Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
K testování používám originální českou verzi hry, s posledním patchem 1.4.0.6. Hru spouštím s DVD v mechanice a nastavení volím v základním dialogu hry, než se hra spustí. Vyhlazování nastavuji ve hře, nikoli v ovladačích. Před testováním je nutné upravit ini soubor, jinak mají některé karty uzamčené fps na hodnotu 60. Postup je následující: zeditujte soubory "User/Documents/My Games/Fallout3/Fallout.ini a FalloutPrefs.ini, najděte a změňte klíč "iPresentInterval" na hodnotu "iPresentInterval=0". V tuto chvíli již můžeme testovat bez obav. U karet GeForce jsem nikdy ručně nemusel nic měnit, týká se to spíše Radeonů.
Nastavení kvality jsou pro všechna rozlišení a nastavení totožná. Kliknu na políčku "Ultra", čímž se všechna pole s pokročilým nastavením přepnou na nejvyšší možnou kvalitu. Autentický obrázek s nastaveními vidíte na obrázku. Jediné co v průběhu testování měním, je kromě rozlišení, úroveň anizotropního filtrování (2-15) a anti-aliasingu (4x).
Poté co nastavím požadované rozlišení s AF+AA, spustím hru. Nahrávám tuto pozici, ve které jsem za branou "Megatuny", kde běžím městem a střílím po místních obyvatelích. Celý průběh zaznamenávám Frapsem. Podívejte se na video ze hraní.
Jak vidíte, dělám ve městě jakési kolečko, kdy se vracím na původní výchozí bod. Průběh nikdy nelze projít naprosto stejně, i když se člověk hodně snaží. Tedy absolvuji podobné hraní dvakrát a výsledné fps je průměrem ze dvou logů Frapsu. Celý měřený průběh trvá 2 minuty, kompletní otestování jedné grafiky ve třech rozlišeních s AF+AA, trvá asi 30 minut včetně startů, nastavení, nahrání hry a pozice.