jak-testujeme-graficke-karty-pohled-do-zakulisi
Hardware Článek Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 16

Z. Obermaier

Z. Obermaier

24. 3. 2009 06:00 85

Seznam kapitol

1. Úvod - Testujeme, testujte i vy .. 2. Testovací sestava 3. Testovací hry a metodika 4. Fallout 3 5. Call Of Duty 5 6. Left 4 Dead 7. Far Cry 2 8. Dead Space 9. Bioshock 10. World In Conflict 11. Tomb Raider Underworld 12. GTA IV 13. Call Of Duty 4
14. Devil May Cry 4 15. Crysis Warhead 16. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 17. Brother In Arms: Hells Highway 18. Race Driver: GRID 19. Half Life 2: Episode Two 20. Company Of Heroes: Opposing Fronts 21. Mass Effect 22. Unreal Tournament 3 23. Enemy Territory: Quake Wars 24. Jak dlouho trvá test? 25. Závěr

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.

Reklama
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Oblíbenou akci testuji v originální české verzi s předposledním patchem 1.5.0.7. Existuje ještě verze 1.5.0.8, u té mi ale na GeForce nefunguje vyhlazování, zůstal jsem tedy u staršího patche. Testuji s originálním diskem v mechanice a vše nastavuji v menu hry. Po každé změně nastavení hru restartuji, některé změny se totiž bez restartu neprojeví. Následuje opět nastavení hry:

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Mám hru nastavenou, jak vidíte na obrázcích, což není maximální kvalita. Při tomto nastavení je ale hra hratelná i na běžných kartách, ovšem dokud nezapneme vyhlazování. Velice důležitá je v tomto případě použitá save pozice, protože ta je uložená ve chvíli, kdy se nejvíce projevují efekty světla a mají brutální dopad na fps. V této hře můžeme pouze jiným denním časem (ve hře) radikálně ovlivnit výsledek testů, já používám tuto "náročnou" save pozici.

V menu hry měním, kromě rozlišení, pouze úroveň AF (2-16) a AA (4x), Po každé změně hru restartuji, ta se ale už podruhé načítá velmi rychle. Testuji pobíháním po základním táboře, kdy vše zaznamenává Fraps. Podívejte se na můj obvyklý okruh:

Celé měření trvá kousek pod 2 minuty. Výsledkem bývá podobný log, jako je tento. Také u této hry je nutné projít měřený úsek dvakrát a výsledek zprůměrovat. Pro otestování jedné grafické karty, je tedy zapotřebí minimálně 65 minut.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama