radeon-hd4870-x2-vykon-na-core-2-a-i7
Hardware Článek Radeon HD4870 X2 - výkon na Core 2 a i7

Radeon HD4870 X2 - výkon na Core 2 a i7 | Kapitola 3

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 12. 2008 07:00 31

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Testovací sestava 3. Testovací hry a metodika 4. Fallout 3 5. Far Cry 2 6. Left 4 Dead 7. Call Of Duty 5 8. Dead Space
9. Crysis Warhead 10. Grand Theft Auto IV 11. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 12. Tomb Raider Underworld 13. Race Driver GRID 14. Shrnutí výkonu 15. Závěr

Před nedávnem jsem srovnávali výkon dvou GeForce ve SLI, na platformách Core 2 a Core i7. Dnes se s podobným testem podíváme na konkurenční řešení CrossFire. Jako nejsnadnější cesta k CrossFire se jeví pořízení duálního Radeonu HD4870 X2, proto se předmětem testu stala právě tato grafická karta. Dopadne to stejně nerozhodně, jako se SLI? A nebo získá s výkonnější platformou i Radeon výkon navíc? Odpověď je v tomto článku.

Reklama

Měřil jsem pouze ve dvou HD rozlišeních. V nízkých rozlišeních také výkon Multi-GPU velmi ztrácí na efektivitě, a tedy jej testovat nemá smysl. Hry jsem testoval v 1920x1200 a 2560x1600. První nastavení reprezentuje 24" LCD a druhé absolutní high-end v podobě 30" panelu. Testoval jsem bez vyhlazování, ale také s ním. Abychom skutečně potenciál odhalili, nastavil jsem nejenom AA 4x ale také AA 8x.

Radeon HD4870 X2 - výkon na Core 2 a i7
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi 5 minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Nahrál jsem vlastní demo v misi "Dead Air", které jsem pak spouštěl. Průběh jsem zaznamenal Frapsem a uložil. Vysoká FPS starého Source enginu umožňují zapnutí vyhlazování 8x, nastavené ve hře.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor u karet Radeon! Zde se z nějakého důvodu omezí FPS na 60 snímků a nelze to nijak vypnout v menu hry a ovladačích. Je nutné ručně zeditovat INI soubory.
  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF jsem nastavil v ovladačích. Vyhlazování AA nefungovalo.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích. Z důvodu nekoukatelného obrazu bez vyhlazování, byla hodnota AA 4x nastavena vždy.
  • Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
Radeon HD4870 X2 - výkon na Core 2 a i7
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Vše nastaveno na Gamer, hodnota AF v ovladačích. AA jsem nastavil v testovací utilitě.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil z uložené pozice po základním táboře, se zapnutým dynamickým DX10 světlem. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High, AF i AA nastaveno ve hře.
  • Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem asi pět minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. K odemčení snímkové frekvence nad 60 fps, je nutné zadat dva příkazy do commandline.txt.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama