Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus Matrix série - Radeony jak mají být
Asus Matrix série - Radeony jak mají být
autor: Mirek Ko , publikováno 4.3.2009
Asus Matrix série - Radeony jak mají být

Před nějakou dobou uvedl ASUS na trh sérii grafických karet označených "Matrix". První modely byly postavené na jádrech G94 a G92, jednalo se o modely GeForce 9600 GT a GeForce 9800 GT. Tuto sérii karet výrobce rozšiřuje i dalšími dvěma modely z konkurenčního tábora. Dnes si představíme Radeon HD 4850 a HD 4870 z této řady. Díky použití lepšího chlazení a pokročilých funkcí na zvyšování napětí jsou obě nové karty jsou vhodné především pro přetaktování.


Po sérii grafů se podívejme na výsledky v přehlednější formě. Prohlédnout si je můžete v následující shrnující tabulce:

Asus Matrix série - Radeony jak mají být

O tom, že se lídrem stane a bude Radeon HD 4870 nebylo pochyb. Po přetaktování také tato karta nemá ve svém výkonu téměř žádnou konkurenci. Zde s ní mohou soupeřil leda už jen karty s jádrem G200. Velice pěkných výsledků dosahoval také přetaktovaný Radeon HD 4850, který byl pro mě velikým překvapením a byl jsem z jeho výkonu doslova nadšen.

Závěr a hodnocení

Asus Matrix série - Radeony jak mají být

Výkon a možnosti přetaktování obou karet již známe, tedy si pojďme oba produkty zhodnotit. Zpracování karet, chlazení a kompletní příslušenství je perfektní. Za svoje peníze dostává zákazník opravdu adekvátní produkt bez kompromisů. Zpočátku jsem měl k oběma kartám jistou nedůvěru, jako ke každé speciální edici. Ty totiž často bývají v některých klíčových vlastnostech ošizené, v tomto případě to ale neplatí. Výkon a možnosti přetaktování mne totiž doslova nadchly, a používání nástroje iTracker mne uchvátilo a velmi bavilo.

Asus Matrix série - Radeony jak mají být

Pokud se rozhodnete sáhnou hlouběji do kapsy a pořídíte si jednu z těchto karet, budete jistě spokojeni. Radeon HD 4870 pořídíte za 7000 Kč s DPH a Radeon HD 4850 za 5000 Kč s DPH. Ano, cena obou je proti běžným edicí značně vyšší, v možnostech ladění a přetaktování se ale investice nezdá zase tak extrémní. Když k tomu připočteme zcela tichý 2D režim, už v základu vysoký výkon a softwarový nástroj iTracker, jde určitě o zajímavé řešení. Škoda jen, že karta Radeon HD 4870 nepřišla na trh s 1 GB paměti, osazených 512 MB je dnes již opravdové minimum.

Výhody:
Tiché a účinné chlazení ve 2D
Možnost vysokého přetaktování, aplikace iTracker - regulace napětí, otáček a tvorba profilů
Vysoký výkon i bez přetaktování.

Nevýhody:
Vysoká cena karet
Pouze 512 MB paměti
V zátěži o kartě budete vědět i přes kvalitní chlazení.

Za půjčení karet ze série Matrix děkujeme ASUS Computer CZ

Asus Matrix série - Radeony jak mají být



Tagy: Asus  Matrix  Radeon  HD 4870  HD 4850  recenze  test  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.3.2009 08:26:11   212.111.4.xxx 123
Řekl bych, že je to "recenze" přesně v duchu článku pana Rybky, který vyšel minulý týden, konkrétně odstavec Nevděčný život moderního novináře.

Dovuluji si poznamenat, že moje Sapphire HD4850, kterou jsem si pořídil krátce poté, co byly oficiálně uvedeny na trh, šla přetaktovat 750/1100 se stock chladičem (za použití AMD GPU Clock Tools 0.9.8, ověřeno testem v ATI Tool 2.6) a 800/1100 po mírném vmodu s Accelerem S1, takže 770/1035 s dvouslotovým chladičem při možnosti měnit napětí nepovažuji za žádný zázrak. Pravda, taky jsem o ní v zátěži se stock chladičem věděl, jak lakonicky uvádíte v nevýhodách ...
4.3.2009 08:58:38   62.40.69.xxx 52
to OC u HD4870 je celkem zklamani. Moje Powercolor PCS+ de z 800/3800 na 850/4400.
4.3.2009 09:07:28   85.71.106.xxx 73
Toto byli stoprocentne stabilni frekvence, holt kazdy kousek je jiny...Jádro zvládalo 850 az na Stalker, neprosel ani nizsimi frekvencemi, stabilni tedy 810 MHz. Pokud bychom Vas chteli vodit za nos, nebylo by nic lepsiho nez ho z testu vyradit a placat se zde do prsou. Jenze nic takoveho se na PCT nikdy nestane. Proto ten nic moc vysledek v OC s HD 4870.
4.3.2009 12:28:47   62.209.192.xxx 42
tim chcete rict ze testovani stability ve trech hrach je rozhodujici? co kdyby se testovalo na 20? treba by sla nataktovat jeste min
4.3.2009 12:35:11   85.71.106.xxx 62
opet spatne, stabilita nebyla testovana ve 3 hrach, ale v desitce hrach plus podpurne programy na testovani stability... bohuzel nevim , kde byla chyba...ale STALKER si proste s takty nerozumel, jinde bez kompromisu..Kdyz se udela objetivni test a ne rychlokvaska jako na jinych CR webech, kde taktovani zabere 5minut a je u konce tam nenarikate, na serioznim magu brecite neustale
4.3.2009 12:34:13   212.111.4.xxx 33
Nestabilita ve hrách může být i záležitost ovladačů. Leckdy padají i na defaultních taktech ...
4.3.2009 08:48:11   78.99.147.xxx 31
ja by som sa chcel spytat ci sa aj dockame tych save pozicii v hrach na ktorych sa testovalo, presne nastavenie benchmarkov a podobne aby sme si mohli aj sami porovnat vykon vlastnych zostav s tu testovanymi (myslim ze kedysi to tu jeden z autorov sluboval na fore ale uz si nepamatam ktory..) bol by som moc vdacny za take nieco.... aspon by ludia mohli do komentarov obcas aj napisat svoje vysledky... Dakujem
4.3.2009 08:51:59   85.71.106.xxx 72
Pozic neni treba, nastaveni na kterem bylo testovano je napsano ve clanku, poto staci pouze benchmark spustit a porovnat vysledky s vysledky v testu.
4.3.2009 09:21:47   78.45.121.xxx 66
Pánové, to jste mě teda sklamali....
4.3.2009 09:46:31   195.80.172.xxx 51
myslis tu ciernu dieru?
4.3.2009 11:54:07   78.45.121.xxx 71
Ano, myslím tu, kde končí nehodící se příspěvky...
9.3.2009 10:12:24   147.251.53.xxx 20
Jsem tu trochu pozdě... Myslíte ty, co poukazují na to, že tento článek vypadá jako reklama? Překvapuje mne totiž, že tu žádné nevidím...
4.3.2009 09:49:04   212.67.92.xxx 32
Bohužel v článku chybí zmínka, že podpora iTrackeru není zatím pro Visty ani 64bitové systémy....

Mám kartu Matrix asi 4 měsíce a v zásadě jen kvůli dobré možnosti podtaktování 9800GT - 250MHz GPU a 0,9V. Takže nežere, ani netopí, ale jen v XP :-(

To že nejsou drivery pro 64bit (to jsem zkusil) a myslím ani 32bit Visty je ale dost velký bug.

A tradičně Asus neaktualizuje svojí podporu, takže k řadě karet skončíte s verzí 1.01 nebo 1, i když se dá vyšťourat i verze 1.06 (ta podporuje i zmíněné ATI verze a opravuje nějaké chyby, které v iTrackeru jsou)

PS: nikdy bych neřekl, že je iTracker hezký, mě stačí čtvercový box s táhly :-)
4.3.2009 09:53:16   212.67.92.xxx 31
Tedy omlouvám se, našel jsem, že jste testovali pod 64bit Vistami, ale mě iTracker pod 64bity nepracuje
(aspoň starší verze ne a verzi 1.06 jsem našel až dnes)
4.3.2009 09:55:48   85.71.106.xxx 62
Opet placani do vody, bohuzel znacne rozporuplne...nemate pravdu, dokonce tvrdite nepravdu..iTracker pro 64-bitovou verzi Vist funguje, konkretne s verzi 1.0.6. jsem nemel nejmensich problemu. Kde je problem u Vas to opravdu nevim..:=)
4.3.2009 09:52:34   91.127.53.xxx 32
Tiež mám osobné skúsenosti s touto radou kariet avšak sa jedná o Asus EN9600GT MATRIX 512MB GDDR3 s tým, že neviem ako sú na tom Radeony, ale 2D režim s touto kartou dokonca aj pri prehrávaní DXVA (H.264) je ventilátor úplne vypnutý takže 0dba.
4.3.2009 09:58:30   217.195.161.xxx 21
Pro vsechny stouraly, po obede se dockate prekvapeni. Hadejte co to asi bude?
4.3.2009 11:54:38   213.29.24.xxx 32
Už je po obědě a žádného překvapení jsem si nevšiml...
4.3.2009 11:58:11   213.29.24.xxx 31
A pokud čekáte na to tipování... tipuji TRAMVAJ
4.3.2009 09:58:57   213.151.236.xxx 32
...len taký malý OT: Na fotke na prvej strane nie sú tri HD4850, ale (zdola nahor): HD4850, 9600GT a 9800GT Že ako to viem? Kdesi som to už videl...aha! V mojom foťáku :-D http://www.pc.sk/modules.php?name=article&what=read&v=1219960815&p=2
4.3.2009 10:02:04   85.71.106.xxx 43
:=D
4.3.2009 10:11:50   213.151.236.xxx 41
;-) Fajn, popisok je už konkrétnejší...ale aspoň zdroj foto môžete uviesť, keď ju už použijete...
4.3.2009 10:06:48   193.85.210.xxx 53
"Procesor E8200 patří dnes spíše k podprůměru, ale pro náš test je dostačující."
No LOL!
4.3.2009 10:07:13   85.71.106.xxx 53
jen pro doplnění: článek bych chtěl věnovat jedné blízké osobě, která mi v době jeho psaní odešla ze života.
4.3.2009 10:31:11   160.218.229.xxx 45
Má smysl tu kartu drtit přetaktováním, které přidá 2 fps ?
4.3.2009 11:08:21   15.219.153.xxx 32
ANO! a myslim, ze taketo reci nepatria na server pc TUNING. xceme predsa zo svojich kariet maximum. To neznamena, ze ju drtime, ale ze ju vyuzivame na plno.
4.3.2009 10:54:51   88.101.18.xxx 64
Nějak mi přišlo, že jsem spíše četl článek z marketingového centra než nezávyslou recenzi. Ještě k tomu stoupání vzduchu při pasivnim režimu. To bych nazval spíš unikání nahromaďěného teplého vzuchu. Stoupal by kdyby měl kam a to by musel být pasiv na druhé straně karty
4.3.2009 13:12:33   83.240.99.xxx 53
Nezávislý je od slova viset.
Jinak test musel být samozřejmě pozitivní, plný energie, hravosti, přátelství a lásky, jinak už by nikdy žádná další soutěž sponzorovaná firmami ASUS a AMD nebyla
4.3.2009 16:22:51   88.101.18.xxx 51
jj psal sem to předtim než byla uveřejněná ta soutěž. Teď už je mi všechno jasný :-) A i když PCTuning dělá trochu kurvu, tak je vlastně chápu. A dneska už to ani jinak nejde. Ten Rybkuv článek si špatně načasovali :-)
4.3.2009 16:46:25   78.45.121.xxx 31
To se pleteš, Rybkův článek měl připravit půdu...
4.3.2009 11:09:03   88.101.165.xxx 31
V grafu máš jako nejslabší kartu uvedeného Radeona 4870 místo netaktnuté 4850ky.. je to trochu matoucí..
4.3.2009 11:54:29   85.71.106.xxx 52
díky, opravím až dorazím domů, momentálně nejsem přítomen..ale ještě jednou díky za postřeh, jak vidíte podle všech komentářů:100 lidí=100 chutí, nelze se zavděčit každému. Každopádně díky za každý podnět pro zlepšení do budoucna, děláme to pro Vás. -- Mirek
4.3.2009 12:38:48   62.209.192.xxx 43
nejak sem nepochopil to vase vysvetleni k obrazkum :o) pred nima pisete ze se ohraty vzduch fouka primo ven ze skrine ale na obrazku je pak nasavani skrz zadni perforace
5.3.2009 08:06:22   62.209.192.xxx 32
cetl si to nekdo nez tady nakliknul blabol? protoze ty obrazky me opravdu prijdou matouci kdyz si je spojim s tim vysvetlenim pod nima a hlavne nevim jak by se mohl u druhyho obrazku ten vzduch nasavat kdyz by se ty ventilatory nemely tocit (a ne kazdej ma v casu podtlak)
4.3.2009 19:32:08   89.103.32.xxx 30
"Mi jsme profil nazvali příznačně PCTuning.cz" (2. strana článku)
4.3.2009 22:07:42   88.103.109.xxx 116
Ano, z PCT se stává postupem času nečitelná žumpa plná hrubek, (prý) překlepů, nedostatků, nepřesností. U diskutujících můžeme hrubky tolerovat, u "novinářů" ne. Nejhorší na tom je, že při výtkách k pravopisu se ozývá tlupa Neandrtálců vehementně klikající na bláboly, která křičí, že stačí, že je článek čtivý a obsah sdělení jasný. Ano, takovým chyby nevadí, protože je nevidí. A protože je nevidí ani autoři, mohou se hrdě přihlásit k této tlupě taktéž. Výmluvy typu: "Psal jsem to večer, ve spěchu..." nejsou hodny novináře. Člověku, který ovládá jazyk, se může stát (a to především při psaní na klávesnici), že chybu udělá, ale vždy na ni přijde, protože hrubka bije do očí, když si chybující autor po sobě čte své dílo.
4.3.2009 22:26:10   85.70.190.xxx 86
Takový chytráky jako seš ty úplně miluju a bohužel jich je tu plno. Chtěl bych vidět, jak by vypadal tvůj článek, ale určitě by byl bez chyb a článek Mirka Kočího by strčil s přehledem do kapsy. Myslím, že si neuvědomuješ, kolik úsilí člověk věnuje jenom testování a třeba tvorbě grafů, aby někde neudělal chybu při zapisování hodnot atd. Pak už je možné, že se někde v tak rozsáhlém článku objeví nějaká ta chybka. Takže abych to shrnul, zalez si do žumpy plný s....k (v tvém případě) sám.
4.3.2009 22:46:32   88.103.109.xxx 104
Děkuji za poklonu. Ano, byl by bez chyb. Uvědomuji si plně, kolik úsilí člověk vyvine při vyplňování tabulky v Excelu. Také jsem si plně vědom, jaké úsilí musí Obermaier vyvinout při hledání vzorečku na výpočet počtu procent v sešitě ze sedmé třídy. Rozsah článku je způsoben množstvím obrázků a grafů, nikoliv množstvím textu. V těch pár řádcích udělat chybu ve vyjmenovaném slově je ostuda. A tvoji poslední větu komentovat nebudu, vypovídá něco o tvé úrovni.
5.3.2009 07:24:13   83.208.155.xxx 53
Že tady do té žumpy lezeš, když se ti to tak nelíbí! Ale vlastně né, ty jsi jenom takový normální exhibicionista, co se schovává za český jazyk. Neboj, to se časem spraví, a my tě zatím budeme ignorovat... :-P
5.3.2009 11:17:34   193.165.228.xxx 42
Tento web před časem Obermaier pasoval málem na nejlepší web pod sluncem (přel se s někým z EHW), tak co bych si ho nepřečetl? Lézt si mohu po netu kde chci a mám-li možnost vyjádřit svůj názor, tak ho vyjádřím a napíšu, co se mi líbí-nelíbí.
Normální exhibicionista neexistuje, a jestli ano, tak se neschovává, ale naopak ukazuje. A jestli tvoje ignorace spočívá v odpovídání na příspěvky, tak mě ignoruj dál.

Pročpak se asi rolují příspěvky? Potrefená opět kejhá?
5.3.2009 12:20:19   85.71.106.xxx 62
Rolují vzhledem k tomu, že se tu řeší věci, které absolutně nesouvisí s článkem.
5.3.2009 12:46:26   193.165.228.xxx 72
Chyby v článku nesouvisí s článkem a jeho kvalitou?
5.3.2009 12:48:34   193.165.228.xxx 42
A proč rolují jen moje příspěvky? Ostatní ve vlákně zůstaly nedotčeny. Něco osobního?
4.3.2009 20:08:19   85.132.163.xxx 31
Ja mam matrix 4850 na taktech 780/1100 a nárust výkonu je nejvíce poznat v assasinovi a v race driver grid kde je rozdíl 15-20fps.
4.3.2009 21:35:54   62.65.183.xxx 41
Preco ste testovali s ovladacmi 9.1, ktore obsahuju AF Bug z hrach - Crysis, Crysis Warhead a S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky a ktomu ste tieto hry aj pouzili a dokonca ste vynutili 16x AF ?
5.3.2009 20:39:40   90.178.125.xxx 31
Na straně "7. 3DMark Vantage" jsou v grafu tři 4870 a jenom jedna 4850.
5.3.2009 21:55:30   78.98.134.xxx 52
Mozem vediet preco ste tak brutalne premazali komentare? Na PCT clovek nemoze vyjadrit svoj nazor ci ako? PAN AUTOR AK NAHODOU NEVIETE, KRITIKA MA DVE STRANKY - DOBRU A ZLU. AK SI MYSLITE, ZE ZMAZANIM ZLEJ KRITIKY UROBITE Z BIEDNEHO CLANKU NIECO VIAC, STE NA OMYLE ...

P.S. Nezabudnite aj toto vymazat ...
5.3.2009 22:15:34   62.65.183.xxx 31
Este raz -> ak su nejake ovladace dobugove (podvod, za ucelom zvysenia vykonu GPU, zamerne/nechtiac) tak asi tie ovladace nebudem pouzivat v testoch a tak dalej rozvyjat flame... Aspon poznacte, ze "berte test s 16x AF s rezervou za pritomnosti AF Bugu v ovladacoch 9.1", alebo aspon prepise info o pouzitych ovladacoch z 9.1 na 9.2 aby to vyzeral odoverihodnejsie...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

178 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 79.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.