Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 6. 2009 00:00 37

Seznam kapitol

1. Aliasing - jak vzniká 2. Vady hran 3. Další typy vad, Antialiasing 4. MSAA - srovnání kvality 2× 4× a 8× - I 5. MSAA - srovnání kvality 2× 4× a 8× - II 6. Testovací sestava, metodika, srovnávací tabulka 7. Testované hry 8. 3DMark 06 - Deep Freeze 9. Call of Duty World at War
10. Crysis 11. Far Cry 2 12. F.E.A.R. 2 Project Origin 13. Race Driver GRID 14. Half Life 2 Episode Two 15. Unreal Tournament III 16. Warhammer 40k Dawn of War II 17. Průměrné poklesy AA 18. Druhý pohled na výsledky, závěr

Zapnutí antialiasingu neboli česky vyhlazování hran je jeden z nejčastějších a nejjednodušších způsobů, jak razantně zvýšit (nejen) u 3D počítačových her kvalitu obrazu. Ale antialiasing, to nejsou jen zubaté hrany, ale i mnoho dalšího. A právě o tom a o dopadech AA na výkon u dnešních grafických karet bude tento článek.

Reklama
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 06 Deep Freeze — Testuji jeden průlet sněžným demem

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Call Of Duty 5: World At War — Hrál jsem úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil po ujití cca prvních 300 metrů a vystřílením pěti vojáků. Nastavení bylo vše na maximum. AA jsem nastavil ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis —  Začínám testovat po vystřílení prvního kempu po rozbřesku v první misi,kdysedím v obrněném džípu. Zapínám Fraps a projedu autem kus džungle. AA nastaveno ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High, AA nastaveno v benchmarku.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

F.E.A.R. 2 — Hrál jsem cca minutový úsek v druhé misi, kdy na vás postupně vyskáčou čtyři vojáci, které jsem vystřílel. Detaily hry byly nastavené na maximum, AA jsem nastavoval přímo ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Race Driver GRID — Jel jsem přibližně třetinu prvního závodu v kampani. Všechny volby byly na High nebo Ultra, AA nastaveno ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Half Life 2 Episode Two — Testoval jsem pomocí nahraného timedema, které zachycovalo počátek hry, kdy dojdete ke srázu, za vámi spadne vlak z mostu a vy poté pokračujete vstupem do jeskyně. AA nastaveno ve hře.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Unreal Tournament III — Hrál jsem s pěti boty cca minutu deathmatch na mapě Deck (dříve Deck 17). Nastavení hry bylo nejvyšší, AA jsem nastavoval v ovladačích.

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

V novém Warhammeru 40 000 Dawn of War II jsem hrál přibližně polovinu třetí mise v kampani. Hra byla nastavena na nejvyšší možné detaily, AA jsem zapínal v ovladačích.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama