Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 7
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.
Hra World In Conflict bývá významně limitovaná procesorem a hodnoty nad 90 fps není možné téměř zahlédnout. Vzhledem k novému datadisku se ale jistě mnoho hráčů k této kvalitní strategii vrátí, a druhá karta může významně pomoci v znovu objevené zábavě. Nárůst výkonu v CrossFire je vysoký, a kromě základního nastavení 1920x1200 0xAA, je všude kolem 90 procent. Průměrně tedy s druhou kartou získáme nárůst výkonu o 82 procent.
V závodní hře GRID také CrossFire funguje dobře, i když tomu ještě před pár měsíci tak nebylo. Zpočátku tato hra neměla podporu vůbec, a později v ní byl šílený microstuttering. Problémy jsou ale pryč a já během hraní nezaznamenal jedinou potíž. Druhá grafická karta škáluje ve všech nastaveních a rozlišeních, nejsou výjimkou ani hodnoty těsně kolem 90 procent, nejlepší výsledek je v 2560x1600 8xAA. Po sečtení všech výsledků nám vychází průměrný nárůst CrossFire 80 procent.
Je zajímavé, že ve hře Half Life 2 je škálování slabší než u Left 4 Dead na stejném enginu. Hodnoty snímků za vteřinu jsou ale extrémně vysoké a další nárůst výkonu je zbytečný. Nejlepšího výsledku jsme dosáhli v rozlišení 2560x1600 8xAA, kde s druhou kartou navýšíme výkon o 80 procent. Ani v dalších nastaveních to ale není špatné, a celkový průměr je tedy o 57 procent vyšší výkon CrossFire proti jedné grafice.