Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 17
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
I když se zdá tato hra celkem nenáročná, opak je pravdou. Do budoucna bude ale tento titul nahrazen jiným, nyní jej zde ale ještě nacházíte. Testuji s verzí prodávanou u nás, na kterou nevyšel žádný patch. Vyhlazování a anizotropní filtrování nastavuji v ovladačích grafické karty.
První obrázek zobrazuje nastavení ovladačů pro základní testování. Druhý ukazuje nastavení s AF 16x a AA 4x. Poté co nastavím požadovanou úroveň AF i AA, spouštím hru. Nastavení si opět prohlédněte na obrázku:
Možnosti nastavení nejsou nijak široké, vše je na High. Pokud v této hře změním nastavení, je nutné ji restartovat. V opačném případě jsou úrovně fps podivné. Hrají hned úvodní level, tedy nepotřebujete žádnou save pozici. Úvodní animace se dá odkliknout. Podívejte se na můj průchod levelem:
Hraji jakousi první, výukovou misi, kterou zaznamenávám Frapsem. Záznam a testování končím u druhého Checkpointu. Výsledný log najdete zde. Jeden průchod hrou trvá přibližně 2,5 minuty. Já testuji dvěma průchody a výsledkem je průměr. Otestování jedné grafiky, včetně několika restartů a nahrání levelu, trvá někde kolem 40 minut.