Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů | Kapitola 9
Seznam kapitol
Dnes se naposledy podíváme na vliv výkonu procesoru počítače na herní výkon. V třetí a závěrečné části srovnáme šest zajímavých procesorů na základních frekvencích. Změříme, jak si poradí s klasickou i duální grafickou kartou a porovnáme jejich výkon. Také si řekneme, jak se herní výkon zvýší po přetaktování, a jestli má smysl taktovat CPU kvůli hrám.
Hra Dead Space představuje výrazně dobře optimalizovaný Unreal engine. Hra nijak netěží z více jader procesoru a fps jsou stejná jak na dvoujádru i čtyřjádru. Všechny hlavní procesory dosáhly srovnatelných výsledků a podávají rovnocenný výkon. Na spodu grafu zůstala opět tradiční dvojice outsiderů - Celeron a Athlon 64 X2 6400+. Na obou z nich je hra plynule hratelná, Athlon X2 64 dopadl krapet lépe.
Přetaktování procesoru je u této hry znát a výkon téměř všech procesorů stoupl po přetaktování zhruba o 10 procent. Vzhledem k vysokým základním hodnotám fps je to ale zbytečný nárůst, plynule hratelná hra je i bez přetaktování. Nárůst výkonu Celeronu je 35 procent a hra je na něm solidně hratelná ve všech rozlišeních.