hra limituje maximální fps, je nutné zadat v konzoli příkaz, který limitování zruší.
  • Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
  • Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá několik minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, pokud se použije pro testování program TPU Bench, SLI neškáluje. Je nutné spouštět demo příkazem konzole, pak vše funguje.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, volbu menu "Multi Core Rendering" jsem zapnul, radikálně přidává na počtu fps.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor, u karet Radeon je nutné ručně zeditovat konfigurační soubor, jinak existuje fps limit na 60 snímků.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Very High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
  • Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
  • Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích. Pozor, pro odstranění omezení fps na 60 snímků je nutné zeditovat ručně konfigurační soubor.
  • Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě ShangriLa. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v ovladačích.
  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Nastavení bez vyhlazování i s vyhlazováním jsem snížil na Hráč. Hodnota AF v ovladačích, AA jsem nastavoval v menu testovacího nástroje.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil několik minut v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High DX10, AF i AA nastaveno ve hře. (Použil jsem náročnou SAVE pozici od našeho čtenáře)

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání fps jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
  • Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
  • Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
  • World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
  • Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. Restrikce pro paměť karet, maximální fps jsem odstranil v příkazovém souboru.
  • Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
  • Mirrors Edge - (DX9) + Fraps. Spouštěl jsem vestavěné "průletové" demo. AA nastavuji ve hře, AF v ovladači. Nejprve je nutné upravit konfigurační soubor, poté nastavit rozlišení a úroveň vyhlazování v menu hry. Pro srovnatelný výsledek testuji s PhysX OFF! Pak se spustí hra s parametrem, a průběh měřím Frapsem.
  • Tom Clancys HAWX - (DX10) + Demo. Používám vestavěné demo, kdy vše nastavuji přímo ve hře. Pouze hodnotu AF je nutné zvolit v ovladači karty. U karet AMD zapínám DX10.1 rozšíření.
  • Sacred 2 - (DX9) + Fraps. Používám poslední verzi hry s rozšířením PhysX (2.40). Nastavuje vše v menu hry, pouze úroveň AF v ovladačích. Hraji krátký úsek s postavou Seraphim, kdy kouzlím a pobíhám kolem vesnice. Vše zaznamená Fraps.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama