Asus Matrix série - Radeony jak mají být | Kapitola 5
Seznam kapitol
Před nějakou dobou uvedl ASUS na trh sérii grafických karet označených "Matrix". První modely byly postavené na jádrech G94 a G92, jednalo se o modely GeForce 9600 GT a GeForce 9800 GT. Tuto sérii karet výrobce rozšiřuje i dalšími dvěma modely z konkurenčního tábora. Dnes si představíme Radeon HD 4850 a HD 4870 z této řady. Díky použití lepšího chlazení a pokročilých funkcí na zvyšování napětí jsou obě nové karty jsou vhodné především pro přetaktování.
Následující tituly byli testovány v dnes oblíbeném rozlišení 1680 x 1050, které reprezentuje 22" LCD. Testoval jsem bez vyhlazování, ale také s ním. Abychom skutečně odhalili potenciál karet po přetaktování, nastavil jsem hodnotu pro anti-aliasing na 4xAA. Vyšší úroveň vyhlazování zbytečně snižuje výkon a na obraz má minimální vliv, upřednostnil jsem hratelnost a takto se FPS držela v rozumných hladinách.
Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Short Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Ultra High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + benchmark. Průlety bažinami, které benchmark obsahuje dokresluje skutečné výkony karet ve hře. Výsledky jsem sečetl a zprůměroval.
Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Použil jsem testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní. Výsledky pak vypisuje samotná utilita. Nastavení bez a s vyhlazováním bylo nastaveno na Fanatik. Hodnotu AF jsem nastavil v ovladačích, AA jsem pak nastavoval v menu testovacího nástroje.