Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Dnes se naposledy podíváme na vliv výkonu procesoru počítače na herní výkon. V třetí a závěrečné části srovnáme šest zajímavých procesorů na základních frekvencích. Změříme, jak si poradí s klasickou i duální grafickou kartou a porovnáme jejich výkon. Také si řekneme, jak se herní výkon zvýší po přetaktování, a jestli má smysl taktovat CPU kvůli hrám.
Ve hře Fallout 3, která je značně limitovaná procesorem, je výsledek všech procesorů velmi podobný. Pokud nějaké rozdíly jsou, jde o zanedbatelné fps v řádu jednotlivých snímků. Core i7 je sice nejvýkonnějším čipem, s vyšším rozlišením se ale i tyto drobné rozdíly stírají. Výkonově zaostávají pouze dva procesory, o mizerném výkonu jednojádrového Celeronu není potřeba se zmiňovat. Také Athlon X2 64 na frekvenci 3200 MHz (ekvivalent modelu 6400+) znatelně zaostává za dnešními moderními CPU. Hratelné to s ním sice je, ovšem již na hranici plynulého hraní.
První tabulka nám ukazuje výkon na základních frekvencích a po přetaktování. Většina procesorů si přetaktováním polepšila o zhruba 11 procent, pouze výkon Athlonu 64 X2 nenarostl vůbec - limituje výkon grafiky i v přetaktovaném stavu. Stoprocentně přetaktovaný Celeron navýšil fps o 63 procent, k plynulé hratelnosti to ale stále nestačí.