Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

15. 6. 2009 00:00 12

Seznam kapitol

1. Multi-GPU v létě 2009 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.

Reklama
Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Call Of Duty 5 je další hrou, kde se CrossFire výborně daří. Nárůst je všude kolem 90 procent, a nezáleží na nastavení vyhlazování. V nejvyšším nastavení 2560x1600 8xAA jsem již jakýsi náznak microstutteringu pozoroval, a bylo to po chvíli únavné pro oči. Doporučuji se smířit s o úroveň horším vyhlazováním. Průměrný výsledek nárůstu výkonu s druhou kartou o 91 procent hovoří za vše, skvělá implementace a podpora CrossFire.

Hra Dead Space je stále pro tvůrce ovladačů AMD oříškem. Ani v polovině roku 2009 stále CrossFire nefunguje a dokonce degraduje výkon pod úroveň jedné karty. Pokud chcete hru hrát, musíte CrossFire deaktivovat v ovladačích. S jednou grafikou se nemusíte bát ani nastavení 2560x1600 4xAA, s CrossFire si nezahrajete pořádně ale v žádném nastavení. V tomto titulu dostává CrossFire poprvé výrazněji "na frak" a skončí s průměrnými -32 procenty propadu výkonu.

Když jsme už před rokem naměřili v Bioshock téměř 100 procentní nárůst výkonu v CrossFire, zdálo se to jako chyba měření nebo zázrak. Ten se ale potvrzuje i nyní, a výkonový zisk druhé grafiky je všude blízký právě ideálnímu dvojnásobku výkonu. Průměrné vyjádření výkonu dvou karet v CrossFire je 97 procent navíc proti jedné kartě.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama