Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů | Kapitola 19
Seznam kapitol
Dnes se naposledy podíváme na vliv výkonu procesoru počítače na herní výkon. V třetí a závěrečné části srovnáme šest zajímavých procesorů na základních frekvencích. Změříme, jak si poradí s klasickou i duální grafickou kartou a porovnáme jejich výkon. Také si řekneme, jak se herní výkon zvýší po přetaktování, a jestli má smysl taktovat CPU kvůli hrám.
V jediném závodním titulu, Race Driver GRID jsou výsledky nachlup stejné jako u předešlé hry. Čtyřjádrový čip není pro hru nutný, a všechny dnešní procesory podávají dostatečný výkon pro maximum fps produkovaných grafickou kartou. Pozadu zůstaly Athlon 64 X2 a Celeron, což ale není žádné překvapení. Rozdíl mezi nimi je ale zásadní, na Athlonu X2 64 je hra stále ještě plynulá a hratelná. Na Celeronu nikoliv.
Také s přetaktováním se opakuje stará známá písnička. Nárůst výkonu se nekoná, vyšší frekvence CPU už z grafiky prostě vyšší fps nevytáhne, jsme na maximu jejích možností. Přetaktovaný Celeron dosáhl navýšení výkonu o 85 procent, na hratelné úrovně fps to ale nestačí.