Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů | Kapitola 11
Seznam kapitol
Dnes se naposledy podíváme na vliv výkonu procesoru počítače na herní výkon. V třetí a závěrečné části srovnáme šest zajímavých procesorů na základních frekvencích. Změříme, jak si poradí s klasickou i duální grafickou kartou a porovnáme jejich výkon. Také si řekneme, jak se herní výkon zvýší po přetaktování, a jestli má smysl taktovat CPU kvůli hrám.
Hra World In Conflict nepotřebuje čtyřjádro ani vysokou frekvenci CPU. Potřebuje totiž vysoký výpočetní výkon procesoru, proto Core i7 představuje ideální volbu. Ostatní moderní čipy podaly naprosto shodné výsledky a představují pro hru minimální možné řešení. Dvoujádrový Athlon X2 64 6400+ na hru nestačí, a ta na něm není plynulá v žádném rozlišení. Tento procesor neutáhne GeForce GTX 280, Windows Vista a ještě náročnou hru. O "výkonu" Celeronu nemá cenu ani hovořit.
Přetaktováním je možné si o několik fps polepšit. Valná část procesorů si dopomohla k necelým 10 procentům výkonu navíc. Bohužel ani tento nárůst nestačil pro Athlon 64 X2 a Celeron k dosažení plynulých fps. U těchto dvou procesorů budete muset snížit nějaké detaily ve hře, jinak na se na hratelné fps s Athlonem X2 64 nedostanete. S Celeronem vám ale zřejmě nepomůže ani svěcená voda.