GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 14

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Výkon Multi-GPU v létě roku 2009 je pro nás překvapením. Technologie CrossFire významně šlape SLI na paty a nebýt třech problémových her, tak CrossFire konkurenční SLI porazilo. Se dvěma Radeony získáte vysoký nárůst výkonu ve více než polovině testovaných her, a v těch zbylých je to také slušné. Průměrný nárůst výkonu s druhým Radeonem 66 procent je skvělý. SLI spíše přešlapuje na místě a znatelnou převahu má jen v devíti hrách, čímž se také jeho náskok vůči CrossFire rapidně snížil. I tak ale zatím SLI vítězí s 72 procenty výkonu navíc. Pokud AMD vylepší podporu v oněch problematických hrách, stane se rok 2009 přelomovým okamžikem, kdy CrossFire pokořilo ve škálování výkonu starší technologii SLI. Pokud se na podzim ještě nedočkáme grafických karet nové generace, můžeme si podobný test s Radeony 4800 a GeForce GTX 200 udělat znovu a zjistit, zdali se udál nějaký pokrok. Bude nám stačit otestovat pouze hry, kde mělo CrossFire nyní potíže.

S hodnocením Multi-GPU jako celku ale ještě týden vydržme. My jsme tentokrát testovali dvě samostatné karty, které bývají v herních počítačích méně běžné. Pokud někdo chce CrossFire nebo SLI, většinou sáhne po kompaktním řešení duální karty. Myslím si, že efektivita a škálování výkonu nebude tak vysoké jako v dnešním testu. Ostatně to zjistíme už za pár dní v testu Single-PCB karty GeForce GTX 295, která výkonem nepřekvapí, tak alespoň recenzi oživíme zkoumáním škálování výkonu jako tomu bylo dnes. Na závěr ještě shrnutí škálování technologií dvou samostatných grafik v Multi-GPU v testovaných hrách:

Bleskové shrnutí škálování výkonu

  • Far Cry 2 - Obě technologie škálují stejně dobře, CrossFire ztrácí díky chybě driveru jen v 2560x1600 8xAA
  • Left 4 Dead - Obě řešení škálují stejně dobře, výsledek je vyrovnaný
  • Fallout 3 - Obě řešení škálují stejně dobře, výsledek je vyrovnaný
  • Call Of Duty 5 - Obě řešení škálují stejně dobře, výsledek je vyrovnaný
  • Dead Space - CrossFire se díky problému driveru vůbec nedaří, SLI škáluje perfektně
  • Bioshock - S jasnou převahou vítězí CrossFire
  • World In Conflict - O kus se lépe daří CrossFire
  • Race Driver GRID - Situace je víceméně vyrovnaná, CrossFire je o malinký kousek lepší
  • Half Life 2 Ep2 - Škálování výkonu je hodně podobné, opět o pár procent vede CrossFire
  • Company Of Heroes - Lépe se daří CrossFire
  • Mass Effect - Lépe se daří CrossFire
  • Unreal Tournament 3 - Lépe se daří CrossFire
  • Enemy Territory - Lépe škáluje výkon s CrossFire
  • Tomb Raider Underworld - Díky chybě driveru škáluje CrossFire bez vyhlazování mizerně, jinak je to hodně vyrovnané
  • GTA IV - Obě řešení škálují stejně dobře, výsledek je vyrovnaný
  • Call Of Duty 4 - Zde je na tom lépe SLI
  • Devil May Cry 4 - V této hře si také SLI vede lépe
  • Crysis Warhead - Škálování SLI je znatelně vyšší
  • STALKER Clear Sky - Nárůst výkonu je vyšší u CrossFire
  • Brother In Arms Hells Highway - Situace vyrovnaná, o malý kousek vede CrossFire
  • Mirrors Edge - Jednoznačně vítězí SLI
  • Sacred 2 - Také v této hře škáluje SLI lépe
  • Tom Clancys HAWX - V poslední hře jasně vede CrossFire

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafickou kartu GeForce GTX 260 poskytla EVGA

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Bez podpory HP bychom neměli na čem hry testovat, děkujeme!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama