asus-geforce-gtx-285-uspornejsi-a-vykonnejsi
Hardware Článek Asus GeForce GTX 285 - Úspornější a výkonnější

Asus GeForce GTX 285 - Úspornější a výkonnější | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

20. 1. 2009 06:00 56

Seznam kapitol

1. Úvod - první 55nm GeForce v testu 2. Asus GeForce GTX 285 - Obsah balení 3. Asus GeForce GTX 285 - Detaily karty 4. Porovnání s GeForce GTX 280 a specifikace 5. Testovací sestava 6. Testovací hry a metodika 7. 3DMark Vantage 8. Fallout 3 9. Call Of Duty 5 10. Left 4 Dead 11. Far Cry 2 12. Dead Space 13. Bioshock 14. World In Conflict 15. Tomb Raider Underworld 16. GTA IV 17. Call Of Duty 4
18. Devil May Cry 4 19. Crysis Warhead 20. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 21. Brother In Arms Hells Highway 22. Race Driver GRID 23. Half Life 2 Episode Two 24. Company Of Heroes Opposing Fronts 25. Mass Effect 26. Unreal Tournament 3 27. Enemy Territory Quake Wars 28. Mirrors Edge 29. Cryostasis 30. Enkódování videa v Badaboom 31. Shrnutí výkonu 32. Spotřeba, teplota, přetaktování 33. Závěr

V dnešním testu se podíváme na novou grafickou kartu GeForce vybavenou 55nm jádrem G200. Tento produkt se má stát výkonovým nástupcem karty GeForce GTX 280, po které také převezme označení "nejvýkonnější single karta" na trhu. Jak se projeví vyšší frekvence na výkonu, a jak 55nm jádro na provozních vlastnostech jsme pro vás změřili a výsledky vám přinášíme.

Reklama

V dnešním testu se pohybujeme na rozhraní střední vyšší a vyšší třídy. Zvolil jsem tedy předpokládaná rozlišení tohoto segmentu trhu. Úplně nízké nastavení 1280x1024 jsem zcela a navždy opustil, jako základní považuji dnes rozlišení 22" LCD - 1680x1050. To jsem doplnil vyšším rozlišeních 24" panelu 1920x1200 a na úplný luxus v podobě 30" panelu s rozlišením 2560x1600 jsem také nezapomněl. Všechny hry, kde to bylo možné, jsem testoval také s vyhlazováním 4xAA, v tomto segmentu není vyšší nastavení nutné. Vyhlazování 8xAA používáme pouze u absolutního high-endu v podobě duálních karet a řešení, ty mají na podobné legrace dostatek výkonu.

Asus GeForce GTX 285 - Úspornější a výkonnější
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře (hodnotu 8x v ovladači). Pozor, tato hra limituje maximální fps, je nutné zadat v konzoli příkaz, který limitování zruší.
  • Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "Super High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
  • Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá asi 10 minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, pokud se použije pro testování program TPU Bench, SLI neškáluje. Je nutné spouštět demo příkazem konzole, pak vše funguje.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, volbu menu "Multi Core Rendering" jsem zapnul, radikálně přidává na počtu fps.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor, u karet Radeon je nutné ručně zeditovat konfigurační soubor, jinak existuje fps limit na 60 snímků.
  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Very High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
Asus GeForce GTX 285 - Úspornější a výkonnější
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
  • Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích. Pozor, pro odstranění omezení fps na 60 snímků, je nutné zeditovat ručně konfigurační soubor.
  • Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě Shangrilla. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v ovladačích.
  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Nastavení bez vyhlazování i s vyhlazováním jsem snížil na Hráč. Hodnota AF v ovladačích, AA jsem nastavoval v menu testovacího nástroje.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil několik minut v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High DX10, AF i AA nastaveno ve hře.
  • Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání fps jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
  • Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
  • Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
  • World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
  • Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi pět minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. Restrikce pro paměť karet, maximální fps jsem odstranil v příkazovém souboru.
  • Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
  • Mirrors Edge - (DX9) + Fraps. Použil jsem vestavěné demo s průletem úrovní. Průběh zaznamenal Fraps a já měření dvakrát opakoval. Pozor, pro odemčení FPS Locku je nutné ručně zeditovat konfigurační soubor a pro plně funkční fyziku nahrát poslední patch. Nastavení AA bylo ve hře, AF v ovladačích.
  • Cryostasis - (DX9) + Demo. V této nadcházející střílečce jsem použil volně dostupné demo, které jsem spouštěl dvakrát po sobě. Průměr ze dvou měření jsem dal do grafů. Hodnoty AA a AF jsem nastavoval v demu i ovladačích. Zdá se ale, že ještě nefungují.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama