vliv-cpu-na-herni-vykon-3-3-herni-vykon-procesoru
Hardware Článek Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů

Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 2. 2009 06:00 152

Seznam kapitol

1. Úvod - Konečně ve finále .. 2. Testovací sestavy 3. Testovací hry a metodika 4. Jak číst grafy a tabulky? 5. Fallout 3 6. Call Of Duty 5 7. Left 4 Dead 8. Far Cry 2 9. Dead Space 10. Bioshock 11. World In Conflict 12. Tomb Raider Underworld 13. GTA IV 14. Call Of Duty 4
15. Devil May Cry 4 16. Crysis Warhead 17. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 18. Brother In Arms: Hells Highway 19. Race Driver: GRID 20. Half Life 2: Episode Two 21. Company Of Heroes: Opposing Fronts 22. Mass Effect 23. Unreal Tournament 3 24. Enemy Territory Quake Wars 25. Shrnutí výkonu 26. Nárůst výkonu s přetaktováním 27. Poměr cena - výkon herních procesorů 28. Závěr celého testu

Dnes se naposledy podíváme na vliv výkonu procesoru počítače na herní výkon. V třetí a závěrečné části srovnáme šest zajímavých procesorů na základních frekvencích. Změříme, jak si poradí s klasickou i duální grafickou kartou a porovnáme jejich výkon. Také si řekneme, jak se herní výkon zvýší po přetaktování, a jestli má smysl taktovat CPU kvůli hrám.

Reklama
Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů
i Zdroj: PCTuning.cz

Dva poslední týdny jsme vám každé pondělí přinesli jeden pohled na procesorový výkon a jeho vliv na hry. Čtenost a ohlasy čtenářů hovoří o značném úspěchu obou předešlých částí. O popularitě také svědčí podobný test na některých méně významných českých webech, kteří si na tomto tématu chtěli také "přihřát polívčičku". Na náš mega-test ale jejich počin nestačí, nemůže se našemu testu rovnat v žádném směru. Ať už v komplexnosti našeho přehledu, ale hlavně jeho zpracováním a čitelným přínosem. My na tradici našich kladně hodnocených prvních dvou částí, navážeme dnes s posledním dílem. Ten vznikl pouze na žádost Vás, čtenářů. Přání a připomínky čtenářů jsou u nás na prvním místě, recenze píšeme pro vás.

Abychom vám podali obraz o procesorovém výkonu skutečně kompletní, přistoupíme dnes k testování konkrétních procesorů na základních taktech. Šest zajímavých procesorů porovnáme ve dvaceti hrách a třech rozlišeních, včetně vyhlazování. První část testu byla teoretická a obecná, srovnávali jsme platformy a nikoliv konkrétní CPU a grafiku. Už tehdy jsem ale tvrdil, že přetaktování procesorů se na herním výkonu nijak významně neprojeví, a dnes vám to dokáži měřením. Abychom ale dostáli slibům, a do budoucna zodpověděli i tuto častou otázku, vznikl právě dnešní test.

V druhém díle se obecná část týkala už jen procesorů a platforem, grafické karty jsme již zkonkretizovali. Ukázali jsme vám vliv CPU na duální grafické karty. V této části se více přiblížíme domácím podmínkám většiny čtenářů, kteří procesor nijak netaktují a používají ho na základní frekvenci.

Po úvodních kapitolách vás čeká kompletní porovnání výkonu procesorů na klasickou grafickou kartu s jedním GPU, poté na řadu přijde stejný test s duálním Radeonem HD4870 X2. Portfolio testovacích procesorů jsme rozšířili o AMD Athlon 64 X2 5000+ a jednojádrový Intel Celeron 420. První z nich představuje stále hojně používaný dvoujádrový Athlon, a druhý procesor jsem doplnil jen pro zajímavost - jak si povedou dnešní hry na Single Core. V další kapitole se podíváme, jak se vliv na herní výkon změní s nepřetaktovaným, a přetaktovaným CPU. V této souvislosti si také ukážeme, jaká minimální frekvence CPU, dokáže ještě "nakrmit" duální Radeon HD4870 X2 a kartu výrazně nebrzdí. Na závěr nás čeká i porovnání cen a výkonu, kde vyhlásíme nejvýhodnější herní procesor.

Co chceme zjistit?

Všechny dosavadní otázky jsme si zodpověděli v minulých dvou článcích. Aby bylo možné najít všechny poučky na jednom místě, zopakuji je dnes ve shrnujícím závěru. Hlavní dnešní náplní je otestovat procesory na svých defaultních pracovních frekvencích, v běžných konfiguracích a porovnání jejich výkonu s přetaktovanými procesory ze dvou prvních částí testu. Dnes budeme tedy hledat odpovědi na následující otázky:

  • Jak si dnes výkonově stojí běžně dostupné (nepřetaktované) CPU na poli her?
  • Jak velký vliv na herní výkon má přetaktování procesoru?
  • Jaký poměr cena/výkon mají testované procesory?
  • Jaká je minimální frekvence CPU, aby nebrzdil Single-GPU a Multi-GPU?
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama