jak-testujeme-graficke-karty-pohled-do-zakulisi
Hardware Článek Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 22

Z. Obermaier

Z. Obermaier

24. 3. 2009 06:00 85

Seznam kapitol

1. Úvod - Testujeme, testujte i vy .. 2. Testovací sestava 3. Testovací hry a metodika 4. Fallout 3 5. Call Of Duty 5 6. Left 4 Dead 7. Far Cry 2 8. Dead Space 9. Bioshock 10. World In Conflict 11. Tomb Raider Underworld 12. GTA IV 13. Call Of Duty 4
14. Devil May Cry 4 15. Crysis Warhead 16. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 17. Brother In Arms: Hells Highway 18. Race Driver: GRID 19. Half Life 2: Episode Two 20. Company Of Heroes: Opposing Fronts 21. Mass Effect 22. Unreal Tournament 3 23. Enemy Territory: Quake Wars 24. Jak dlouho trvá test? 25. Závěr

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.

Reklama
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Tuto hru testuji v originální verzi na DVD s posledním patchem 2.0. Nepoužívám žádné mody ani rozšíření (například PhysX), hra je pouze nainstalovaná z disku a opatřená patchem. Vyhlazování a filtrování nastavuji v ovladačích grafické karty. K testování používám utilitu UT3bench, kterou stáhnete zde. Může se stát, že budou hodnoty fps uzamčeny na určitém limitu, potom postupujte následovně: Najděte v adresáři hry soubor UTEngine.ini a v něm změňte klíč "bSmoothFramerate=FALSE". Tím by měl být lock odstraněn. Podívejme se na nastavení hry:

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

První obrázek zobrazuje nastavení ovladačů pro základní testování. Druhý ukazuje nastavení s AF 16x a AA 4x. Poté co nastavím požadovanou úroveň AF i AA, spouštím v testovací utilitě mapu ShangriLa s Boty. Podívejte se na video z testování:

Občas se stane, že je průběh měření od prvního zcela odlišný. Někdy tedy netestuji dvakrát ale i vícekrát, zkrátka do doby, než jsou dva průběhy podobné. Tento systém zatím vždy fungoval bez problémů a bez výkyvů výsledků. Většinou stačí dva nebo tři průběhy, které samozřejmě zaznamená Fraps a je výsledek zprůměruji do grafů. Log vypadá takto. Měření trvá kolem 1 minuty, a celé změření jedné grafické karty tedy zabere maximálně 30 minut.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama