Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 22
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
Tuto hru testuji v originální verzi na DVD s posledním patchem 2.0. Nepoužívám žádné mody ani rozšíření (například PhysX), hra je pouze nainstalovaná z disku a opatřená patchem. Vyhlazování a filtrování nastavuji v ovladačích grafické karty. K testování používám utilitu UT3bench, kterou stáhnete zde. Může se stát, že budou hodnoty fps uzamčeny na určitém limitu, potom postupujte následovně: Najděte v adresáři hry soubor UTEngine.ini a v něm změňte klíč "bSmoothFramerate=FALSE". Tím by měl být lock odstraněn. Podívejme se na nastavení hry:
První obrázek zobrazuje nastavení ovladačů pro základní testování. Druhý ukazuje nastavení s AF 16x a AA 4x. Poté co nastavím požadovanou úroveň AF i AA, spouštím v testovací utilitě mapu ShangriLa s Boty. Podívejte se na video z testování:
Občas se stane, že je průběh měření od prvního zcela odlišný. Někdy tedy netestuji dvakrát ale i vícekrát, zkrátka do doby, než jsou dva průběhy podobné. Tento systém zatím vždy fungoval bez problémů a bez výkyvů výsledků. Většinou stačí dva nebo tři průběhy, které samozřejmě zaznamená Fraps a je výsledek zprůměruji do grafů. Log vypadá takto. Měření trvá kolem 1 minuty, a celé změření jedné grafické karty tedy zabere maximálně 30 minut.