Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 6. 2009 00:00 37

Seznam kapitol

1. Aliasing - jak vzniká 2. Vady hran 3. Další typy vad, Antialiasing 4. MSAA - srovnání kvality 2× 4× a 8× - I 5. MSAA - srovnání kvality 2× 4× a 8× - II 6. Testovací sestava, metodika, srovnávací tabulka 7. Testované hry 8. 3DMark 06 - Deep Freeze 9. Call of Duty World at War
10. Crysis 11. Far Cry 2 12. F.E.A.R. 2 Project Origin 13. Race Driver GRID 14. Half Life 2 Episode Two 15. Unreal Tournament III 16. Warhammer 40k Dawn of War II 17. Průměrné poklesy AA 18. Druhý pohled na výsledky, závěr

Zapnutí antialiasingu neboli česky vyhlazování hran je jeden z nejčastějších a nejjednodušších způsobů, jak razantně zvýšit (nejen) u 3D počítačových her kvalitu obrazu. Ale antialiasing, to nejsou jen zubaté hrany, ale i mnoho dalšího. A právě o tom a o dopadech AA na výkon u dnešních grafických karet bude tento článek.

Reklama

3DMark 06 - Deep Freeze

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo 2× MSAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 8× MSAA
pro srovnání je nutné obrázky zvětšit do původního rozlišení 1920 × 1200 px, velikost obrázku je až 2 MB

V testu Deep Freeze 3DMarku 06 jsou rozdíly jednotlivých verzí AA patrné zejména u drátů a stožárů. Režim 2× MSAA nestačí, čtyřnásboné vyhlazování přináší další zjemnění obrazu. Naopak výhody 8× MSAA jsem na statickém screenshotu nezaznamenal. V pohybu rozdíly vidět jsou, avšak velmi malé. Například na drátech (nejezdí po nich jemné zoubky).

Call of Duty 5 World at War

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo 2× MSAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 8× MSAA
pro srovnání je nutné obrázky zvětšit do původního rozlišení 1920 × 1200 px, velikost obrázku je až 2 MB

V nejnovějším dílu Call of Duty si rozdílů na obrázcích všimnete zejména u lodí na břehu a na blízké dřevěné konstrukci. Nejvíc patrné jsou rozdíly mezi žádným dvojnásobným vyhlazováním. Čtyřnásobné pak hrany ještě více vyhladí (například loď), ale rozdílů po zvýšení na 8× MSAA jsem si nevšimnul a to ani v pohybu. Platí však, že každý má jinak vnímavý zrak (podobně jako u framerate či input lagu u LCD panelů).

Crysis

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz

Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialiasing - vyhlazování teoreticky i prakticky
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo 2× MSAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 8× MSAA
pro srovnání je nutné obrázky zvětšit do původního rozlišení 1920 × 1200 px, velikost obrázku je až 2 MB

U screenshotů z Crysis se zaměřte zejména na vysílač na pozadí, železné zábradlí a střechu budovy. Rozdíly mezi 1× MSAA (vypnuto), 2× MSAA a 4× MSAA jsou patrné a čtyřnásobným režimem si rozhodně pomůžete (pokud jej karta zvládne). Rozdíly po zapnutí osminásobného režimu už jsou však velmi malé, patrné jen v pohybu na stožáru v pozadí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama