Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů | Kapitola 13
Seznam kapitol
Dnes se naposledy podíváme na vliv výkonu procesoru počítače na herní výkon. V třetí a závěrečné části srovnáme šest zajímavých procesorů na základních frekvencích. Změříme, jak si poradí s klasickou i duální grafickou kartou a porovnáme jejich výkon. Také si řekneme, jak se herní výkon zvýší po přetaktování, a jestli má smysl taktovat CPU kvůli hrám.
Hra GTA IV je značně omezená hrubým výpočetním výkonem procesoru a počtem jeho jader. S grafickou kartou s jedním GPU, nejsou ještě rozdíly tolik vidět, ale i zde dvoujádro Core 2 měřitelně zaostává. Hra se ale dá hrát i na dvoujádru, omezíme li některé detaily a volby. Náročnost enginu dokládá odstup Athlonu X2 64 6400+, který grafiku výrazně limituje. S Celeronem se podíváte pouze do menu, a i to je trhané.
Ani přetaktováním procesorů si mnoho nepomůžete, škálování výkonu s frekvencí je v této hře nulové. Nárůst je opět v rámci chyby měření, než nějaký opravdový. Výjimka je Celeron, který navýšil svůj výkon dvojnásobně, stále se s ním ale podíváme pouze do menu, hra je nadále nehratelná.