Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 18
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
K testům používám originální verzi hry s posledním patchem 1.2. Hru spouštím s diskem v mechanice a úroveň vyhlazování nastavuji v menu hry. Anizotropní filtrování je nutné nastavit v ovladačích grafické karty. Nejprve tedy nastavím hodnotu AF v ovladačích, pak spouštím hru a nastavuji v menu. Podívejte se na nastavení:
První obrázek ukazuje nastavení bez vyhlazování, druhý poté s hodnotou AA 4x. Další trojice obrázků ukazuje mnou používané nastavení. Je mrzuté, že po každé změně rozlišení a nastavení se hra chce restartovat. To enormně prodlužuje samotné testování, obejít to ale nelze.
Já hrají základní první závod v Race Day, kde jsem nic neměnil. Jak se hra nainstalovala, tak je závod nastaven. Projíždím jedno celé kolo, na mou amatérskou jízdu se můžete podívat:
Sice jsem skončil na posledním místě, Fraps ale mou jízdu pečlivě zaznamenal. Log najdete zde. Tradičně i v této hře hraji úsek dvakrát a výsledek průměruji. Jedno měřené kolo trvá kolem 2 minut. Když sečteme množství restartů hry, dlouhou dobu nahrávání a nastavování, je doba potřebná k otestování jedné grafiky, zhruba 50 minut.